Bertone

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
VincentK
Gebruiker
Gebruiker

Re: Bertone

Bericht door VincentK » vr 13 nov, 2020 16:08

Tja, er zijn daar maar 2 smaakjes te kiezen en natuurlijk ontelbaar veel belangen te behartigen.

Ik vergelijk het altijd met een restaurant uitkiezen met een grote groep vrienden. Iedereen wil iets anders, dus er wordt iets gekozen waar iedereen even ontevreden over is en niemand vind het lekker. Maarja, eerst maar eens zien wat de huidige kandidaat er van bakt.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » vr 13 nov, 2020 16:16

Ja maar het is toch prachtig dat in zo'n groot land bijna de helft van alle stemmers kiest voor een clown als president?

Dat kan alleen in Amerika...

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door mansvelste » vr 13 nov, 2020 23:32

Inderdaad Thijs, we gaan die clown nog missen. Amusement hoeft niet altijd van hoogstaande kwaliteit te zijn, platvloers kan het ook boeien. En dat gaan we vanaf midden januari missen. Van Biden hoeven we weinig te verwachten, een goede opvoeding gaat meestal samen met saaiheid.

Die opnamen waarbij Trump de over-beschaafde (little) Queen(y) van Engeland ontmoette en haar met zijn lompe lijf bijna onder de voet liep, vergeet ik nooit meer. Hilarisch hoe hij bleef draaien om haar te zoeken, terwijl ze naast hem liep en hem struikelend trachtte te ontwijken. Hij keek gewoon over haar heen.

Groet

Theo
Laatst gewijzigd door mansvelste op ma 16 nov, 2020 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door mansvelste » za 14 nov, 2020 22:16

Heeft er nog iemand een 2 cv in de aanbieding met gepantserde ramen? Ik lees net dat Trump een miljard schuld heeft.

groet

Theo

RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobertF » zo 15 nov, 2020 11:02

Ik heb er wel een mening over maar het lijkt mij niet verstandig die hier te posten.
Over twee zaken moet je niet discussiëren, dat hebben ze mij geleerd, en dat is politiek en geloof, omdat je daar nooit uitkomt.
Misschien wel interessant om eens te vragen hoe hier gedacht wordt over het de mobiliteitsmaatregelen van onze regering,, is subsidiëring van de elektrische auto wel juist, en wat te denken van de BPM verhoging voor kleine auto's
Mevrouw Hlasema bestelde om het milieu te sparen 6 Audi Etron, kosten 84.000 euro 450 Pk, en die wegen 2500 Kg daardoor verbruiken ze tussen de 40 en 50 Kw.
Omdat we nog geen totale groene stroom hebben en er op het stadhuis in Amsterdam geen zonnepanelen liggen voor 6 etron, vindt er uitstoot van CO2 in de centrale plaats en die is meer dan de benzine auto van mijn vrouw.
2CV6 '85 in restauratie

Data58
Beginner
Beginner

Bericht door Data58 » zo 15 nov, 2020 18:05

Zonder woorden 88-)
Patrick
Burton #1305

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door mansvelste » zo 15 nov, 2020 22:03

Bij ‘s werelds meest vervuilende auto’s neemt de oude serie W 123 van Mercedes een prominente plaats in. En raad eens wie zo’n roethoester lange tijd in bezit had?
Juist….! Maar tijdens de verkiezingscampagne heeft ze er geen meter in gereden. Een milieuvriendelijke Toyota Prius past tijdens zo'n campagne voor jezelf beter in het straatje, geplaveid met hypocrisie.

Maar zoals Rob al aangaf, ik kan er beter maar geen Hals(ema)zaak van maken.

Groet

Theo

RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobertF » ma 16 nov, 2020 10:36

De besparing van 1 ton CO2 bij het verkeer( als die al bespaart wordt) kost aan subsidie 1700 euro. De industrie koopt 1 ton CO2 af voor rond de 25 euro.
De auto van mijn vrouw stoot 110 gram CO2/km uit dus voor 25 euro zou ik ongeveer 9000 Km kunnen rijden, dan koop ik het wel af. Trouwens ik had ook al 6 bomen geplant., fruitbomen dan snijdt het mes aan twee kanten, :?
2CV6 '85 in restauratie

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 16 nov, 2020 10:52

Zou dat afkopen het milieu ook helpen?

AZL57
Heavy user
Heavy user

Bericht door AZL57 » ma 16 nov, 2020 21:39

Mijn 57er gebruikt ongeveer 20 liter per maand... :extra_cool:
diverse Citroens, wat anders.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door mansvelste » di 17 nov, 2020 20:30

Wat het planten van bomen betreft waarover Rob het heeft, het doet me denken aan wat er in ons dorp gebeurde.

In onze buurt worden elk jaar ontelbaar veel bomen geplant door onbekenden en na verloop van tijd ook weer uit de grond gerukt. Ze kunnen niet blijven staan, omdat ze op willekeurige plekken terecht komen waar ze in de weg staan.
Enkele huizen verder woont een natuurliefhebber die nogal wat bospercelen heeft geërfd. Hij weet zich geen raad met de grote hoeveelheid noten, die hij elk jaar oogst en plaatst steeds een tafeltje bij de poort van zijn huis waarop netjes gesorteerde porties noten te koop worden uitgestald. Het geld gelieve men in een pot te doen.
De laatste tijd klaagde hij steen en been over de teruglopende moraliteit van zijn dorpsgenoten. De noten waren steeds weer verdwenen en de geldpot bleef als enig voorwerp leeg op de tafel achter.
De noten man richtte zijn bewakingscamera op het tafeltje en kwam er op die manier al snel achter wie de gierige, inhalige dief was.
In onze buurt woont al jaren een brutale, oude, dikke eekhoorn met obesitas en geheugenverlies, herkenbaar aan zijn te korte staart. Het is een allemans vriendje die behoorlijk wordt verwend – vooral door kinderen - en een ongehoorde appetijt heeft. Van een groot aantal noten vergat hij door zijn vergevorderde leeftijd steeds vaker waar hij ze begraven had om als wintervoorraad te fungeren, waardoor er op de vreemdste plekken bomen ontsproten.

Zo zie je maar weer, dieren geven ons het beste voorbeeld als het om het milieu gaat.

Groet

Theo
.

Plaats reactie