Klop bij bocht naar links

Alles over de wielophanging
Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Klop bij bocht naar links

Bericht door Rikki » ma 12 mar, 2007 19:56

Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 12 mar, 2007 20:21

Kijk eens of bij het inveren rechts (of uitveren links) je draagarm niets raakt. Welicht kan je slijtsporen zien. Je kan je Eend ook evne goed heen en weer schuden als deze stil staat. Hoor je hetzelfde geklop, dan is het waarschijnlijk een draagarm die iets raakt.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 mar, 2007 07:36

waarschijnlijk zit er veel roest op je velg en komt dat tegen je fusee aan, het kan ook zijn dat je aandrijfas een beetje versleten is maar kijk eerst maar eens naar die velg

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Klop bij bocht naar links

Bericht door backfire » di 13 mar, 2007 08:40

Rikki schreef:Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor
Ik heb precies hetzelfde gehad, jaren bezig geweest om te achterhalen waar het vandaan komt. Vermoeden was het stuurhuis, maar ook daar nooit speling kunnen vinden.

Alles is gedemonteerd en het enige wat ik heb kunnen vinden is een traversebout die ingesleten is en een uitgelsagen sluitplaatje. Wie weet was dit de veroorzaker van de klop.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 13 mar, 2007 08:47

ik gok op een binnenspatbord die de draagarm raakt (tis heel lastig te bepalen of een geluid van voor of van achter, van links of van rechts komt) of de draagarm die de koets raakt bij inveren. ik had ook eens, voornamelijk als ik een verkeersdrempel oid nam. bleek dus iets simpels te zijn. als het geluid repeterend is als je de bocht door gaat dan denk ik met ramon mee: roestige velg die de fussee raakt of in het uiterste geval een rotte aandrijfas. maar dat zal wel meevallen

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » di 13 mar, 2007 14:49

het is maar een klop die ik heb en het is niet repeterend

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » di 13 mar, 2007 14:53

ik denk nu zelf ook meer en meer aan een draagarm die ergens raakt

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 13 mar, 2007 15:10

Zou heel goed de uitlaat kunnen zijn die je chassis raakt LA ter hoogte van het achterwiel.
Kwestie van even voelen. Als je em tegen het chassis kan duwen een rubberblokje er tussen of een nieuw ophangrubber wat iets straffer is plaatsen.
Laatst gewijzigd door CitroenAZU op di 13 mar, 2007 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Prestige2400
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 aug, 2006 22:45
Locatie: Hilversum

Bericht door Prestige2400 » di 13 mar, 2007 15:10

Afgebroken schokbrekerpen? Die is dan gebroken in je chassis, alleen te voelen niet te zien.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » di 13 mar, 2007 17:19

Misschien een beetje rare vraag, maar waar zitten de traversebouten? En is het slim om deze bij voorhand al te vervangen?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 mar, 2007 18:49

Dat zijn die lange zwarte bouten waarmee de buizen waaraan je draagarm hangt mee vastzitten aan je chassis. Als ze verrot zijn vervangen uit veiligheidsoverweging, dit zijn trekbouten, het zal je maar gebeuren dat die bouten breken.

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » di 13 mar, 2007 18:54

Heb vandaag de dyane volledig nagekeken of de motor ,versnellingsbak en aandrijfassen vast stonden en dit was allemaal ok. Ook heb ik de binnenbeplaating nagekeken en het is verdomd moeilijk om daar iets aan te vinden maar toch denk ik dat de klop daarvan komt.Heb daarna nog een proefrit gedaan en hij stuurt ,rijd en remt prima allen bij het fel ingaan van een bocht naar links weer een klop gehoord en terug naar af.Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen maar alles lijkt prima.Misschien de veerpotten?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 mar, 2007 19:22

Binenkant velg!!

ook bekeken

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » di 13 mar, 2007 19:27

maar het is maar 1 klop en dan niks meer en als ik de bocht bv op een rond punt blijf aanhouden hoor ik ook niks meer

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 13 mar, 2007 20:04

Wat betreft die transversebouten: ga daar pas aan draaien als je Eend op een krik ofzo staat (met de wieltjes vrij in de lucht). Want aan die acht bouten (viet voor en vier achter) hangt je hele Eend. Draai je ze los zonder je Eend ondersteund te hebben, dan flikkert je hele Eend naar beneden. Op jou als je er onder ligt. En voor auto's is een Eend niet zwaar, maar als hij op je ligt piep je wel anders.
Afblijven.

Plaats reactie