Start niet bij vochtig weer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » vr 15 jan, 2016 09:23

Het zijn toch bobines op het droge principe zelfde als een dyna bv?

Gat boren/open maken kijken of er olie in zit, zou extreme oplichting zijn als het werkelijk zo is.

Niet gewoon slechte Chinese meuk?
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 15 jan, 2016 10:01

Ik zou nooit in een bobine boren. Het vocht wat er in zit is giftig.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 15 jan, 2016 17:20

je moe het ook niet opdrinken ;-) :roll:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » vr 15 jan, 2016 22:34

Bartje schreef:
Dus je hebt hem niet hier gekocht??
http://www.ecas2cvparts.co.uk/ignition- ... -2165.html

Tel: (uk) 01785 282 882 (vanuit NL 00 44 1785 etc.)
Email:sales@ecas.co.uk
Ik heb 'm daar gekocht in juni 2014, toch al weer langer geleden dan ik dacht.
Bobine deed het verder prima, behalve in vochtig weer dus....

Vorige winter geen last van gehad, misschien is het bakelietachtige materiaal van de behuizing niet zo geweldig van kwaliteit.....


Heb al geprobeerd de 2 helften te scheiden door de 3 schroefjes te verwijderen, maar dan komen de helften niet los.
Eendracht maakt macht.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 16 jan, 2016 10:33

bebe schreef:
Bartje schreef:
Dus je hebt hem niet hier gekocht??
http://www.ecas2cvparts.co.uk/ignition- ... -2165.html

Tel: (uk) 01785 282 882 (vanuit NL 00 44 1785 etc.)
Email:sales@ecas.co.uk
Ik heb 'm daar gekocht in juni 2014, toch al weer langer geleden dan ik dacht.
Bobine deed het verder prima, behalve in vochtig weer dus....

Vorige winter geen last van gehad, misschien is het bakelietachtige materiaal van de behuizing niet zo geweldig van kwaliteit.....


Heb al geprobeerd de 2 helften te scheiden door de 3 schroefjes te verwijderen, maar dan komen de helften niet los.
Maar dan is het niet de bobine die achter het linkje zit, want dat lijkt een nieuw product te zijn.. Of vergis ik me?

Ik heb zelf deze in m'n eend:
https://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/ ... /ANR14395/
en die doet het al meerdere jaren heel prima. Goed hij kost wat maar dezelfde kan je met wat zoeken ook buiten de eenden boeren om voor minder krijgen.
Een vriend van mij in Duitsland werkte lang in Mainz bij een eenden garage en hij zij dat imitatie bobines de moeite van het bestellen nauwelijks waren, omdat er (toendertijd, zo'n 3 jaar geleden) heel veel waren die nieuw al niet goed waren.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3031
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 16 jan, 2016 11:00

b zelf deze in m'n eend:
https://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/ ... /ANR14395/
en die doet het al meerdere jaren heel prima. Goed hij kost wat maar dezelfde kan je met wat zoeken ook buiten de eenden boeren om voor minder krijgen.
Dat is inderdaad de Dyna bobine.
Die heb ik in mijn Dyane, op LPG.
Prima ding!

Afbeelding

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 17 jan, 2016 00:48

Die heb ik er ook in zitten. Eigenlijk gedaan ivm het geneuzel met imitatiezooi. Daar had ik namelijk geen zin in.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
toon beekers
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Bericht door toon beekers » zo 17 jan, 2016 10:06

Heb deze al 2 jaar in mijn Mehari start altijd.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981.

Hyja
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
Locatie: Teteringen
Contacteer:

Bericht door Hyja » wo 20 jan, 2016 14:52

ik heb precies hetzelfde probleem.. Als het regent en koud is probeer ik het al niet eens meer.. Bobine vervangen is dus een optie?

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 27 jan, 2016 19:20

Hyja schreef:ik heb precies hetzelfde probleem.. Als het regent en koud is probeer ik het al niet eens meer.. Bobine vervangen is dus een optie?
Ja, die dyna bobines zijn iig niet na een jaar op of zelfs al moe als ze uit de verpakking komen.
Mijne heb ik al een jaar of 4/5 en doet het nog steeds prima.
icm met 1-2 spark en gewone NGK bougies + goeie kabels start ie op de choke ook nog goed bij -18°C (of ook na 2 weken stilstand bij -16°C).

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » wo 27 jan, 2016 22:07

Check inderdaad eerst of je bougiekabels nog goed zijn!
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 28 jan, 2016 22:16

Lijkt perfecte oplossing, dat wel, maar het ziet er niet echt uit als origineel, dat vind ik persoonlijk wel jammer.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 29 jan, 2016 15:25

Nou, dat stoort me echt niet hoor. Ik rij namelijk met de motorkap dicht.

Belangrijker vind ik de betrouwbaarheid van de bobine. En ik vind m er best mooi uitzien eigenlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 30 jan, 2016 12:51

Hahaaa
Rijd jij met de motorkap dicht? :-) :-)

Enkele keer bij mij helaas opengeklapt, lang, erg lang geleden......

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 31 jan, 2016 11:24

Haha ik rij inderdaad met de kap dicht, raar he?

Dat openklappen van de kap ben ik soms wel bang voor. Snelwegritjes met windkracht 5-6 dan zie je de kap flink bewegen. Nu heb ik erg m'n best gedaan om het haakje onderaan goed sluitend te krijgen, maar toch... vooralsnog gaat t goed.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie