Acabrio

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
Mees
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 08:12
Locatie: Gilze

Acabrio

Bericht door Mees » wo 4 apr, 2018 11:12

Hallo,

Al 2 jaar rij ik vrolijk rond in mijn blauwe vierzits aca, die ik hier al eens heb geshowt http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=144 ... c&start=30 . Een heerlijk praktisch en karakteristiek gebakje. Het enige nadeel van de aca ten opzichte van een gewone dyane/2cv vind ik echter het stalen dak. Een jaar geleden ben ik al begonnen met nadenken hoe ik een open dakje op de aca kan realiseren en nu heb ik langzaam aan wat tijd en geld vrijgemaakt.
Echter, ik heb nog wat vragen. Ik wil een half eendendakje gebruiken om het bestuurdersdeel open te kunnen gooien (rollen), de bak hou ik voorlopig dicht. Maar er zijn weinig foto's beschikbaar van de dakranden van dyanes, die ik toch (met een flinke bolling) na zal moeten maken en ik heb ook geen dyane in de buurt om het kunstje af te kijken. Hoe is de rand van de stalen dakbogen daar afgewerkt om het geheel enigszins waterdicht te houden? En hoe zit het dakje aan de voorkant bevestigt? En zijn er toevallig mensen hier actief die een dergelijk plan al eens hebben uitgevoerd?

Alvast bedankt!
Mees.

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » wo 4 apr, 2018 12:18

Hoi,

Ik heb dit eens gedaan op mijn AK400, deze was al omgebouwd naar Pick-up maar komt op hetzelfde neer.
Slijp uit een afgeschreven dyane de dak constructie. Werk dit dak bij door de randen af te slijpen tot tegen de omgezette rand van het roldak. Als je daar je nieuwe las legt kun je deze redelijk onzichtbaar weg werken, valt dadelijk weg onder je roldakje.
Plaats het uigeslepen dak op het dak van je aca en teken af wat eruit geslepen moet worden.
Dan slijptol erin (lachen er is nu geen weg meer terug).
Resultaat (bij mij) was een perfect passend dak wat er geweldig uitzag.

Ik kan evt de fotos opzoeken van mijn ombouw

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » wo 4 apr, 2018 12:24

Groot verschil is wel dat AK dak lager zit

Mees
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 08:12
Locatie: Gilze

Bericht door Mees » wo 4 apr, 2018 13:05

Mocht je die ak400 nog hebben, ik woon nu in Eindhoven dus ik zou ook een keer langs Steensel kunnen rijden om jouw constructie te bewonderen. Anders zijn wat foto's ook van harte welkom natuurlijk.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 4 apr, 2018 13:10

Ik weet niet of je kunt lassen maar ik heb binnenkort wel wat deeltjes van de dakrand van een gare carrosserie over.

Mees
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 08:12
Locatie: Gilze

Bericht door Mees » wo 4 apr, 2018 13:16

Dat zou ideaal zijn, al is het maar om een goed voorbeeld te hebben.

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » wo 4 apr, 2018 20:55

Auto is verkocht, maar ik ga mijn foto archieven doorlopen. Paar algemene fotos van voor en na de verbouwing kun je al zien op het forum (zijn van de nieuwe eigenaar) zoek in forum maar op http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=958 ... achtwaggel

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » di 10 apr, 2018 08:52

Mees, ik heb je een PM gerstuurd

Plaats reactie