Brilrubbers

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » za 3 mar, 2012 06:55

Er zit geen verschil in de lengte van de stoterstangen van de inlaat en uitlaat.

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

gewisseld

Bericht door Le Patron » za 3 mar, 2012 10:14

theoenmarion schreef:Ik heb vanavond de cilinderkoppen weer gemonteerd. Maar wat blijkt nu ik de olieleiding wil monteren? Inderdaad, de koppen omgewisseld! Dus die moeten er morgen weer af. Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat er lengte verschil zit in de stoterstang van de inlaat en uitlaat, klopt dat? Of heb ik wat anders gezien?
Olieleidngen maken we van elke lengte, das zo op te lossen. :lol:

Uitlaat wordt wat moeilijker. :cry:
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 3 mar, 2012 13:28

Ik heb vanmorgen de cilinderkoppen omgewisseld. Was maar een klein uurtje werk. Viel dus erg mee. de olieleiding is nog prima hoor, Le Patron. Maar bedankt voor de tip. Ik heb de oliekoeler nu in de benzine liggen, kan het dit weekend mooi inweken en volgende week een keer schoon blazen. Vanaf de achterkant, weet ik!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 27 mar, 2012 17:45

Misschien een domme vraag: Ik heb de motor en de versnellingsbak weer gemonteerd. Als ik handmatig aan de assen van de bak draai, en zet deze in een versnelling, moet dan het vliegwiel niet rond gaan? Als ik aan het vliegwiel draai, gaat de as wel langzaam rond!

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 27 mar, 2012 17:58

Door aan de assen te draaien krijg je m handmatig niet door de compressie, als je aan t vliegwiel draait wel.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 27 mar, 2012 18:10

Maar er zit helemaal geen compressie op! Ik kan de assen gewoon rond draaien. Wel als ik aan het vliegwiel draai.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2162
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 27 mar, 2012 18:18

Draait de andere as misschien de andere kant op?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 27 mar, 2012 18:25

Ja, maar dat is toch normaal? Door het differentieel.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4997
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 27 mar, 2012 18:45

Ja dan draai beide assen eens dezelfde kant op dan moet je prise as gaan draaien.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie