Probleem tectylspuit

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Probleem tectylspuit

Bericht door Bertje Beige » za 29 jun, 2013 08:30

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn tectylspuit waarmee je de holle ruimte's vol kunt kliederen. Als ik het korte spuitje ervoor heb doet ie het wel, maar als ik de slang er aan schroef komt er even vloeistof uit, en daarna alleen maar lucht........ :cry:
Nog even wat info: het is zo'n ding waar je kant en klare gevulde bussen onder kunt schroeven, ik heb de bus gevuld met RX 5, de slangen (er zit een dunne in een dikke :wink: ) zijn schoon en ik werk met een druk van 5 bar, of is dit niet goed?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1875
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 29 jun, 2013 18:59

dat komt omdat een holle ruimte spuit werkt volgens het venturi principe: er wordt lucht door een buisje geblazen. Dat buisje heeft een aftakking naar beneden. Door de lucht die langskomt ontstaat onderdruk (venturi effect) en de RX 5 wordt opgezogen en meegeblazen in de hoofdstroom.
Tot je er een langere slang op zet, dan is de lucht-stroom door de buis kleiner en wordt er niet meer gezogen.
Of tot je er een dikkere vloeistof in doet (bv RX7) dan is het spul te dik voor de geringe onderdruk.

In hetzelfde topic staat een eindje naar beneden een draadje: holle ruimte spuit voor nog geen tientje. Die werkt op overdruk in een busje. Gaat goed, ook als je er 5 meter slang aan doet.
Ik heb dat ding hier nog wel liggen, kan je wel lenen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 30 jun, 2013 09:17

De slang die ik gebruik zit standaard geleverd bij deze spuit, maar het is bij mij nooit een succes geweest........ :cry:
Jij gebruikt een spuit die op overdruk werkt, dat lijkt mij wel wat, want zoals je zegt, RX 7 is ook altijd een drama met deze spuit.
Bedankt voor het aanbod om jouw spuit te mogen lenen, maar ik heb dat ding nu nodig voor het chassis en later moet de koets ook nog, en als die spuit maar een tientje kost (welke link bedoel je uit welk topic?) is dat voor mij veel goedkoper dan de brandstofkosten naar Zwolle :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1875
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 30 jun, 2013 18:13

in 'kosten en tips voor onderhoud'

het topic heet: kosten en tips voor onderhoud: holle ruimte spuit voor nog geen tientje.
Daar beschrijf ik hetzelfde probleem als wat jij nu hebt, met een oplossing er bij. Het ziet er niet uit maar werkt geweldig goed.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie