Verschillende dorpels Ami 8?

Stel hier je vragen over lassen.
Freek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 21 mei, 2004 00:09

Verschillende dorpels Ami 8?

Bericht door Freek » do 26 okt, 2006 21:50

Pff, heb mijn vuurdoop gehad vandaag. Nog nooit gelast noch aan de carrosserie geslepen, en nu...

Aanvankelijk zag het er naar uit dat ik een klein stukje in de zijkant, en een nog kleiner stukje in de onderkant van de dorpel moest vervangen. Goed beginnersklusje, beetje proplassen. Na uitslijpen bleek dit natuurlijk te optimistisch: dorpel was opzij en van onderen over een lengte van 40 cm rot. Gelukkig staat hier een donor, die wel een stukje kon missen omdat die auto óf gesloopt óf echt gerestaureerd gaat worden. Stuk dorpel dus uitgeslepen, op lengte gemaakt, maar, en dat is eigenlijk mijn vraag: De vorm aan de onderzijde is bij de "nieuwe" dorpel totaal anders!! Vooral bij de rand voor het deurrubber was het profiel van de plaat aan de onderzijde volstrekt verschillend, zodat ik de boel slechts met hamerslagen op zijn plaats/ in vorm heb gekregen. Dat is aan de onderkant nu duidelijk zichtbaar.

Bestaan er verschillende soorten dorpels voor de Ami 8, de één uit 1977, de ander 1978, beide Break??

voor de geinteresseerde: het zit er in, en ik ben tevreden. Had alleen niet verwacht dat ik de eerste keer al kops moest lassen en luchtspleten moest vullen....

Plaats reactie