2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 21:37

Van het uit elkaar halen van de stoelen heb ik foto's gemaakt. van het opnieuw bekleden nog niet want ik ben hier nog niet aan begonnen dus vandaar de vraag. volgens mij heb je dit topic niet gevolgd ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 27 jan, 2014 09:28

De snaar tussen de dynamo en de koelvan die past niet hmmmm. Jammer maar er moet een ander model op. Wie weet de afmetingen van die van een visa 2 cilinder??
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 28 jan, 2014 22:17

Zelfde snaar als van een eend, tenminste die heb ik altijd gebruikt! Iets korter kan vaak geen kwaad, ff googelen en je komt er vast achter. Of ff langs de lokale autozaak met je huidige snaar en vragen naar een kortere.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 28 jan, 2014 23:08

Iets korter paste helemaal niet, ik heb nu de v snaar van een visa gehaald die is twee centimeter langer en die paste net ;-). Maar ja dat heb je met een niet eenden motortje ;-p
Hij draait en het werkt dus opgelost!!!!! V snaar van een eend is echt veel te kort....
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 29 jan, 2014 07:52

o ja, er zijn verschillende pulley's geleverd op visa, en ook heb ik wel eens gemerkt en ook van anderen gehoord dat de hoek van de V soms anders is. raar maar waar. dan heb je na een paar duizend km in een keer een snaar die slipt (of een raar tikkend geluid tegen je koelbeplating geeft waar je bang van wordt omdat je denkt dat je lagers uit je blok liggen)

greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 jan, 2014 12:33

rusty schreef:(of een raar tikkend geluid tegen je koelbeplating geeft waar je bang van wordt omdat je denkt dat je lagers uit je blok liggen)

greetzzzzz

Dit had ik dus toen ik in Spanje op de Wereldmeeting aankwam, dacht eerst dat ik nooit meer thuis zou komen, totdat ik eens mijn V-snaar ging bekijken....... en thuis had ik hem nog gecontroleerd voordat ik wegreed; toen was er niets aan de hand....

uit voorzorg wel 2 V-snaren meegenomen.....

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 30 jan, 2014 19:53

Nou, ja? Ik lees net het dagboek van Ducksen en denk. Hij mag het wel uitgeven als boek. Vervolgens lees ik de reactie van Jeroen. Ik word met de dag spiritueler :)
Geweldige update Ducksen. Goed om te lezen dat de koker met sticky stuf door de postbezorging is afgeleverd. Lekker testen op de Mini. Ik denk dat er ook wel een dunnere variant in de handel is, maar het zal niet veel dunner zijn. Hoe gaat het met de spuiter? Enne, hoe zou het zijn met jouw Duck?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 21:42

De boekenvorm slaat aan zo te horen, wel grappig Nou laten we die er maar ff in houden voor zolang de koets op reis is.
Ow ja waar waren we gebleven met het verhaal, het is is inmiddels zondagmorgen onderweg in de
MINI richting Belgie........

Afbeelding

oeps oude foto!!!! Zit hij nog???, ja hij zit nog .... 2 km verder...... Zou hij nog zitten????? ja hij zit nog.... wat een leuke test he? het waait ook zo lekker hard hier op de Zeelandbrug (de ultieme test). aan het einde van de brug: zit hij nog????? jep hij zit nog.. een paar km verder richting Antwerpen: Zit hij er nog???? JAHAAAAA HIJ ZIT ER NOG EN GAAt NERGENS HEEN. Kortom (om de baas niet nog bozer te maken ) heb ik besloten dat de test met het magneetfolie is uitgevoerd en geslaagd is....hij waait echt niet weg. zelfs niet bij windkracht 6 en iets harder dan 125 km/u ;) Ik zeg Mythbustersssss TEST geslaagd uhhh BUSTEDD.

De koets is weg, hoe zou het ermee zijn? zijn ze er al mee bezig, zou de pyromaan die in de stad bezig is (was te zien op het nieuws) niet heel de loods met eend en al in de fik steken. ik hoop het niet. Een dag voorbij en later is het het inmiddels zondag geworden. Hmm vandaag maar eens lekker een dagje niks doen. Aan het einde van de dag beviel dit prima. Op tijd naar bed want maandag weer werken. de maandag gaat voorbij zonder klussen en het wordt ondertussen dinsdag.
Dinsdag 10:00 uur tringgggggggggggggggggggg huh ja hallo met de spuiter uhm kun je vanmiddag even langskomen want er is iets niet goed gegaan. Een deur is gevallen en de klep is beschadigd met verplaatsen.
HUHHHHHHH. Sh.....T , ik moet nog tot 5 uur werken en dan kan ik er pas heen. de maximum snelheid van 130 wordt ietsje meer en dan uiteindelijk om half 6 ben ik in de loods. HEHE koffie??? Het was maar een grapje.
Als in slow motion greep ik de man met beide handen bij zijn keel en smeet hem met zijn neus op de b.. HUH geintje ja natuurlijk. Het eerste wat ik daarna hoorde was KOM MEE, de Eerste laag zit erop!!!.
:twisted:

EN ZIE HIER HET REULTAAT MENSEN. de selaer / schuurprimer is aangebracht over de epoxy. Voor nu een paar delen en slechte foto's omdat ik ze met mijn telefoon heb genomen. morgen vrijdag gaan we terug en zal de rest wel in de grond staan dan maak ik wat nieuwe met mijn foto toestel.

OW JA BIJNA VDERGETEN DAG ROOOOOOOODDDDD AND WELCOME GRAY ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor diegene die zig afvragen waarom alles afgeplakt is, dit hebben ze gedaan omdat ze de binnenkant eerder grijs hebben gespoten en ze zo geen last hebben van eventuele spuitnevel en dus extra schuurtijd ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto serie wordt morgen vervolgd. Ondertussen na een en ander doorgesproken te hebben zijn we weer richting huis. Thuis gekomen kwam er een mailtje binnen hee leuke foto man top gaaf!!!! HUH wat nu weer.
Snel even op internet gezocht en jawel hoor precies 15 minuten voordat de Eend richting de spuiter ging was er inderdaad iemand met een fototoestel langsgekomen en die vroeg of hij een foto mocht maken. Ik heb er verder niet veel aandacht aan geschonken maar het bleek de plaatselijke fotograaf te zijn. Inmiddels hebben we afgesproken dat als de eend af is hij nog een keer komt voor wat mooiere foto's ;) dit is namelijk nogal grof en ruw :P

Afbeelding

Om even uit de verhaal lijn te stappen zijn inmiddels de velgstickers ook binnen die custom gemaakt zijn identiek aan het origineel die op de velg zaten uit 1981 door mijn maat. (P.S. originele zijn niet meer verkrijgbaar maar ik heb nog 10 sets over voor de eventuele liedfhebber PM maar!!!!) Na mail contact met de frabrikant blijkt dit het oude bedrijfslogo te zijn wat niet meer leverbaar is ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu zeg ik weltrusten, morgen hebben we een drukke dag richting Antwerpen en uiteraard nog even snel bij de eend kijken dus vroeg naar bed om even wat bij te tanken. De planning is dat de spullen volgende week al gespoten terug gebracht worden dus dan zullen we alle tijd hard nodig hebben om alles weer zonder schade op te bouwen ;)

Wordt vervolgddddddddd......

Welke kleur wordt hij is de meest gestelde vraag in de werkplaats van 2013 en heeft dan ook al iets meer dan 32,75 euro op geleverd. Er hing tenslotte niet voor niets een bordje aan de deur met vragen 50 cent en antwoord 1,50 ;). Op den duur kon ik niet anders meer dan antwoorden

" 勿忘草"

ik werd er helemaal gestoord van. De uiteindelijke kleur is hier nog niet besproken, maar ik zal een hint geven. De opbrengst van alle vragen zal uitgegeven worden aan een fles champagne en wat ander eten en drinken voor als hij helemaal klaar is en gekeurd en onthuld wordt in de straat :twisted:

Zeeuwse Mythe

In de Middeleeuwen hier achter in het veld waren eens een ridder en zijn wuuf langs een rivier aan het wandelen (loapen). Bie het plukken van een bosje blommen viel hij door de zwaarte van zijn harnas in het water. Toen un verzoop (verdronk) gooide hij het bosje bloemen naar zijn wuuf en riep "AJETOOO" of woorden van gelijke strekking :twisted: . Deze bloem is verbonden met tragiek en werd vaak gedragen als teken van trouw.
De auto wordt de kleur van deze bloem ;)

8)
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 31 jan, 2014 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 30 jan, 2014 22:23

Helemaal toppie zo.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 22:24

;) thnkx Paul.
bevalt de verhaal boeken lijn in het verhaal hahahaha. Ik heb je nog een mailtje gestuurd
Laatst gewijzigd door Ducksen op zo 9 feb, 2014 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 30 jan, 2014 22:41

Ja, het wordt een mooi boek. Ik vind je overzicht met boutjes en moertjes tzt ook wel heel handig.
Bij mij ligt voorlopig alles nog uit elkaar. Het meeste plaatwerk heb ik wel besteld, op 1 binnenscherm na en was toen al rond de 500 euro kwijt. Het hele circus moet hier nog beginnen.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 30 jan, 2014 22:43

Met de magneetfolie is het handig om te weten, dat er dus op termijn een klein randje vuil langs de randen iets onder het folie komt. Dat is wel minimaal en duurt maanden. Mijn Padistickertje achterop de duck ben ik nooit kwijt geraakt.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 22:45

Thnkx voor de tip. heb je nog onderdelen voor je eend nodig?????
: DE bedoeling van de folie is niet dat het er permanent op komt te zitten hoor. Meestal niet en tijdens meetings of andere dingen wel :P in de morgen plak ik het erop en avond haal ik het er weer af. blijft dus niet continue op de auto zitten.
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 31 jan, 2014 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 30 jan, 2014 22:57

Ik heb op termijn nog een koplampsteun nodig, chassisband, oude achterlichten en oude knippers waar de derde zijruit normaliter zit. Die lichten zul je niet hebben liggen. Voor de (brede) achterspatborden lijken mij inbusjes wel mooi. Het meeste moet ik gewoon zelf kopen.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 23:09

8) Knutsel knutsel knutsel, ramen polijsten pfffffff.
Piet kwam gister nog even twee schitterende geel / oranje koplampen ophalen. Daar moet hij zeker wel mee door de APK komen.
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 31 jan, 2014 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Plaats reactie