Aanpassingen IVM lichamelijke handicap

Alles over het heerlijke eendrijden.
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 22 apr, 2010 19:30

inmijneendje schreef:
Green-Duckman schreef:Lang geleden, maar even een nieuw leven in blazen.

Op de snail site één of ander bedrijf tegen gekomen die met een website beweer nieuwe motoren voor de 2cv te produceren en nog een aantal andere zaken nieuw.
Maar het geen waar het mij even om ging stond onder aan de website

SAVOIA CARS Auto parts - Auto parts and new groups for 2CV and 3CV Citroën mechanery - 2CV and 3CV engines and engine´s parts - Automatic transmission for 3CV and 2CV cars - 2CV and 3CV chassis and suspension - Bodywork kits - Industrial engines

HUH??? :shock:

Misschien wel is intresant om achter aan te gaan?

Ohw en natuurlijk nog even een linkje naar de site: http://savoiacars.com/
Dit is heel erg intresant, ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd?
dit bedrijf wordt weer genoemd in een artikel in de Citroexpert van mei/juni 2010, weer in verband met een automatische transmissie...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 9 mei, 2010 14:09

euh... volgens mij kun je ook een belletje doen met Tata nederland. Dat 1800 euro wagentje van hun wordt in Europa niet geleverd maar er zit wel een 600cc boxerblokje in met een automatische versnellingsbak beide van Bosch.
volgens mij moet je die ( of alleen de bak) kunnen inporteren en inbouwen. Je hebt er geen keuringen of allerlei andere papier narigheid voor nodig want op papier verander je niks.
met eendige groeten,

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5834
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mei, 2010 19:36

Alleen de remmen wordt een probleem, maar het is natuurlijk een goed idee. Volgens mij heeft dit blokje iets van 34pk en een top gelijk aan die van de eend, alleen meteen zuiniger.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 29 mei, 2010 18:03

een nederlands bedrijf is bezig met een variomatic: http://members.chello.nl/w.leenders3/daffyduck.htm
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » vr 27 jan, 2012 23:35

supercees schreef:een nederlands bedrijf is bezig met een variomatic: http://members.chello.nl/w.leenders3/daffyduck.htm
hoe staat het hiermee?
de site werkt niet meer!

om een stuurverkrachter in je eend te bouwen zou je een opel corsa B of C kunnen nemen
dit zijn volledig electrische bekrachtigers die op de stuurstang zitten
is niet zo moeilijk lijkt me
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5834
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 4 mei, 2014 11:04

Gisteren gesprek gehad met burton eigenaar, zijn vader, ook burton eigenaar, heeft moeite met ontkoppelen. Daarvoor is een bestaand systeem voor ingebouwd welke de koppeling elektrisch bedient. Er is ook een knop op de pook om te ontkoppelen. Systeem regelt zelf het koppelen op basis van toerental. Als er nog interesse kan ik je in contact brengen met deze man.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 4 mei, 2014 19:10

backfire schreef:Gisteren gesprek gehad met burton eigenaar, zijn vader, ook burton eigenaar, heeft moeite met ontkoppelen. Daarvoor is een bestaand systeem voor ingebouwd welke de koppeling elektrisch bedient. Er is ook een knop op de pook om te ontkoppelen. Systeem regelt zelf het koppelen op basis van toerental. Als er nog interesse kan ik je in contact brengen met deze man.
Dit is inderdaad een goede manier als je moeite hebt met koppelen, dit systeem is er al heel erg lang (Clutch-mate) Het zal wel verbeterd zijn tegenwoordig, maar helaas is dit geen optie als je een automaten rijbewijs hebt je moet nog steeds schakelen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5834
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 4 mei, 2014 20:42

Ok, maar ik kan mij vaag herinneren dat het niet hebben van juiste rijbewijs het initieele probleem was, maar eerder een lichamelijke tekortkoming welke later pas is gekomen. Dus voor degene welke vroeger eend konden rijden, maar het gewoon nu lichamelijk niet meer kunnen. :)

Plaats reactie