startproblemen warme start

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Friso
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 19:45
Locatie: Utrecht

startproblemen warme start

Bericht door Friso » di 31 mar, 2009 15:52

De afgelopen maanden heb ik last van startproblemen.

Ik heb onlangs de startmotor, bobine, bougiekabels en bougies vervangen. Daarnaast heb ik de stekkers bij de bobine nagelopen en waar nodig vervangen. In maart ben ik nog naar Oostenrijk gereden voor onze wintersport. Ik heb toen geen enkel startprobleem gehad.

De accu is een jaar oud en goed bevonden door de garage. De dynamo is vorig jaar vervangen voor een nieuwe en werkt goed. De garage heeft alles nagemeten en kan verder niets vinden.

helaas start hij nu weer slecht. Meestal als ik getankt heb of bij een warme start. de startmotor sraait wel, maar hij wil niet aan slaan.

Mijn vraag; kan het aan het contactslot liggen? deze dien ik een tikje terug te zetten, nadat ik gestart heb, anders loopt de startmotor door. op deze manier start ik al jaren. Een andere mogelijkheid zou de bedrading kunnen zijn.

heeft iemand hier ervaring mee. Ik weet het inmiddels niet meer.

Friso

[/b]

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 31 mar, 2009 16:01

wanneer zijn voor het laatst kleppen en puntjes gesteld?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 31 mar, 2009 16:18

Bobine? De nieuwe van mij was na nog geen 5000km. kapot. 'k Zou er toch eens naar (laten) kijken.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 31 mar, 2009 17:09

Hee Heer Bouman,

Alles OK ??

Als ik alleen naar je probleem kijk, zou ik zeggen dat er iets met je bobine is....

Is die vervangen door een 2ehands of een nieuwe ? Je zou een 2e exemplaar provisorisch naast je nieuwe bobine vast kunnen maken. Als je dan weer startproblemen hebt, zou je eens moeten omprikken naar je 2e bobine. Op die manier kan je testen of je bobine invloed heeft

De groeten thuis en de mzzl

Marcel

Friso
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 19:45
Locatie: Utrecht

Bericht door Friso » di 31 mar, 2009 18:57

Sorry vergeten aan te geven. De 1,2,3 ontsteking is ook vervangen voor een nieuwe. De bobine heb ik vervangen voor een nieuwe. Inmiddels heb ik er een reis mee gemaakt naar oostenrijk en terug.

Ik heb niet de indruk dat het hier aan ligt. Ik vraag me af een een contactslot voor dergelijke storingen kan zorgen? Of dat er een kabelbreuk kan zijn. De bedrading is echter gemeten en hier valt niets aan op te merken.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 31 mar, 2009 19:16

Achter het contactslot zit de contactrol. Deze kan van binnen oxideren waardoor de 2cv slecht of helemaal niet start.

Met een klein, plat schroevendraaiertje kun je de contactrol eraf halen en bekijken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » di 25 aug, 2009 11:33

als je de eend in de zomer buiten zet met zonnig weer, dan starten ze slecht, dat komt omdat de overige benzine in het carb reservoir is verdampt en dan slecht ontploft, het mengsel is dan ook niet optimaal dus dan gaat de eend niet aanslaan bij de eerste tik, misschien is dat jouw probleem, verder zou ik het niet weten, weer een nieuwe bobijn steken? grtz

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 25 aug, 2009 23:52

vervang eerst je contact rol eens!!!

Plaats reactie