azu 1966
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
(klik op de foto voor een vergroting)
de aankomst op mijn werk in nootdorp, kwartiertje rijden:
sfeerplaatje:
subtiel binnenspiegeltje:
het veersysteem, ik zie trekstangen, veerpotten, batteurs, frotteurs en schokdempers! ik dacht dat de batteurs en frotteurs in plaats van de schokbrekers waren, maar blijkbaar niet:
blokje en bak, volgens het motorblok plaatje een 12 of 13,5 pk, volgens het bouwjaar en engh boko 18 pk. ziet er allemaal erg anders uit dan een 602 cc blok, bijvoorbeeld een dempertje voor de demper die bij een 602 blok de eerste demper is, een ieniemienie carburateurtje en luchtfiltertje, een trekstarter enzovoorts. zoek de verschillen:
en wat is hier gebeurt ? :
de aankomst op mijn werk in nootdorp, kwartiertje rijden:
sfeerplaatje:
subtiel binnenspiegeltje:
het veersysteem, ik zie trekstangen, veerpotten, batteurs, frotteurs en schokdempers! ik dacht dat de batteurs en frotteurs in plaats van de schokbrekers waren, maar blijkbaar niet:
blokje en bak, volgens het motorblok plaatje een 12 of 13,5 pk, volgens het bouwjaar en engh boko 18 pk. ziet er allemaal erg anders uit dan een 602 cc blok, bijvoorbeeld een dempertje voor de demper die bij een 602 blok de eerste demper is, een ieniemienie carburateurtje en luchtfiltertje, een trekstarter enzovoorts. zoek de verschillen:
en wat is hier gebeurt ? :
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Gefeliciteerd met je aankoop.
Afgezien van de half verdwenen bobine en benzinepomp mist ook het "vissebekje" en het rubber dat bij de carterontluchting hoort. (horen in en boven in het gat in het pijpje dat aan de olievulpijp vast zit.)Even zoeken voordat je gaat starten anders krijg je een hoop rook en slecht lopen...
Afgezien van de half verdwenen bobine en benzinepomp mist ook het "vissebekje" en het rubber dat bij de carterontluchting hoort. (horen in en boven in het gat in het pijpje dat aan de olievulpijp vast zit.)Even zoeken voordat je gaat starten anders krijg je een hoop rook en slecht lopen...
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag contact gehad met de rdw in waddinxveen.
om deze azu op nederlands kenteken te krijgen moet hij eerst een identiteitsonderzoek ondergaan. dit omdat er geen carte gris bijzit maar een document van de franse domeinen. dan wordt er van alles verzegeld en kan de restauratie beginnen want ik kan alleen een kenteken krijgen als de auto apk-waardig is. dan weer naar de rdw voor een 2e check. dat betekent een nieuw chassis gebruiken. dat betekent ook het motorblok reviseren, want daar wordt ook naar gekeken.
okee, nieuw chassis 700 euro, motorblok reviseren ... euro, twee keer keuren, twee keer trailer huren, twee keer een dag vrij nemen.
zoals jullie weten werk ik sinds kort in de zorg, dus ik heb geen onbeperkt budget.
dat wordt dus optie twee: de dyane uit 1981 die ik voor 450 euro heb gekocht. de koets is reeds weg, ik heb dus een compleet rollend onderstel met blok en bak en nederlandse papieren voor 225 euro staan. en dan is het alleen wijziging opbouw, geen schouwing, geen extra keuring, 1 ritje naar de rdw en klaar. plus het voordeel van een 32 pk blok en schijfremmen voor.
moet ik alleen uit een eend een stuk schutbord hakken om de hangende pedalen te kunnen gebruiken. die pedalen heb ik nog wel liggen geloof ik. dashboard en de rest van het interieur hou ik zoveel mogelijk origineel, moet eens kijken hoe de bediening van de verwarming zit. wel alle lampjes vervangen voor zover die er nog opzitten en de ruitenwissermotor want het wordt dan een 12 volt systeem natuurlijk.
misschien jammer van het oude originele en zeldzame, maar het is niet anders.
vanmiddag dus echt begonnen. de assen verwijderd van het dyane chassis om ze goed te kunnen behandelen en het chassis goed in de bitumen te kunnen zetten. chassis is in erg goede staat.
hoe krijg ik trouwens een tankdop eraf als het sleuteltje ontbreekt? ik wil in die ruimte voor de antiroestbehandeling en kijken of de tank uit een acadiane, die groter is, erin past.
en vraag twee: de beide dorpels, beide vloerplaten en de voetenbak moeten vervangen worden. wat is de beste volgorde, eerst de dorpels, dan de vloerplaten en dan de voetenbak, of een goed tijdelijk kruis erin lassen en de hele zooi in 1 keer eruit? en waar begin je dan? vloerplaten vastbouten op het chassis als referentie en daar de dorpels aan vast?
hoe hebben jullie dat gedaan?
om deze azu op nederlands kenteken te krijgen moet hij eerst een identiteitsonderzoek ondergaan. dit omdat er geen carte gris bijzit maar een document van de franse domeinen. dan wordt er van alles verzegeld en kan de restauratie beginnen want ik kan alleen een kenteken krijgen als de auto apk-waardig is. dan weer naar de rdw voor een 2e check. dat betekent een nieuw chassis gebruiken. dat betekent ook het motorblok reviseren, want daar wordt ook naar gekeken.
okee, nieuw chassis 700 euro, motorblok reviseren ... euro, twee keer keuren, twee keer trailer huren, twee keer een dag vrij nemen.
zoals jullie weten werk ik sinds kort in de zorg, dus ik heb geen onbeperkt budget.
dat wordt dus optie twee: de dyane uit 1981 die ik voor 450 euro heb gekocht. de koets is reeds weg, ik heb dus een compleet rollend onderstel met blok en bak en nederlandse papieren voor 225 euro staan. en dan is het alleen wijziging opbouw, geen schouwing, geen extra keuring, 1 ritje naar de rdw en klaar. plus het voordeel van een 32 pk blok en schijfremmen voor.
moet ik alleen uit een eend een stuk schutbord hakken om de hangende pedalen te kunnen gebruiken. die pedalen heb ik nog wel liggen geloof ik. dashboard en de rest van het interieur hou ik zoveel mogelijk origineel, moet eens kijken hoe de bediening van de verwarming zit. wel alle lampjes vervangen voor zover die er nog opzitten en de ruitenwissermotor want het wordt dan een 12 volt systeem natuurlijk.
misschien jammer van het oude originele en zeldzame, maar het is niet anders.
vanmiddag dus echt begonnen. de assen verwijderd van het dyane chassis om ze goed te kunnen behandelen en het chassis goed in de bitumen te kunnen zetten. chassis is in erg goede staat.
hoe krijg ik trouwens een tankdop eraf als het sleuteltje ontbreekt? ik wil in die ruimte voor de antiroestbehandeling en kijken of de tank uit een acadiane, die groter is, erin past.
en vraag twee: de beide dorpels, beide vloerplaten en de voetenbak moeten vervangen worden. wat is de beste volgorde, eerst de dorpels, dan de vloerplaten en dan de voetenbak, of een goed tijdelijk kruis erin lassen en de hele zooi in 1 keer eruit? en waar begin je dan? vloerplaten vastbouten op het chassis als referentie en daar de dorpels aan vast?
hoe hebben jullie dat gedaan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
hmmm... volgens mij heb ik ooit met simpelweg met een paperclip de dop erafgehaald.. dan is het een schroefje losmaken en weg is de dop...
Wel jammer van die oude Azu...
Wel jammer van die oude Azu...
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300