Dyane of 2CV?
Dyane of 2CV?
Een tijd terug met het idee rondgelopen om een 2cv aan te schaffen maar het is toen uiteindelijk een quad geworden.
Op zich wel leuk een quad maar niet ideaal om eens een eindje weg te toeren.
2 Weken terug de quad verkocht en nu ben ik rond aan het kijken op internet voor een 2cv of een dyane.
Vorige week naar een eend geweest kijken uit 1966 (6V) maar links en rechts raad men mij deze af vanwege het feit snelheid (3 versnellingen en max. 70, 80km/uur) en 6V (zwakke verlichting).
Afgelopen dinsdag naar een bedrijf geweest waar men eenden en dyane's restaureert, hij krijgt binnenkort een Dyane binnen.
Op zich vind ik dit ook wel een mooie auto maar ik vraag me alleen af of het rijden in een Dyane ongeveer hetzelfde is als een 2cv.
Is de vering en chassis van een Dyane hetzelfde als van een 2cv?
Het mooie van een eend vind ik hoe deze zich gedraagt in de bochten zou dit hetzelfde zijn als in een Dyane?
Op zich wel leuk een quad maar niet ideaal om eens een eindje weg te toeren.
2 Weken terug de quad verkocht en nu ben ik rond aan het kijken op internet voor een 2cv of een dyane.
Vorige week naar een eend geweest kijken uit 1966 (6V) maar links en rechts raad men mij deze af vanwege het feit snelheid (3 versnellingen en max. 70, 80km/uur) en 6V (zwakke verlichting).
Afgelopen dinsdag naar een bedrijf geweest waar men eenden en dyane's restaureert, hij krijgt binnenkort een Dyane binnen.
Op zich vind ik dit ook wel een mooie auto maar ik vraag me alleen af of het rijden in een Dyane ongeveer hetzelfde is als een 2cv.
Is de vering en chassis van een Dyane hetzelfde als van een 2cv?
Het mooie van een eend vind ik hoe deze zich gedraagt in de bochten zou dit hetzelfde zijn als in een Dyane?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
rijgdrag is gelijk voor de "leek"
als je er zo open in staat en er nog niet veel van weet, dan zit het verschil echt in de looks en de iets luxere uitrusting van de dyane tegenover de eend.
ook sleutelt een eend net wat makkelijker, maar ik vermoed dat dit niet echt een ding is wat meespeelt in deze beslissing.
en, je hebt met een eend net wat meer "hey die had ik vroeger ook" dan met een dyane
als je er zo open in staat en er nog niet veel van weet, dan zit het verschil echt in de looks en de iets luxere uitrusting van de dyane tegenover de eend.
ook sleutelt een eend net wat makkelijker, maar ik vermoed dat dit niet echt een ding is wat meespeelt in deze beslissing.
en, je hebt met een eend net wat meer "hey die had ik vroeger ook" dan met een dyane
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
De Dyane is wel iets comfortabeler dan een 2cv maar minder waarde vast en als je bij de motor moet dien je meer los te schroeven. Daarnaast zijn niet alle onderdelen meer verkrijgbaar wat bij de 2cv wel het geval is. Daar kan je bijna alles nog van krijgen. Met name goed origineel plaatwerk is lastig.
Techniek is nagenoeg gelijk aan de 2cv. Als je een aanschaft dus kijken naar een gaaf exemplaar kwa plaatwerk en carroserie.
Als je iets anders wil dan een standaard 2cv dan een dyane.
Wil je een waardevaste auto met betaalbaar en vindbare onderdelen dan de 2cv.
Techniek is nagenoeg gelijk aan de 2cv. Als je een aanschaft dus kijken naar een gaaf exemplaar kwa plaatwerk en carroserie.
Als je iets anders wil dan een standaard 2cv dan een dyane.
Wil je een waardevaste auto met betaalbaar en vindbare onderdelen dan de 2cv.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Bull Frog Blue schreef:
Welke Dyane onderdelen zijn dan niet meer verkrijgbaar?De Dyane is wel iets comfortabeler dan een 2cv maar minder waarde vast en als je bij de motor moet dien je meer los te schroeven. Daarnaast zijn niet alle onderdelen meer verkrijgbaar wat bij de 2cv wel het geval is.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ik woon in frankrijk, misschien dat het hier nog makkelijker is om aan onderdelen van een dyane of 2cv te komen dan in Nederland, of niet?
Alhoewel de prijzen van een 2cv hier ook al hoog zijn, soms misschien nog duurder als Nederland.
Maar er worden nog altijd 2cv's vanuit frankrijk naar nederland geimporteerd dus,.......
Alhoewel de prijzen van een 2cv hier ook al hoog zijn, soms misschien nog duurder als Nederland.
Maar er worden nog altijd 2cv's vanuit frankrijk naar nederland geimporteerd dus,.......
Voor het gewoon onderhoud is alles te krijgen. Dyane en 2cv delen wat dat betreft (bijna) alle onderdelen. Specifieke dyane onderdelen/plaatwerk is iets (klein beetje) moeilijker, maar wat dat betreft word er ook steeds meer nieuw gemaakt. Maar voor die prijs die je noemt mag je een goed rijdende en nette dyane verwachten. Hier en daar een bustje deukje of lakbeschadiging, maar in ieder geval geen grote roestplekken e.d.