Aanpassingen carburateur

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Aanpassingen carburateur

Bericht door Nicky » vr 6 jun, 2008 08:37

Mijn visa motor nadert het punt dat ie de eend in gaat, maar ik heb nog even een vraagje over de carburateur.
Omdat ik nu de elektronische ontsteking van Le Patron erin heb zitten kunnen er waarschijnlijk een aantal ingangen van de carburateur dicht.
Welke zijn dit ook al weer?
Heeft misschien iemand een foto waarop dit duidelijk te zien is?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 jun, 2008 15:03

Nope geen foto, maar zo moeilijk lijkt het mij niet, gewoon logica. Zo wie zo de aansluiting in de carburateur voet, want daar zit normaal de vervroeger op.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 6 jun, 2008 16:18

Gebruik de zoekfunctie eens. Jeroen Cats heeft hier in het verleden wat over gepost.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 27 jun, 2008 08:06

Na wat rond zoeken en vragen is het volgende eruit gekomen.
Maar er lijkt een probleem te zijn met de slang die naar het rubber tussen het luchtfilter en de carburateur gaat.
Wanneer ik deze van de carburateur haal trekt de motor veel beter. Met de slang aangesloten houdt de motor wat in.
Zit er op een visa een soort terugslagklep in deze slang? Wat kan de oorzaak zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 27 jun, 2008 10:00

gewoon afdoppen die slang aan beide zijden! beter is nog ff de deksel van de carb te trekken en er draad in te tappen en een boutje erin, controleer dan meteen de vlotterhoogte, (visa solex, 16mm!)

wat verder veel scheelt is een groter luchtfilter en een turbotube erop, een visablok heeft schijnbaar altijd een chonisch tekort aan lucht...


greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 27 jun, 2008 10:18

Verzuipt de carburateur dan niet?
Als ik het goed begrepen heb is dat de uitgang waar overtollige benzine uitgegooid wordt.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 27 jun, 2008 11:45

bij mij niet, ik had het gat gewoon open, met turbotube, maar dan stonk het nog wel eens naar benzine en bij gasgeven had je een soort 'turbogat' toen bij rollenbankdag van BCC op aanwijzing van een de heren het gat afgedicht. toen was alles perfect! Natuurlijk wel zorgen dat je vlotterniveau goed is!
dus doe er je voordeel mee!

is het kunststof dopje wat je er voor op hebt zitten wel benzinebestendig?

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie