grotere dyanmo?

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

grotere dyanmo?

Bericht door hobbes » wo 16 nov, 2011 10:24

Afgelopen week kwam ik er achter dat de Kruiwagen te weinig bijlaad. Nu rijd ie ook niet veel ( zo'n 500 meter per keer) en omdat ik sávonds er ook mee werk heb ik ook de werklampen ( 2 vierkante koplampen van een 2cv6) achterop aan en een ( via een omvormer) bouwlamp van 150 watt erop aan gesloten.

Nu vroeg ik me af of ik ook een groter dynamo op het standaard 2cv blok kan zetten voor meer vermogen? De accu is al vervangen voor een zware ( uit een diesel)

Ook als ik het blokje laat lopen tijdens het werk heeft ie na 3 dagen toch geen prik meer om te starten.
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 16 nov, 2011 12:33

Ja,die van een GS (niet gsa) past er zo op

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 16 nov, 2011 16:59

Als je niet aan een GS-dynamo kunt komen (die lijkt me inderdaad de beste keus) zou je een 2CV-dynamo van Iskra (niet Femsa) kunnen proberen. Dat is een driefasendynamo, die ook bij lagere toerentallen al flink laadt. De maximale laadstroom is helaas niet groter dan de monofase van Femsa, Ducellier en Paris-Rhone, maar dat maximum wordt dus wel vaker bereikt. Helaas heeft de Iskra ook een nadeel; minder degelijk lagerwerk. Ik heb veel plezier van mijn met goede lagertjes gereviseerde Iskra.

Plaats reactie