Voltage accu etc.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
- Locatie: Omg. Breda
- Contacteer:
Voltage accu etc.
Het voltage bij mijn eend is (wanneer de motor loopt en accu vol is) 14,9 volt. Wanneer ik mijn achteruitverwarming aan zet wordt deze spanning hoger.
Ik gebruik een elektrische spanningsregelaar. Hoe kan ik dit hoge voltage verklaren (14,9 volt)? P.s. mijn accu is vrij nieuw.
Groet,
Steven
Ik gebruik een elektrische spanningsregelaar. Hoe kan ik dit hoge voltage verklaren (14,9 volt)? P.s. mijn accu is vrij nieuw.
Groet,
Steven
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
- Locatie: Omg. Breda
- Contacteer:
Wanneer de verwarming aangaat (of andere grootverbruikers) dan gaat hij zeker naar de 15,2 toe, of zelf er (net) overheen.
Aangezien ik enkele malen de spanningsregelaar heb gewisseld (van elektronische naar orgineel en andersom) denk ik dat de dynamo zelf de boosdoener zou kunnen zijn.
Kan dit het geval zijn? Ik zie namelijk graag mijn spanning op 14,2 volt.
Aangezien ik enkele malen de spanningsregelaar heb gewisseld (van elektronische naar orgineel en andersom) denk ik dat de dynamo zelf de boosdoener zou kunnen zijn.
Kan dit het geval zijn? Ik zie namelijk graag mijn spanning op 14,2 volt.
-
- Addicted user
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je Dynamo is goed, je spanningsregelaar moet daarvoor zorgen. Zonder spanningsregelaar en gelijkrichter kan de spanning met juiste toerental makkelijk tot 70V oplopen, misschien wat meer, misschien wat minder. Ik vermoed eerder dat je een slechte aansluiting hebt van aarde / voedingsspanning. Normaal is het zo dat als je grootverbruikers aanzet je net juist een dip moet krijgen in je spanning.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
- Locatie: Omg. Breda
- Contacteer:
Ik heb vandaag even mijn spanningen doorgemeten met ongeveer een motortoerental van 2500 toeren/min.
Alles uit -> 14,55 volt
Dimlicht aan -> 14,92 volt
Achteruitverwarming aan -> 15,53 volt
Achteruitverw. + dimlicht aan -> 15,91 volt
Tijdens het gebruiken van de achteruitverwarming duurde het wel even tot het voltage stabiel bleef.
Hoeveel kan elektronische ontsteking eigenlijk aan kwa spanning?
Alles uit -> 14,55 volt
Dimlicht aan -> 14,92 volt
Achteruitverwarming aan -> 15,53 volt
Achteruitverw. + dimlicht aan -> 15,91 volt
Tijdens het gebruiken van de achteruitverwarming duurde het wel even tot het voltage stabiel bleef.
Hoeveel kan elektronische ontsteking eigenlijk aan kwa spanning?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Door de hogere stroom die er loopt ontstaat er een spanningsval over de bekabeling Meet met ingeschakelde verbruikers maar eens de spanning tussen de min aansluiting van de accu en de min aansluiting van de regelaar. De spanningsregelaar zal regelen naar 14.4 volt tussen zijn min en plusaansluiting. De spanning op de accu is deze spanning plus de spanningsval over de massa.
Ergo, controleer de massa verbingen van je spanningsregelaar tot aan de mijn van je accu!
(aansluiting op de bak, kabeltje naar de koets en daarna van de koets naar de spanningsregelaar. (In de kabbelboom zit ergens een knooppunt )
grt,
leen
Ergo, controleer de massa verbingen van je spanningsregelaar tot aan de mijn van je accu!
(aansluiting op de bak, kabeltje naar de koets en daarna van de koets naar de spanningsregelaar. (In de kabbelboom zit ergens een knooppunt )
grt,
leen