bonkende remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

bonkende remmen

Bericht door ruck-a-duck » za 27 dec, 2003 01:27

Mijn probleempje;

Als ik rem voel ik mijn pedaal op en neer gaan.....

Ik heb reeds de blokjes vervangen(eend uit '86), maar het euvel is maar iets verdwenen.
De oude blokjes waren nog ± 4mm. En egaal versleten.
Is er iets aan te doen ??
Alvast bedankt

Bart

Eend gegeten met de kerst ????? zwaar op de maag he'
:santa:

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bonkende Remmen

Bericht door Gerard2cv » za 27 dec, 2003 10:14

Voor dit euvel moet er ergens iets krom zijn.Dat kan dus een kromme schijf zijn.(Controleren door je handrem te stellen en voelen of de hele omwenteling glad blijft)
Of een kromme trommel.(achterremmen stellen en op het moment dat hij gaat aanlopen
voelen of het overal evenveel is)Dan vind je vanzelf het kromme gedeelte,en die zal je
dus moeten vervangen.Succes ermee.

ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

Bericht door ruck-a-duck » do 8 jan, 2004 23:05

Beste Gerard,

Ik ga er dit weekend aan werken, is het moeilijk voor een redelijk handig iemand om die remschijven te vervangen ???Zitten er nog haken en ogen aan ????

Alvast bedankt, Bart

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 8 jan, 2004 23:46

ruk a duck schreef:Ik ga er dit weekend aan werken, is het moeilijk voor een redelijk handig iemand om die remschijven te vervangen ???Zitten er nog haken en ogen aan ????
Makkie. Eerst de twee grote bouten van de remklauwen los. Let echter op dat de remklauwen goed op elkaar blijven zitten. Daar is een trucje voor: voorste bout ietsje los, achterste er helemaal uit en remklauw omhoog kantelen. Achterste bout er weer doorsteken, dan voorste bout verder los. Zorg er voor dat ze tijdens de rest van de werkzaamheden ook goed tegen elkaar blijven (moer op de bouten draaien of intapen of zo).
Daarna de bouten los op de aandrijfasflens bij versnellingsbak. De remschijf valt er nu gewoon af...
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 9 jan, 2004 10:07

Pas wel op RUCKADUCK dat je alleen die dingen vernieuwd die krom zijn.Dus eerst
zeker weten wat en waar er iets krom is.Het is zo zonde als er een paar nieuwe schijven opzitten en je zit nog met het probleem omdat achteraf een achtertrommel niet
goed was.

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » vr 9 jan, 2004 12:54

En je moet natuurlijk beschikken over een dopsleutel 44 (meen ik) om je achtertrommel eraf te krijgen.

Plop :twisted:
Plopperdeplop

ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

Bericht door ruck-a-duck » vr 9 jan, 2004 23:03

Weet je wat het probleem is.........jullie "heavy users "weten zo veel van eendjes,dat als ik via @ jullie respons lees ik er het liefst gelijk aan wil beginnen.......het werkt echt aanstekelijk :P

Ook lees ik veel oudere onderwepen om wat op te steken.......
Ik weet dat dit niet de goede "topic"is om deze reactie te geven ...maar ik ben echt heel blij met jullie enthousiaste antwoorden.....
Het blijkt dat de eendelaarij toch een beetje een apparte mensen zijn ......nl die met gevoel voor de mede mens en behulpzaam....uniek dus.
Jammer dat sommige mensen zo hun uitgesproken mening hebben over het bewust bezitten van een eend, laat staan 2.........(ik ben er 1 aan het opknappen en heb er nog 1 gekocht met nieuw chassis als vraagbaak en om nu in te rijden)
Eigenlijk bedoel ik met al die woorden ........bedankt........

Bart

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 10 jan, 2004 10:09

Wij hebben met z'n allen ook maar 1 doel.Jouw een Citrofiel te maken en de techniek
van Citroën te leren waarderen.Veel plezier.Ik geniet hiervan.

Gast

Bericht door Gast » vr 23 jan, 2004 21:24

'kwil effu meldu dat het vervangen van de rem schijven zeer geslaagd is. :) :D :lol:
Het gevoel van alsikremstuiterdmijneendvandeweg is helemaal over.
In mijn enthousiasme (door jullie) heb ik gelijk maar een 123 ontsteking gemonteerd :lol:

Nou maar hopen dat er snel wat stuk gaat :?: :x ,dan kan ik weer aan de slag

Groetjes, Bart

Gesloten