rubberen stofhoes veerpot/aandrijfassen

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

rubberen stofhoes veerpot/aandrijfassen

Bericht door gradje » zo 24 mar, 2013 19:29

Hallo is er iemand die ervaring heeft met de stofhoezen voor op de veerpotten. (komen uit Zutphen).

Die ik heb zijn namelijk allemaal ingescheurd. K heb een chassis overgenomen en heeft nog geen meter gereden.Maar toch vertonen ze scheuren.Rubbers zijn 2 jaar oud.
Hetzelde geld voor de hoezen voor op de aandrijfassen en op de stuurkogels..

Ga nu nieuwe aanschaffen ma denk dat ik er originele op ga zetten.

Maar nu dus mijn vraag herkent iemand dit?

Groetjes

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 24 mar, 2013 19:56

Zijn de hoezen op de veerpotten, de stuurkogels én de aandrijfassen allemaal twee jaar oud en gescheurd? Dan ga je toch denken dat de vorige eigenaar met geweld en scherp gereedschap aan het monteren is geweest. Van de stuurkogelhoesjes weet ik dat er een alternatieve en twijfelachtige montagetip circuleert; niet de dopmoer en de kogel losmaken maar het rubber over het leviertje trekken. Dat is vragen om scheurtjes. Die hoesjes op de veerpotten raken wel eens knel tussen trekstang en stelstuk, als de wagen is opgekrikt met hangende wieltjes. Dan kunnen die ook makkelijk beschadigd raken. Dat heeft weinig met kwaliteit te maken.

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » zo 24 mar, 2013 20:52

Als je het mij vraagt lijkt het gewoon aan de kwaliteit van het rubber te liggen. :?
Er kan er natuurlijk altyd eentje kapot gaan met monteren.Ma zo ziet het er op het eerste oog echt niet uit. Daarom als dat zo is dan moeten er natuulijk meer mensen tegen dat probleem aan lopen.
Ik zal er morgen een foto van maken dat maakt miss wat meer duidelijk.

Als k niet beter zou weten zou ik zeggen dat het meer door de zon (Uv Licht) komt. Zoals een band die uitstaat te drogen in de zon. Maar het chassis heeft gewoon binnen gestaan. :?:

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 29 mar, 2013 18:50

Stuurkogelhoesje was bij mijn vorige 2cv na 1000 km alweer gescheurd. Gewoon slechte kwaliteit. Daarna origineel citroen gekocht en geen probleem meer. Zit nogal een verschil in kwaliteit bij 2cv onderdelen helaas.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » vr 29 mar, 2013 20:51

okey , dank je wel. ja krijg de fotos nog niet geplaatst.

Heb nu weer dezelfde truggekocht, hopen dat het een betere serie is.

Zijn alle soorten rubbers waar we het hier over hebben nog origineel te verkrijgen? En waar ergens dan.

groetjes.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 29 mar, 2013 21:58

Nou ik weet niet of alles origineel te krijgen is, maar de stuurkogelhoesjes wel.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie