azu 1966

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Bericht door Dirk D » vr 25 feb, 2011 13:45

Op weg naar restauratie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 25 feb, 2011 17:00

(klik op de foto voor een vergroting)

de aankomst op mijn werk in nootdorp, kwartiertje rijden:

Afbeelding

sfeerplaatje:

Afbeelding

subtiel binnenspiegeltje:

Afbeelding

het veersysteem, ik zie trekstangen, veerpotten, batteurs, frotteurs en schokdempers! ik dacht dat de batteurs en frotteurs in plaats van de schokbrekers waren, maar blijkbaar niet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

blokje en bak, volgens het motorblok plaatje een 12 of 13,5 pk, volgens het bouwjaar en engh boko 18 pk. ziet er allemaal erg anders uit dan een 602 cc blok, bijvoorbeeld een dempertje voor de demper die bij een 602 blok de eerste demper is, een ieniemienie carburateurtje en luchtfiltertje, een trekstarter enzovoorts. zoek de verschillen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en wat is hier gebeurt :shock: ? :

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 25 feb, 2011 17:17

cool! leuk hoor.
je moet eerst zien dat je er een kenteken op krijgt!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 25 feb, 2011 17:20

Contact aan? Bobine ontploft.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 25 feb, 2011 17:45

Het motorplaatje AZU werd gebruikt van in de jaren '50 tot vroeg in de jaren '70 en heeft dus op alle mogelijke 425cc's gezeten: 12, 13,5, 18 en 21 pk.

Dit is in ieder geval een 18pk zoals al verteld werd.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 25 feb, 2011 18:37

Gerard2cv schreef:Contact aan? Bobine ontploft.
er zitten geen sleuteltjes bij. wat kan de oorzaak zijn van een ontploffende bobine?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 25 feb, 2011 18:40

Contact aan laten staan. In 1976. Het hoeft niet gisteren in jouw schuurtje gebeurd te zijn hè.
;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 25 feb, 2011 19:40

Gefeliciteerd met je aankoop.
Afgezien van de half verdwenen bobine en benzinepomp mist ook het "vissebekje" en het rubber dat bij de carterontluchting hoort. (horen in en boven in het gat in het pijpje dat aan de olievulpijp vast zit.)Even zoeken voordat je gaat starten anders krijg je een hoop rook en slecht lopen...
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Bericht door Dirk D » vr 25 feb, 2011 20:05

de benzinepomp ligt volgens mij in de laadbak...............
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 25 feb, 2011 20:33

daar kwam ik hem inderdaad tegen.

ik ga eerst de man van de rdw afwachten, dan aan de slag.

de 6 volt accu is overleden, zijn die nog makkelijk verkrijgbaar?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 25 feb, 2011 21:04

ja maar ze zijn niet goedkoop. Dus ik zou er nog geen kopen tot je hem echt nodig hebt. Het electrische systeem kun je mooi testen met een 6 volt acculader als stroombron.
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 25 feb, 2011 21:36

goeie tip, zo'n lader heb ik.

wat is het beste technische handboek voor deze voiture? is er een website met duidelijk foto's van alle kanten van een 18 pk blokje zodat ik kan nagaan wat er mist naast het vissebekje en carterontluchtingsrubber?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 25 feb, 2011 22:59

Olyslager vraagbaak voor 2cv 1963-1967 (maar is voor de 18pk's tot 02/70)
Kijk hier is er een:KLIK
En nog een KLIK

En uiteraard het werkplaats handboek van Citroen.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 28 feb, 2011 20:59

vandaag contact gehad met de rdw in waddinxveen.

om deze azu op nederlands kenteken te krijgen moet hij eerst een identiteitsonderzoek ondergaan. dit omdat er geen carte gris bijzit maar een document van de franse domeinen. dan wordt er van alles verzegeld en kan de restauratie beginnen want ik kan alleen een kenteken krijgen als de auto apk-waardig is. dan weer naar de rdw voor een 2e check. dat betekent een nieuw chassis gebruiken. dat betekent ook het motorblok reviseren, want daar wordt ook naar gekeken.

okee, nieuw chassis 700 euro, motorblok reviseren ... euro, twee keer keuren, twee keer trailer huren, twee keer een dag vrij nemen.

zoals jullie weten werk ik sinds kort in de zorg, dus ik heb geen onbeperkt budget.

dat wordt dus optie twee: de dyane uit 1981 die ik voor 450 euro heb gekocht. de koets is reeds weg, ik heb dus een compleet rollend onderstel met blok en bak en nederlandse papieren voor 225 euro staan. en dan is het alleen wijziging opbouw, geen schouwing, geen extra keuring, 1 ritje naar de rdw en klaar. plus het voordeel van een 32 pk blok en schijfremmen voor.

moet ik alleen uit een eend een stuk schutbord hakken om de hangende pedalen te kunnen gebruiken. die pedalen heb ik nog wel liggen geloof ik. dashboard en de rest van het interieur hou ik zoveel mogelijk origineel, moet eens kijken hoe de bediening van de verwarming zit. wel alle lampjes vervangen voor zover die er nog opzitten en de ruitenwissermotor want het wordt dan een 12 volt systeem natuurlijk.

misschien jammer van het oude originele en zeldzame, maar het is niet anders.

vanmiddag dus echt begonnen. de assen verwijderd van het dyane chassis om ze goed te kunnen behandelen en het chassis goed in de bitumen te kunnen zetten. chassis is in erg goede staat.

hoe krijg ik trouwens een tankdop eraf als het sleuteltje ontbreekt? ik wil in die ruimte voor de antiroestbehandeling en kijken of de tank uit een acadiane, die groter is, erin past.

en vraag twee: de beide dorpels, beide vloerplaten en de voetenbak moeten vervangen worden. wat is de beste volgorde, eerst de dorpels, dan de vloerplaten en dan de voetenbak, of een goed tijdelijk kruis erin lassen en de hele zooi in 1 keer eruit? en waar begin je dan? vloerplaten vastbouten op het chassis als referentie en daar de dorpels aan vast?

hoe hebben jullie dat gedaan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » ma 28 feb, 2011 21:29

hmmm... volgens mij heb ik ooit met simpelweg met een paperclip de dop erafgehaald.. dan is het een schroefje losmaken en weg is de dop...

Wel jammer van die oude Azu...
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Plaats reactie