Eendje bokt bij optrekken
Eendje bokt bij optrekken
Wanneer ik vanuit stilstand wegrij dan bokt / schudt de auto flink, hetzelfde bij achteruit rijden.
Koppeling is dan moeilijk te doseren.
Heb gehoord dat het de koppeling is en dat het vliegwiel gevlakt moet worden.
Klopt dat en is dat een grote klus ?
Dank !
Koppeling is dan moeilijk te doseren.
Heb gehoord dat het de koppeling is en dat het vliegwiel gevlakt moet worden.
Klopt dat en is dat een grote klus ?
Dank !
Zou de koppeling kunnen zijn. Mogelijk is deze vet geworden door een olielekkage. Of van de achterste krukas keerring of lekkage van aan de vernellingsbak.
Of de koppeling is gewoon versleten.
Ik heb dit verschijnsel ook eens met een nieuwe koppeling van een onbekend merk gehad, was gewoon slechre kwaliteit. Maar dat zal bij jou niet geval zijn omdat ik niets lees over een recente vervangng.
Hoe staat het met de afstelling van de koppeling? Pedaalhoogte en vrije slag.
Soms doet een nieuwe koppelinskabel ook wonderen.
Of de koppeling is gewoon versleten.
Ik heb dit verschijnsel ook eens met een nieuwe koppeling van een onbekend merk gehad, was gewoon slechre kwaliteit. Maar dat zal bij jou niet geval zijn omdat ik niets lees over een recente vervangng.
Hoe staat het met de afstelling van de koppeling? Pedaalhoogte en vrije slag.
Soms doet een nieuwe koppelinskabel ook wonderen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Dan moet ie wel een lange tijd hebben gespetterd als het op de koppeling kon komen.
Ik zou toch ff de koppelingskabel controleren of deze soepel gaat en de vrije slag goed afstellen. Lost dat niets op, dan verder kijken en motor en bak splitsen. Op zoek naar lekkage, oliesporen of slijtage.
Ik zou toch ff de koppelingskabel controleren of deze soepel gaat en de vrije slag goed afstellen. Lost dat niets op, dan verder kijken en motor en bak splitsen. Op zoek naar lekkage, oliesporen of slijtage.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Wat ook zeer aannemelijk is is dat het prise as lagertje versleten is. Dat geeft exact dezelfde klachten als die jij hebt.
Dit is het bronzen busje wat achterin de krukas is geperst. Daar steunt de prise as uit je versnellingsbak in. Met een motorwissel/koppelingsrevisie altijd vervangen, met het keerringetje wat daarbij hoort.
Dit is het bronzen busje wat achterin de krukas is geperst. Daar steunt de prise as uit je versnellingsbak in. Met een motorwissel/koppelingsrevisie altijd vervangen, met het keerringetje wat daarbij hoort.
Tsja, als er echt olie op je koppelingsplaten is gekomen dan ben ik bang dat er nieuwe in moeten...
Ik heb het gehad dat ik m'n krukaskeering verkeerd om had gemonteerd, olie op 'n platen... schokkende koppeling tot gevolg. De platen zaten zo volgezogen dat er nieuwe in moesten. Het is natuurlijk een karwei dat goed te doen is als je zelf een beetje kunt sleutelen maar dan moet je wel zeker weten dat het nodig is.
Ik heb het gehad dat ik m'n krukaskeering verkeerd om had gemonteerd, olie op 'n platen... schokkende koppeling tot gevolg. De platen zaten zo volgezogen dat er nieuwe in moesten. Het is natuurlijk een karwei dat goed te doen is als je zelf een beetje kunt sleutelen maar dan moet je wel zeker weten dat het nodig is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p