Olielekje vooraan + vocht uit uitlaat

Gebruikersavatar
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
Locatie: Heusden

Bericht door Oiseau blanc » ma 7 okt, 2013 14:29

Dat zweten zou ook gemakkelijk kunnen komen van de nog aanwezige olieresten op het blok. Ondergetekende heeft namelijk exact hetzelfde meegemaakt.
Eerst een hoop lekkage vanuit verschillende punten.. na montage nieuwe vulpijp geen lekkage meer, op enkele druppels na die na een ritje( of het nu een half uur of 1,5 uur was maakte niet echt uit) onder aan het carter hingen.

Net als jij ging ik daardoor direct twijfelen of de lekkage toch niet 100% verholpen was. Maar na het blok zo goed mogelijk te hebben schoongemaakt bleef het droog( beetje vettig mag natuurlijk altijd!).

Persoonlijk denk ik dat de voorzijde van je blok nog erg vuil/vet is, omdat je daar moelijk kunt schoonmaken en vuil/olie/vet er gemakkelijk aan blijft hangen, zeker als je blok heeft gelekt bij de krukaskeerring.

Wel vervelend he, die druppels die elke keer de parkeerplaats vervuilen. Ik werd op een gegeven moment zelf s door de buren aangesproken
:oops: :oops:
La Liberte en 2CV!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 7 okt, 2013 16:51

Ik ben het met Duckzilla eens..
Bij mij heeft de motor eerst ook nog wat gelekt, maar dat wordt steeds minder en is nu verdwenen.
Ik zou nu niet meteen de oliekoeler-rubbers vervangen. Wacht eerst eens af of het lekken uiteindelijk ophoudt

dietervh
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 22:31

Bericht door dietervh » di 8 okt, 2013 13:20

Laten we dan nog eerst een paar ritjes doen en hopen dat het ergens stopt.

En dan, op naar de keuring.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 8 okt, 2013 13:39

WillemT schreef:Doe alsjeblieft voorzichtig bij de demontage van de oliekoeler. Die aluminium buisjes scheuren nogal gemakkelijk (eigen ervaring)...
En als je hem toch los wil maken haal dan eerst de bout achter de oliekoeler waar mee hij aan het carter zit er uit. Dan staat er in elk geval geen spanning meer op de olieleidingen.

Vervolgens spuit ik daarna altijd eerst met remmenreiniger het vuil tussen de wartel en de leidingen weg en daarna nog een keer met kruipolie. Meestal komen de wartels dan los zonder de olieleiding te scheuren. Als je ziet dat de olie leiding mee draait ben je al telaat dan is hij al stuk.

dietervh
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 22:31

Bericht door dietervh » zo 20 okt, 2013 09:44

Voorlopig maar heel klein beetje beterschap...

Ik wacht nog even af. En ga alvast naar de keuring. Dan kan ik tenminste nog wat genieten van de warme herfstdagen ;-)

To be continued.

Plaats reactie