panhard blok in eendje
panhard blok in eendje
Hello
Weet er iemand meer van een panhard blok in een 2cv ? ik dacht dat ik dit al op een foto had gezien. En via engelse bron hoorde ik dat er iets in het 2cv-magazien van afgelopen maand (dacht ik) stond. Ik ga eens zien of je dit bladje ook in Belgie kan krijgen. Weet er hier iemand meer van ??
Panhard is ook 2cilinder boxer met 45-52pk en 850cc. Dus moet op het eerste zicht kunnen ? maar dan de keuring he
greets robin
Weet er iemand meer van een panhard blok in een 2cv ? ik dacht dat ik dit al op een foto had gezien. En via engelse bron hoorde ik dat er iets in het 2cv-magazien van afgelopen maand (dacht ik) stond. Ik ga eens zien of je dit bladje ook in Belgie kan krijgen. Weet er hier iemand meer van ??
Panhard is ook 2cilinder boxer met 45-52pk en 850cc. Dus moet op het eerste zicht kunnen ? maar dan de keuring he
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
zolang het een 2cil blijft is het geen probleem voor de keuring, je kunt wat dat betreft rustig je gang gaan, probeer eerst maar eens een panhard blok te vinden, visa is makkelijker, past (bijna) en je hoeft minder aan te passen ( orginele versnellingsbak is te zwak, en je chassis zal ook wel niet erg blij zijn met meer dan 40 pk... ) heb zelf een visablok en ben erg tevreden, waarom heeft citroen dit niet zelf bedacht!?
ik heb nu een visablok met 644 koppen, 630 nokkenas en afgedraaid vliegwiel en ben hierwel content van maar altijd opzoek naar wat extra alternatieven he.
ben nu aan het denken om 2carbu's erop te zetten.
ma toen kwam ik panhard tegen en zou wel interessant zijn.
dat van dei 2 cilinder is da in nederland want in pricipe mag visa ook ni denk ik ? kga het ze toch ni zeggen op controle
greets robin
ben nu aan het denken om 2carbu's erop te zetten.
ma toen kwam ik panhard tegen en zou wel interessant zijn.
dat van dei 2 cilinder is da in nederland want in pricipe mag visa ook ni denk ik ? kga het ze toch ni zeggen op controle
greets robin
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
bijna goedLelijke Eend schreef:Je mag maximaal 40% meer vermogen hebben ten opzichte van het orgineel.
Heb je tot 40% meer vermogen, hoef je geen weggedragstest en geluidstest. Weet zo ff niet welke 2 dan overblijven, maar kost je dan iets van 90 euro, en alles is goed. Moeten de eerste 2 er bij, dan kun je er zo nog ff 800 euro bijleggen. Wel moet je kunnen aantonen hoeveel vermogen het blok volgens de fabrieksvoorschriften heeft (en een overzicht van deze site telt niet, moet van de fabriek of importeur persoonlijk afkomen). Ook moet je kunnen aangeven uit welke auto het blok komt (kenteken en chassisnummer verplicht) om aan te tonen dat je geen wagen hebt gejat en gestript.
Deze informatie heb ik een tijdje terug van het RDW gekregen omdat ik overweegde om een GTiblok in m'n swift mk1 te hangen. (was helaas 40,8% meer vermogen en me die 800 euro niet waard)
Maar ipv het op een forum vragen waar bijna iedereen (ik ook meestal hoor, niet aanvallend bedoeld) het weet van horen zeggen of volgens hem/haar weet, mail gewoon het RDW of politie ofzo, die kunnen je het antwoord geven, uitprinten, in de auto leggen en altijd iets achter de hand als je wordt aangehouden.
Zou de eend dan toch komen naast de swift?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
citroen heeft de visa motor nooit in de eend gepleurd omdat de eendebak er niet tegen kone n de visa of lna bak was geen optie want het past niet (makkelijk weet ik uit ervaring).
Aangezien citroen moest garanderen dat de eerste de beste journalist de bak niet aan puin reed was de eendebak geen optie.
Panhard motor in een eend, whaaahaaaa, da's grappig.
Het past zonder problemen (bijna) probleem is elke 10.000-20.000km een reviesie een geen betrouwbare revisie adressen of onderdelen.
Om maar te zwijgen van plastic nokkenas tandwielen.
Niet zo heel erg betrouwbaar die panhards (we hebben een 24bt...)
Aangezien citroen moest garanderen dat de eerste de beste journalist de bak niet aan puin reed was de eendebak geen optie.
Panhard motor in een eend, whaaahaaaa, da's grappig.
Het past zonder problemen (bijna) probleem is elke 10.000-20.000km een reviesie een geen betrouwbare revisie adressen of onderdelen.
Om maar te zwijgen van plastic nokkenas tandwielen.
Niet zo heel erg betrouwbaar die panhards (we hebben een 24bt...)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net