Chassis 3 (Origineel chassis)
Chassis 3 (Origineel chassis)
Weet iemand wat er aan de hand is met de originele chassis??
Het schijn dat ze vrijwel niet meer te krijgen zijn. Hoe moet ik nu mijn Eend oplappen??
Het schijn dat ze vrijwel niet meer te krijgen zijn. Hoe moet ik nu mijn Eend oplappen??
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Club Cassis in Frankrijk (www.2cvclub.com), gaat binnenkort (of is al begonnen) de productie van de ofiiciele chassis op zich nemen. Ze nemen het dan over van Citroen.
De importeur van de chassis in NL zei tegen mij dat de eerste lichting pas kan komen in Oktober. De voorraad die in cassis lag is ook (bijna) op.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben om een nieuw chassis aan te komen.
Je zou het bij diverse eendenboeren kunnen proberen. Misschien dat er daar nog eentje ligt.
Voor meer info kun je contact opnemen met Mark van Boekel. Dat is de mehariboer in Schaijk (NB). Hij is ook de importeur!.
Succes
De importeur van de chassis in NL zei tegen mij dat de eerste lichting pas kan komen in Oktober. De voorraad die in cassis lag is ook (bijna) op.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben om een nieuw chassis aan te komen.
Je zou het bij diverse eendenboeren kunnen proberen. Misschien dat er daar nog eentje ligt.
Voor meer info kun je contact opnemen met Mark van Boekel. Dat is de mehariboer in Schaijk (NB). Hij is ook de importeur!.
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
d
in het 2cv magazine van juli
staat op de achterkant reklame voor chassisen
voor 750 € een verzinkt chassis
staat op de achterkant reklame voor chassisen
voor 750 € een verzinkt chassis
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Dit onderwerp begint me zo'n beetje flink de strot uit te komen. Iedereen denkt er anders over. Net als "wat gooi ik nu wel en niet in me tank," ook zo iets.
Nou ja, misschien helpt het volgende?
Op de site van de 2cv4&6club staat een heel epistel over wat nou wel en niet kan in ons kikkerlandje. Kijk daar ook eens op, misschien wordt het jou wel duidelijk.
http://www.2cvclub.nl/
Hanzzl
Nou ja, misschien helpt het volgende?
Op de site van de 2cv4&6club staat een heel epistel over wat nou wel en niet kan in ons kikkerlandje. Kijk daar ook eens op, misschien wordt het jou wel duidelijk.
http://www.2cvclub.nl/
Hanzzl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Ik zou niet weten waarom je je chassis niet mag verzinken. Bij dit soort verzinkprocessen komt de temperatuur niet boven zo'n 450 graden. Dit heeft geen invloed op de sterkte van staal. Met lassen bereik je veel hogere temperaturen.
Hooguit dat eea een beettje kromtrekt. Maar dat is een kwestie van het proces goed onder kontrole hebben..
Maar, geef mij maar een goed behandelde onverzinkte..
Hooguit dat eea een beettje kromtrekt. Maar dat is een kwestie van het proces goed onder kontrole hebben..
Maar, geef mij maar een goed behandelde onverzinkte..
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Niet om je boos te maken of om de bet-weter uit te hangen ofzo.Hanzzl schreef:Dit onderwerp begint me zo'n beetje flink de strot uit te komen. Iedereen denkt er anders over. Net als "wat gooi ik nu wel en niet in me tank," ook zo iets.
Nou ja, misschien helpt het volgende?
Op de site van de 2cv4&6club staat een heel epistel over wat nou wel en niet kan in ons kikkerlandje. Kijk daar ook eens op, misschien wordt het jou wel duidelijk.
http://www.2cvclub.nl/
Hanzzl
Maar in het artikel van 2cvclub staat niks over een verzinkt origineel chassis.
De plaatselijke eendenboeren hebben mij duidelijk gemaakt dat origineel verzinkt niet mag! Vanwege de verhitting van de lasnaden en het kromtrekken.
De RDW stuurt origineel verzinkt terug aldus de mensen die het me verteld hebben.
Laten we het er maar op houden dat iedereen zelf moet weten wat hij eronder legt en wat niet. bij twijfel kun je altijd nog de RDW bellen.
ik heb zelf pas nog een origineel onverzinkt chassis gekocht. Ben persoonlijk niet zo voor dat verzinken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
HET MAG NIET VAN HET RDW!Bjorn schreef:Ik zou niet weten waarom je je chassis niet mag verzinken. Bij dit soort verzinkprocessen komt de temperatuur niet boven zo'n 450 graden. Dit heeft geen invloed op de sterkte van staal. Met lassen bereik je veel hogere temperaturen.
Hooguit dat eea een beettje kromtrekt. Maar dat is een kwestie van het proces goed onder kontrole hebben..
Maar, geef mij maar een goed behandelde onverzinkte..
Hoe het technisch goed te praten is, wat voor reden dan ook, HET MAG NIET VAN HET RDW!!!