Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe over
Nog weer even een update: na terugzetten van de oude (originele) brandstofpomp vandaag nog weer een lange rit gemaakt (150km) en het overstromende vlotterkamer probleem heeft zich niet meer voorgedaan. 1e lesson learned: klaarblijkelijk zijn sommige van de replica/aftermarket benzinepompjes voor 2CV weliswaar passend maar leveren een te hoge opvoerdruk (slag van de pomp te lang?) waardoor de vlotternaald gaat lekken, de vlotterkamer te vol raakt en soms overstroomt. Better stick with original. 2e lesson learned: check een gereviseerde carburateur voor montage in de auto (bovendeksel openmaken) op evt ongerechtigheden zoals ijzervijlsel. Dank voor alle advies en tips
inderdaad - ijzervijlsel
David, je had gelijk. Vanmiddag stroomde toch weer de vlotterkamer over . En inderdaad, nadat ik de carburateur opengemaakt had en de vlotterkamers leeggezogen, lag er op de bodem van met name in de linker vlotterkamer een flinke lading ijzervijlsel.
Dus: tip voor eenieder die een gereviseerde carburateur gehaald heeft bij B....., het zijn mooie dingen maar maak 'm eerst open en indien nodig schoon voor montage.
Arnout-Jan
Dus: tip voor eenieder die een gereviseerde carburateur gehaald heeft bij B....., het zijn mooie dingen maar maak 'm eerst open en indien nodig schoon voor montage.
Arnout-Jan
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
David, hoe heb jij 'm schoongemaakt? Alleen de vlotterkamers of ook het bovendeksel dwz vlotternaald eruit, filterschroef los om de ruimte tussen vlotternaald en benzineaansluiting op de een of andere manier schoon te maken (spoelen?), etc etc.David schreef:Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
Moeten ook alle sproeiers eruit?
Ik heb gisteren gestrand langs de weg alleen de vlotterkamers zelf leeggeheveld en daarna goed schoongeveegd ook in alle hoekjes. De rest niet, had ik geen tijd en ook geen spullen voor.
Ik vraag me nu af of ik het beste de hele carburateur er weer af kan halen en daarna nogmaals uit elkaar?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het goede nieuws is dat hij nu alweer jaren draait, probleemloos!!evea schreef:David, hoe heb jij 'm schoongemaakt? Alleen de vlotterkamers of ook het bovendeksel dwz vlotternaald eruit, filterschroef los om de ruimte tussen vlotternaald en benzineaansluiting op de een of andere manier schoon te maken (spoelen?), etc etc.David schreef:Probleem is als volgt ontstaan: destijds heeft Burton een partij gebruikte carburateurs overgenomen van de 2CV Club NL.
Deze carburateurs waren door een goedbedoelend iemand ooit gestraald, echt, geen geintje.
De straalresten bleken er gruwelijk moeilijk uit te krijgen te zijn, ook na diverse malen intensief reinigen, ook ultrasoon, Burton heeft er echt alles aan gedaan.
Heb er zelf ook door stilgestaan, benzine zeek overal uit.
Na schoonmaken werkt hij nu al weer bijna drie jaar perfect!
Moeten ook alle sproeiers eruit?
Ik heb gisteren gestrand langs de weg alleen de vlotterkamers zelf leeggeheveld en daarna goed schoongeveegd ook in alle hoekjes. De rest niet, had ik geen tijd en ook geen spullen voor.
Ik vraag me nu af of ik het beste de hele carburateur er weer af kan halen en daarna nogmaals uit elkaar?
Dus even hier doorheen, that's all.