Achterpaneel --> Roest!

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Achterpaneel --> Roest!

Bericht door Rens » ma 1 okt, 2012 16:46

Gisteren toen ik de achterlichten demonteerde schrok ik toch een beetje van de hoeveelheid roest die daaronder vandaan kwam:
Afbeelding

Een meevaller was dat de roest die ik had 'bewerkt' al 4 jaar geleden met gekookte lijnzaadolie, verhard was maar absoluut niet verder geroest.

Is hier een deel plaatwerk nog voor te krijgen? Toen ik het laswerk liet doen (x jaar terug), sprak de lasser over dat dat niet meer te krijgen was?

En aangezien ik zelf (nog) niet kan lassen, is er iemand op het forum die deze winter mij zou kunnen helpen met deze klus? (tegenvergoeding).

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 1 okt, 2012 17:00

Dat is zeker nog te krijgen! En ik zou je ook graag willen helpen, ik woon alleen aan de andere kant van het land.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » ma 1 okt, 2012 17:38

Nu woon ik in Amsterdam, maar sleutel veelal in het noorden des lands. Maar zelfs dan is er natuurlijk nog een hele andere kant van het land! ;)

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » di 2 okt, 2012 20:26

Als ik het goed heb bestaat zo'n achterpaneel uit twee delen en kun je kiezen of je een compleet paneel of alleen een binnen of buitenzijde nodig hebt.

Bij mij staat het vervangen van het achterpaneel ook nog op het klussenlijstje. Als je er mee aan de slag gaat ben ik erg benieuwd naar je ervaringen :)

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 2 okt, 2012 20:29

ik zou het er ookwel in kunnen lassen, alleen woon in in regio eindhoven. ookwel stukje rijden dus.

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » di 30 okt, 2012 23:47

Plaatwerk is allemaal te krijgen hoor. Het is de vraag of je al niet geholpen bent als alleen het slechte deel vervangen wordt. Dus een stukje plaat op maat laten maken en dat erin lassen. Is je eend nog rijvaardig? Ik woon ook niet in de buurt namelijk.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » wo 31 okt, 2012 00:17

In Zaandam, schijnt iemand te zitten, die goed kan lassen, het is wel een heel bijzonder type, hij adverteert op Marktplaats met gerestaureerde eenden, ik zou overigens geen auto bij hem kopen, maar hij schijnt goed te kunnen lassen.
http://auto.marktplaats.nl/citroen/6071 ... nd=11&fs=1
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 02:50

Het hoeft natuurlijk niet speciaal een eenden lasser te zijn. Een beetje kennis van het plaatwerk is echter wel weer handig.
Eendegek in Zaandam schijnt inderdaad wel een aparte vogel te zijn, maar dat is meer de buitenkant. Persoonlijk ken ik hem niet.

Het volgende is voor jou wel een idee dan wel handig. Het forum is onderdeel van of hoort bij www.2cv.nl. Daar is ook een topic eendenmarkt en kan je advertenties plaatsen. Omschrijf je klusje (foto kan er volgens mij helaas niet bij) en leg zo contact met een leuke lasser bij jouw in de buurt. Je roestprobleem lijkt op het eerste oog niet zo groot te zijn en is in mijn ogen wel aardig op te lappen. Iemand moet het leuk vinden om te doen. En die moet gewoon te vinden zijn. Als je het laat doen door iemand die het alleen voor het geld doet, wordt het snel prijzig. Terwijl er ook mensen zijn die je graag weer op weg helpen. Ga aan de slag en laat mij weten of het lukt. Zoniet dan moeten we een andere oplossing zoeken. Ik heb misschien/misschien ook nog wel een stukje eend voor je. Ik heb min of meer dat stukkie nog aan een koets zitten die weg moet. Ik ben op dit moment om van 2 eenden 1 eend te maken, dus dan blijft er nog wel wat over.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 31 okt, 2012 07:30

Ik zou eerst de staalborstel er even op zetten om te zien hoe erg het is.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 31 okt, 2012 08:27

David schreef:Ik zou eerst de staalborstel er even op zetten om te zien hoe erg het is.
Dat heb ik nog even niet gedaan omdat ik er dan doorheen zou gaan, het is allemaal heel erg dun,...

De 2cv heb ik voor de winter weggezet om aan te kunnen klussen. Ik ga volgende week bij de rustbuster de plaatwerkcursus volgen om deze winter lekker veel te gaan oefenen. Ik wil al erg lang een leren plaatwerken en ik heb op de Dyane genoeg om op te oefenen. :)

Dank voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

@summersnoek in het stukje plaatwerk heb ik wel interesse!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 31 okt, 2012 08:30

Rens schreef:Dat heb ik nog even niet gedaan omdat ik er dan doorheen zou gaan, het is allemaal heel erg dun,...
Als dat gebeurt is het toch al zover verroest, dat het niet meer te redden is.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » wo 31 okt, 2012 10:05

mijn spadborden zagen er ook zo uit en we hebben daar toen tanik roestomvormer opgezet...
werkt zeer goed, na 2jaar nog steeds niks terug aan het roesten op die plaatsen...

dat is precies melk... je smeert er dat op, dat word eerst paars en dan zwart en dat hebben we gewoon op geplamuurd daarna komt daar niks meer aan...

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 31 okt, 2012 10:36

Punky schreef:
Rens schreef:Dat heb ik nog even niet gedaan omdat ik er dan doorheen zou gaan, het is allemaal heel erg dun,...
Als dat gebeurt is het toch al zover verroest, dat het niet meer te redden is.
Klopt! Alleen is er een verschil tussen rijden met een achterlicht of rijden met een gat waar je achterlicht niet meer aan te monteren valt! ;) Dat er wat aan gedaan moet worden is toch wel duidelijk? ;)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 21:54

duck-tuc schreef:mijn spadborden zagen er ook zo uit en we hebben daar toen tanik roestomvormer opgezet...
werkt zeer goed, na 2jaar nog steeds niks terug aan het roesten op die plaatsen...

dat is precies melk... je smeert er dat op, dat word eerst paars en dan zwart en dat hebben we gewoon op geplamuurd daarna komt daar niks meer aan...
Als er nog genoeg staal over is, is dat prima spul.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 22:00

Rens, leuk dat je de cursus bij Rustbuster gaat volgen. Het is geen weggegooid geld. Ik heb er ongeveer een jaar of 6 geleden de lascursus gedaan. Dat was leuk en leerzaam. Nu is de cursus veel uitgebreider dan toen. Leuke mensen die met je meedenken. Verder heb ik er geen connecties mee of aandelen van hoor. Gewoon enthousiast.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Plaats reactie