Wereld meeting 2cv Spanje 2013

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Gebruikersavatar
hertog jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
Locatie: zeewolde

Bericht door hertog jan » vr 9 aug, 2013 09:54

Mooie foto´s geit, super!!!
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)

Gebruikersavatar
AcaMarcel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 aug, 2005 21:26
Locatie: Roosendaal

Wereld meeting 2cv Spanje 2013

Bericht door AcaMarcel » vr 9 aug, 2013 12:06

Ook wij zaten, net als LPGo, op de camping aan het meer in een huisje met airco, wat erg prettig was voor de kids van 1 en 3 jaar oud. Konden ze tenminste een beetje goed slapen.
Een aangepaste meeting dit keer, maar in Polen gaan we weer lekker met de tent, want ondanks dat we blij waren met de camping, we hebben wel wat meeting sfeer gemist helaas. Maar wat we gezien en geproeft hebben, was daarin tegen erg goed.
Zelden zoveel Dixies, douches, wasbakken, ambulances + verzorgers, etc. gezien.
En het 'taal-probleem'; gewoon een kwestie van altijd een vertaal boekje bij de hand hebben, of 'translate' op je smart-Phone gebruiken, en anders kwam je er met handen en voeten wel aan uit.
Prima mensen die Spanjaarden en complimenten aan de organisatoren.
En Geit, bedankt voor de foto's!!!
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 10 aug, 2013 09:51

Zo, ook weer terug uit Alcaniz. 4000 probleemloze km's gemaakt met het rode eendje. Via de verzamelmeeting in St. Mihiel doorgereden naar Castellane naar het schitterende Citroën museum van Henri Fradet. Via de prachtige route Napoleon richting Spanje, maar eerst nog een nachtje gekampeerd in Andorra en zo door naar de woestijn waarin het circuit Motorland lag. Leuke meeting alleen door het gebrek aan schaduw was het veld 's middags behoorlijk leeg, iedereen vluchtte voor de zon. Desondanks me prima vermaakt en op zaterdag weer terug gaan rijden via de Pyreneeën naar Lourdes en via Treignac in een ruk door naar huis. Daar stond namelijk nog een eendje te wachten om te worden afgebouwd voor 12 augustus. Mijn zus moet daarin nl. gaan trouwen...
Vooral de haarspeldbochten en de cols van de Pyreneeën en de route Napoleon waren geweldig om lekker doorheen te rijden. Het kost je een set bandjes maar wat een plezier! :-)

hier wat plaatjes;

de hele set;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 008668142/

Afbeelding
149 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
284 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
396 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1747 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1773 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1713 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1784 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1822 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2112 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
569 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
597 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2143 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2153 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2198 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2230 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
2257 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1012 (Kopie) by azu250, on Flickr
Afbeelding
1125 (Kopie) by azu250, on Flickr
Laatst gewijzigd door CitroenAZU op za 10 aug, 2013 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
hertog jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
Locatie: zeewolde

Bericht door hertog jan » za 10 aug, 2013 10:11

Geweldige foto´s Martijn, toppie!
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » za 10 aug, 2013 10:19

Mooie foto's Martijn

Gebruikersavatar
hertog jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
Locatie: zeewolde

Bericht door hertog jan » za 10 aug, 2013 10:39

Hoi martijn, kun jij misschien die mooie foto van onze bloemetjes eend in het bos naar ons toe mailen. Patenhris@hotmail.com , Merci. Groet patrick
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » za 10 aug, 2013 10:53

CitroenAZU, je bent bijna dezelfde weg terug gereden als ik!
Ik heb ook over lourdes gereden, en ben bij dezelfde garages geweest als jij :lol:. We reden selfs bijna achter elkaar aan.nDegene vlak bij orleans (met die Panhard en vele peugot en de creme kleurige DS) vertelde dat jij er net was geweest!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 10 aug, 2013 16:30

@CitroenAZU

Zie zelfs dat mijn Ami op je foto staat......


Afbeelding

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 10 aug, 2013 18:01

Dat is inderdaad toevallig Hilke!

LPGO;

:-)

Afbeelding
2140 (Kopie) by azu250, on Flickr
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 12 aug, 2013 08:51

na een kleine 5000 km ook weer terug! wat was t heet! helaas weinig van de meeting meegemaakt door die hitte. Ik heb verder ook geen bekenden gezien, alleen punky, TD en Andre Post voorbij zien rijden in de verte.

verder een goede meeting gehad, als t 10 graden kouder was geweest waarschijnlijk de beste meeting ooit!

wel heel veel lol gehad met poekie :) (met dank aan martijn voor de foto's)
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9477935638/
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9477935382/

de dyane heeft ons goed heen en weer gebracht, alleen aardig wat olielekkage gehad, c.a. 2 liter! niet kunnen ontdekken waar t nu vandaan kwam. de hele bovenkant van t blok nat van de olie. maar dat zal ik verder in t motortopic behandelen.

greetzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 12 aug, 2013 20:12

hier ook veilig thuis gekomen. een kleine 5000km vol plezier gereden.
het was in het begin spanned. 8 uur voor ik aan reed had ik de auto pas af. maarja een beetje risico is wel leuk, het werdt steeds leuker toen bleek dat de auto het super deed. veelste veel foto's / filmpjes / vragen onder weg al. mensen die me volgde naar het tankstation om te vragen wat voor auto het nou was want een dyane kan toch nooit zo vlug zijn. haha

Afbeelding
160km/h op de vlakken weg en nog een kwart van mn gas pedaal travel over. maar vondt dit wel genoeg.

de meeting zelf was erg goed. zeker toen ik hoorde dat ze pas vanaf maandag op het terrein mochten en maar met 25 man in de organisatie zaten. het had inderdaad iets duidelijker mogen zijn waar je overal heen moest, maar met wat rond rijden was alles wel te vinden.

overdags gewoon veel rond het meer gehangen en savonds op het meeting terrein geweest. erg veel mensen ontmoet die mij wel kende maar ik hun niet. verder ben ik helaas niet op het circuit gaan rijden. mn banden waren al niet super en waarschijnlijk was er niks van overgebleven. dus volgende keer meer plezier en wel ergens een circuit op denk ik zo.

verder staan hier alle foto's van mn roadtrip:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 191&type=3

Gebruikersavatar
chummydj
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:13
Locatie: Belgie

Bericht door chummydj » wo 14 aug, 2013 18:05

Mooie fotos !!!

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » wo 14 aug, 2013 18:12

Nou ik ben ook net terug. Van de meeting niet veel meegemaakt, maar een ding staat vast: het kampeerterrein vond ik echt tekort schieten en ook jammer dat Spanjaarden geen Engels spreken. Eigenlijk vond ik de meeting erg tegenvallen terwijl ik er toch al heeeel veel heb meegemaakt. Jammer, maar gelukkig was de heenreis met AZU en de terugreis, gedeeltelijk met AZU wel erg leuk.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 aug, 2013 23:31

Om te beginnen: Ik leef nog!!!

Gemengde gevoelens over de meeting. Dit met name omdat ik 2 dagen uit de running ben geweest ivm de hitte. Zelfs op de Eerste Hulppost nog aan het infuus gelegen.

De reis van en naar de meeting was super de meeting had goede punten maar zeker ook slechte punten. Kort gezegd blijft Salbris bij mij hoger scoren. Veel bekende of auto's van bekende gezien, maar er maar weinig gesproken. Kan komen omdat ik maar een avond in de feesttent heb kunnen zijn.

Portugal zal hem niet gaan worden. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 15 aug, 2013 03:06

Wij zijn ook weer terug. Op de maandag toch besloten om dinsdag naar de wereldmeeting te gaan rijden die op dezelfde dag begon. Eerste dag 1100km gereden en 4 uur overnacht op een parkeerterrein. Om 8 uur s' morgens weer verder gereden. Helaas ging het na 300km mis. De C15 had een rokende rem. Onderweg had ik bij familie nog remblokken gekocht bij de Brezan en de oude blokken vervangen, omdat ze bijna op waren. Toch bleef ik met een zijde problemen houden. Uiteindelijk zijn we net voor de grens van Spanje naar de Citroen garage gegaan. Zij stelde vast dat de slang vervangen moest worden, maar die zouden ze pas de volgende dag hebben. Dus de camping opgezocht die we eerder waren gepasseerd, want daar zat een lekker zwemwater bij. Het was namelijk behoorlijk heet en het bleek daar ook heter te zijn dan normaal vertelde de garagist. Toen ze de volgende dag de slang wilde vervangen lukte dat niet, omdat deze muur vast zat en anders de leiding zou breken. Dus hebben ze de remolie totaal vervangen. Waarschijnlijk zat er vocht in. Gelukkig nadien geen problemen meer gehad met de remmen en door gereden naar de wereldmeeting. Hier kwamen we donderdag avond om 22:00 aan en toen bleek dat de inschrijving open was op 21:00 en we dus maar buiten het terrein moesten gaan kamperen. Flink balen, maar gelukkig heeft de persoon waar wij bij zouden gaan staan ons toen opgehaald en naar de ingang geloodst van het terrein waar we zo door konden rijden. Deze bleek een behoorlijk stuk weg te liggen van de inschrijving. De volgende dag dus ons maar ingeschreven. De volgende dag bleek het idd erg heet te zijn op het terrein. maar met een beetje schaduw en genoeg drinken ging het eigenlijk best goed. S'avond werd er een goed feest gegeven. Een avond met een AC/DC coverband die erg goed was en nog een DJ. Op de laatst dag stopte de DJ nog te vroeg en toen sloot iemand van de organisatie zijn ipod aan op de geluidsinstallatie en was de muziek die gespeeld werd stukken beter dan de DJ. Hadden ze veel eerder moeten doen. Ik vond het al met al een goede wereldmeeting, maar van het programma heb ik weinig gezien, omdat niet duidelijk waar je moest wezen. Na de meeting weer afgezakt naar Frankrijk en het weekend erop nog naar een Franse meeting geweest. Wat een supermeeting hebben we hier gehad. Een rally gereden met ca. 100 2cv's en de volgende dag een rond rit met eind bestemming een meertje waar iedereen ging picknicken. S'avonds was het eten verzorgt en ook s' ochtends kon je aan schuiven. Ook de Engelse waren er die op de WM spiegelsrubbers verkochten. Nu vanavond weer thuis gekomen van een super vakantie en een leuke wereldmeeting. Alleen niet veel bekende gezien op de WM.

Plaats reactie