past dat?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

past dat?

Bericht door siemen » za 5 nov, 2011 17:56

het chassis van de azam is toch wel wat slecht.
Nu heb ik nog een chassis liggen van een ami 6 break.
Past dit er onder??
En kan ik ook moeite loos dunne veerpotten monteren op het chassis van de ami?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 5 nov, 2011 22:04

edit:
Zonet even wat gemeten en maar besloten om maar een gewoon (nieuw) chassis te plaatsen later.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 6 nov, 2011 10:27

Is het ami-chassis niet kwalitatief beter dan een nieuw chassis?
Verbruik: Afbeelding

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » zo 6 nov, 2011 12:43

Ja je kunt een eendenkoets op een ami break chassis plaatsen. Wel is er een kleine aanpassing bij de voetenbak nodig.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 6 nov, 2011 13:47

je zit met de veerpotten, dat gaat niet passen. Of je moet de dikke potten houden maar dat wil ik niet.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 10 apr, 2015 21:03

Lurch schreef:Ja je kunt een eendenkoets op een ami break chassis plaatsen. Wel is er een kleine aanpassing bij de voetenbak nodig.
hoe bedoel je precies? als je een standaard 2cv vooras plaatst, wat moet er dan aangepast worden?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » za 11 apr, 2015 10:03

Kan je wat duidelijker zijn wat voor azam je hebt?

als het een belgische azam 6 / azam export is past het perfect, omdat deze op een ami 6 chassis staan

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 11 apr, 2015 11:28

TimVS schreef:Kan je wat duidelijker zijn wat voor azam je hebt?

als het een belgische azam 6 / azam export is past het perfect, omdat deze op een ami 6 chassis staan
Dit is ook het beeld wat ik heb.
Je zit inderdaad alleen met het andere type veerpotten en eventueel wat bevestigingsgaten voor het eea die wellicht niet helemaal passen.

Toch?

Of zit ik fout??

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » za 11 apr, 2015 14:40

De Azam 6 heeft alleen de veerpotten en de motor van de Ami 6, voor en achtertrein (spoorbreedte!) en het chassis zijn anders.
Veel makkelijker om een 'normaal' chassis te plaatsen.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » zo 12 apr, 2015 20:16

De achteras is inderdaad van een standaard 2cv.
Maar het chassis is volledig identiek dan dat van een ami6

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 13 apr, 2015 11:34

alle andere aanpassingen zijn mij duidelijk. ik vroeg mij alleen af wat lurch bedoelde met dat de voetenbak aangepast moet worden?? ik kon me namelijk niet verzinnen wat daar mogelijkerwijs aan aangepast zou moeten worden.

dat de achteras (of volgens mij eigenlijk alleen de draagarmen) anders zijn dat is duidelijk. maar de vooras van een ami 6 is gelijk aan die van een 2cv toch? en anders hoeft er toch zeker niets aangepast te worden aan de voetenbak als je een vooras van een 2cv gebruikt?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 13 apr, 2015 22:59

En voor de handrem zal je andere gaten moeten boren.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Plaats reactie