The Resurrection of Turbo the Duck
The Resurrection of Turbo the Duck
Goedendag allen,
Na 9 jaar geschorst in d garage als rollende opbergkast ben ik eindelijk eens begonnen met de wederopstanding van mijn 2cv6 special uit '82.
Het wordt een variatie op de Dolly, alles moet nieuw inclusief chassis.
Ik wil het eerst rijdende krijgen met een 602 ruilblok (wie weet of die het doet, kom ik wel achter) & bouw t.z.t. een 652cc turbo blok voor de fun.
Naam: Masso
Beroep: Mafketel
Doel: duckie redden & lol trappen
Dit is mijn andere auto: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=
Ik ben tapatalk gewend, maar ik zal z.s.m. uitzoeken hoe ik het beste foto's op dit forum kan krijgen.
Na 9 jaar geschorst in d garage als rollende opbergkast ben ik eindelijk eens begonnen met de wederopstanding van mijn 2cv6 special uit '82.
Het wordt een variatie op de Dolly, alles moet nieuw inclusief chassis.
Ik wil het eerst rijdende krijgen met een 602 ruilblok (wie weet of die het doet, kom ik wel achter) & bouw t.z.t. een 652cc turbo blok voor de fun.
Naam: Masso
Beroep: Mafketel
Doel: duckie redden & lol trappen
Dit is mijn andere auto: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=
Ik ben tapatalk gewend, maar ik zal z.s.m. uitzoeken hoe ik het beste foto's op dit forum kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Masso op ma 5 mei, 2014 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Vind maar een vast punt om te beginnen....alles is verrot! Einde dorpel blijkt niet einde dorpel te zijn....waar pak je een vast punt om vanaf te werken??!
Dan maar aan oude chassis vast (voor even, nieuwe is besteld), en dorpel met voetenbak en gordelbeugel uitmeten
Was een derde schoor van b naar c stijl, knikt de zaak, ook verrot....
Dan maar aan oude chassis vast (voor even, nieuwe is besteld), en dorpel met voetenbak en gordelbeugel uitmeten
Was een derde schoor van b naar c stijl, knikt de zaak, ook verrot....
Jadeusjevo schreef:Zo, da's een voortvarende start.
Moet je eigenlijk je koets niet een beetje fixeren om hem in verband te houden?
Hij is ook gefixeerd, raam portaal, achterterrein en gehele rechterzijde zijn nog vast + geschoord, dwars en tussen A, B en C stijl, alleen bleek de C stijl verrot toen deze knikte, van buiten zag je niks, maar ik had al een vermoeden omdat het snel doorsloeg bij het lassen.
Om de verloren maatvoering van de verrote C stijl/dorpel positie op te lossen heb ik gordelbeugel + vloerplaten + dorpel en voetenbak uitgelijnd en, meest belangrijke, vloerplaten (ook de oude) in de gaten van het (oude) chassis vastgemaakt.
Je hebt ook een overeenkomend gat vloerplaat/voetenbak die je vast kan maken, et voila, je hebt ''em weer.
Torderen doet 'ie niet met raam portaal en bovenste helft schutbord intact, wellicht als je ermee gaat gooien, maar dat doe ik niet.
Laatst gewijzigd door Masso op di 6 mei, 2014 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.