Snelheid op vakantie...

Alles over het heerlijke eendrijden.
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 21 mar, 2017 12:33

Niet alle 602 motoren hebben een tweetraps carburateur.
In de jaren 70 was er een enkeltraps carburateur.

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » di 21 mar, 2017 13:06

hmm.. nog nooit gemerkt.. Ik heb een A06/664 uit 1988. Heb nog nooit in een andere 2CV gereden, dus geen ervaring of de mijne rijdt, zoals dat ooit bedoeld is. Wilde 'm dit jaar een keer wegbrengen voor een grote onderhoudsbeurt bij een specialist om eens met andere ogen naar de technische staat te kijken. Die kan dan ook mooi eens checken of de auto rijdt zoals het moet.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 21 mar, 2017 16:30

Onderhoud doe je toch zelf?

Gewoon even met een forumlid afspreken voor de eerste keer.
Daarna kun je het zelf.
Leuk om te doen en nog goedkoop ook.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 mar, 2017 21:11

j b schreef:Volgens mij hebben alle 602 cc motoren een 2traps carburateur.
Met gasgeven voel je dat je vrij ver onderin een net iets grotere weerstand hebt. Als je niet door deze weerstand heen trapt maar gewoon daar voor blijft hangen rijdt je op de eerste trap. Ik zelf gebruik dit ook voor de lange afstanden. Voor het optrekken gaat de pin ook onderin als de situatie dat toelaat
Kon het niet beter uitleggen. ;-) Maar zo dus. Een eend uit 1988 heeft een tweetraps carb.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie