bestuurders stoel kapoet, rails ook

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

bestuurders stoel kapoet, rails ook

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 3 feb, 2014 17:05

Ik denk dat ik wel een nwe stoel nodig heb, plus een nwe rails want ik moest iets van de achterbank pakken, en hoorde KNAK en was mn stoel uit de rails :-) Dus alles fijn verbogen enzo.
Na goed, ik denk dat ik dat zelf wel ga redden, maar wat ik me afvroeg, ik vind een bank voorin eigenlijk ook wel leuk. Gaat die op dezelfde rails? Of moet ik dan een ander stel rails erin zetten? En wordt dat lastig of zit alles op precies dezelfde plek?


Alvast dank!

(bedenk me nu as I speak wel dat twee stoelen weer fijn is voor het onafhankelijk naar voor en achter zetten.... hmm)
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 3 feb, 2014 17:41

Voor een bank hoef je alleen de middelste rails maar om te wisselen, en deze past op dezelfde gaten waarmee de rails van je stoelen nu vast zit :)
Misschien moet je de buitenste rails die dus blijven zitten, wel even los halen om ze opnieuw af te stellen :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 3 feb, 2014 17:43

Volgens mij blijven de buitenrails gelijk alleen de middenrail is anders (uiteraard), ik vind een bankje wel gezellig (met mijn vrouw) op commando samen naar voor of achteren schuiven :lol: :lol: Als rijder en bijrijder ongeveer even groot zijn zeg ik bankje, anders stoelen.....


bertje beige was me net voor....

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1875
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 3 feb, 2014 17:49

voor een bank heb je een andere middenrail nodig. Verder zit alles op dezelfde plek.

de kans is groot dat er een paar lasjes van één van de rails of van je stoel losgeschoten zijn. Klusje van niets voor iemand met een lasapparaat.

je kan trouwens ook de stoelrails van links naar echts zetten, de stoelen omwisselen en rijden maar.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 3 feb, 2014 18:00

Ik zal morgen wel ff een foto maken anders, ik denk echt dat ik de rails van de bestuurderskant goed heb vernield. De rechterkant was er met de KNAL uitgeknakt en toen was het een drama om de stoel weer heeeelemaal naar voren te duwen, om vervolgens de schuifdingen weer onder die rails te krijgen, en terugduwen was helemaal niet te doen. Gelukkig was er een aardige fransoos :-)

Maar goed, ik kan dus wel als nood oplossing de twee stoelen even verwisselen dus?
Ga ik morgen gelijk even kijken! Zou een snelle oplossing zijn en ga ik ook wel ff kijken naar een bankje. Vind dat ook wel errug gezellig namelijk :-)
*miep miep* (°\=/°)

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1875
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 3 feb, 2014 18:39

je kan de stoel verwisselen, maar de rail zal ook verbogen zijn. Je kan de rails aan de linkerkant losschroeven en omwisselen met die aan de rechterkant.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 12 feb, 2014 10:37

Bij mij was de strip aan de onderzijde van de stoel die in de rails valt versleten. Dat wil zeggen dat die strip heel gemakkelijk om boog en uit de rails schoot.

Het was wel zo dat de nieuwe stoel van MCDA op zich wel paste in de oude rail maar dat het nokje van de fixatie niet goed in het gat in de sleuf past. Hij gaat er wel in maar zakt eigenlijk niet diep genoeg, zodat de stoel de schijn heeft van gemakkelijk los te kunnen schieten. Dat is tot nu toe nog niet gebeurt. Ik weet overigens niet hoe ik dat moet oplossen. Heeft iemand een idee?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie