deursloten 2cv

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

deursloten 2cv

Bericht door hobbes » do 28 mar, 2024 21:33

Al enige tijd heb ik ruzie met de deurslotjes van de eend. Eerst alleen de bijrijdersdeur waarvan het slot je niet meer van slot wilde ( de deurklink draait gewoon dol) maar sinds een paar weken ook de bestuurderskant.

Dus op de A markt een setje nieuwe slotjes gehaald en online een slotpen met nieuw borgveertje. De bijrijderskant vertoont nog steeds kuren en de bestuurderskant krijg ik nu niet meer op slot.

Mijn vraag is nu wat doe ik fout? en wie weet hoe ik het weer normaal werkend kan krijgen?
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: deursloten 2cv

Bericht door AZL57 » do 28 mar, 2024 21:49

Als je de slot cylinder eruit hebt zie je een messing slot blokje. Met een kleine schroevendraaier kun je het indrukken en alles eruithalen. Dit kun je dan naar buiten trekken, richting slot. Pas op het messing slot deel bestaat uit 3 delen. Het rechthoekige deel en aan de andere kant een busje met een klein veertje er tussen. Alle onderdelen goed wassen in benzine of zo. Dan het spul in vet zetten en weer monteren. Al dit binnenwerk gaat op gegeven moment klemmen met oude olie en vuil.
Zie ook hier:
http://www.chtites-balades-en-deuche.co ... euche.html
Bijlagen
slot.jpg
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: deursloten 2cv

Bericht door AZL57 » vr 29 mar, 2024 07:56

Ik bedoelde dat de slotpen in de richting van het slot eruit kan als je het messing slot naar binnen drukt. Dan kan dit slot zijdelings uit de pen worden genomen.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie