opbouw 2cv maken

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
Plaats reactie
frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

opbouw 2cv maken

Bericht door frenkie » vr 9 okt, 2009 18:01

Hoi Allen,

Mijn Dakje van de eend is stuk. Nu ben ik van plan om er een demontabele opbouw achterop te maken, zodat ik meteen wat meer ruimte achterin en boven mij heb. Wie heeft er een idee hoe ik dat het beste zou kunnen doen. het geheel mag natuurlijk niet al te zwaar worden. Zelf zit ik te denken aan een houten construktie en dan goed in de verf te zetten.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 9 okt, 2009 20:55

Zoiets?
Afbeelding
Eend voor allen, allen voor eend..

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » za 10 okt, 2009 01:10

Ja :lol:, die zag ik vorige week staan bij duckservice, daar kreeg ik toch wel inspiratie door. Ik heb wel popnagels enzo, maar mij is verteld dat aluminium en ijzer reageren met elkaar en dus roest. Vandaar dus mijn zoektocht naar andere mogelijkheden. Mijn eendje is een reclame object voor Geuzenpop (popfestival) Mag dus best opvallen, maar het moet natuurlijk wel een degelijke oplossing zijn voor weinig

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » za 10 okt, 2009 01:16

voor foto's van mijn eendje, kijk ff op: www.facebook.com/frank.nummerdor
Laatst gewijzigd door frenkie op vr 30 jan, 2015 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » za 10 okt, 2009 10:07

ja, die eend ken ik wel ;-) die staat soms in de Kasbah. Wat de aluminium / ijzer roest betreft, ik heb er iets tussen zitten en blijkbaar zijn er popnagels waar dat niet gebeurt (volgens degene die me helpt met de eend). De auto staat op het moment in Limburg, maar als hij terug is mag je hem goed bekijken. De opbouw is trouwens een Esch uit Duitsland, die werd in de tachtiger jaren daar gebouwd en is indertijd door Jan Bonthond geimporteerd naar Nederland. Ik geloof dat hij er zes geimporteerd heeft. Ik ken een aantal Duitse eenden die al erg veel jaren met een Esch rondrijden en geen roestproblemen kennen (in ieder geval niet Esch-gerelateerd). Met een beetje mazzel vind je er in Duitsland nog eentje tweedehands. Duckservice heeft de mallen.

ps, inderdaad was er wel wat roestvorming rond de goedkope popnagels die ik oorspronkelijk gebruikt had, maar dat viel in het niet bij de roestvorming op de rest van de koets.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » zo 11 okt, 2009 12:36

Je hebt ook een speciale spul om tussen de raakvlakken van alu en metaal te gebruiken mastinox heet dit spul, wordt veel in de vliegtuigwereld gebruikt en is echt perfect hiervoor.
Citroen 2cv6 special 1986

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » di 15 dec, 2009 15:36

een mal bij duck service, maar waar maak je de opbouw dan van?

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 15 dec, 2009 16:00

Ik heb er een op mijn vorige eend staan. Ik heb hem toen 1995 uit de oud ijzer bak van het eendeei gevist.

Ik kan aan de huidige eigenaar vragen of hij de opbouw wil verkopen. De wagen staat in een stalling op betere tijden te wachten.

.Hij heeft geen interesse in de opouw, het ging hem meer om het goede 1992 chassis.


Ik heb tussen de koets en de opbouw overschilderbare kit gedaan. ook om inwateren te voorkomen. En het heele zaakje met veel popnagels vastgezet.

Zit er al 15 jaar op. Alles roest aan de carroserie, maar niets wat met de opbouw te maken heeft.
Kleur is nu beige colorado met wit dak
Laatst gewijzigd door marcopr op za 26 dec, 2009 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » di 15 dec, 2009 18:18

en hoe zit het dan met het deel tussen de opbouw en de rest van het dak. De reden dat ik een opbouw wil is namelijk meer ruimte en geen scheuren in mijn dakje

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 26 dec, 2009 17:03

Je hebt door de opbouw veel meer binneruimte. In de lengte en de hoogte. De achterste dwarsbalk boven de achterruit dien je te verwijderen.
Doordat er in de wagen een slaapvloer was gemaakt konden we lekker lapen in de eend. en als het regende kon je je kont nog keren en zitten binnenin. Beviel altijd goed.

Het stukje tussen de opbouw en de vooruit had ik dichtgemaakt met een stuk oud binnensluiterdak. Konden we toch nog open rijden. Al kreeg ik het nooit mooi sluitend bij de opbouw.
Dat kwam eigenlijk doordat ik een echt oud dakje gebruikte. Het werd ook niet echt stak doordat de pezen erg kort waren.

Heb er serieus erover gedacht om een passende metalen plaat erop vast te maken maar dat is door de voortschrijden slijtage van de eend nooit van gekomen en ze evrdwee in 1996 in een stalling om er tot op heden niet meer uit te komen. Is inmiddels ok verkocht aan de eigenaar van de stalling.

Plaats reactie