
Banden
Re: Banden
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Banden
Txs Dirk, die ken ik niet trouwens “Pieces de Origine” is een productie van Michelin dan?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Beginner
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
- Locatie: Here, there and everywhere
Re: Banden
Michelin super, MCC is redelijk alternatief voor deze.
Goodyear is o.k. Firestone is ok, Camac is o.k.
Nanking erg goedkoop, maar vind ze niks, zeker als ze er jaren opliggen.
Goodyear is o.k. Firestone is ok, Camac is o.k.
Nanking erg goedkoop, maar vind ze niks, zeker als ze er jaren opliggen.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987
2CV Special RHD 1987
Re: Banden
Op marktplaats staan momenteel ook 4 goede Michelin winterbanden (waar ook noppen in kunnen):
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden
La vie est belle.
Re: Banden
Ik rijd nu een tijdje op de Maxxis All Seasons. Qua grip bevallen ze me. Alleen merk ik dat ze wat minder precies sturen dan de Mabors die ik hiervoor had. Zal ongetwijfeld met het vierseizoenen-profiel te maken hebben.
Als dagelijkse 2CV rijder zou ik dan toch kiezen voor de Michelins. Jammer dat de Mabors niet meer gemaakt worden, dat waren echt goede alternatieve banden.
Als dagelijkse 2CV rijder zou ik dan toch kiezen voor de Michelins. Jammer dat de Mabors niet meer gemaakt worden, dat waren echt goede alternatieve banden.
La vie est belle.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Banden
Zodra het weer het toelaat ga ik bij mijn Dyane onderzoek doen naar het trillen rond de 100 km/h. Ik heb nieuwe velgen én nieuwe Maxxis banden, en ik vrees dat daar een hoogteslag in zit. Dat wordt dus even tijdelijk een ander wiel monteren om te kijken of het aan de banden of velgen ligt. Hoogst irritant is het wel. Ik heb het ooit eerder meegemaakt met oude Firestones.
Re: Banden
Hoe bevallen de Maxxis bandjes, @michiel? Is de trilling er ook uit?Michiel van G. schreef: ↑ma 13 mar, 2023 09:55 Zodra het weer het toelaat ga ik bij mijn Dyane onderzoek doen naar het trillen rond de 100 km/h. Ik heb nieuwe velgen én nieuwe Maxxis banden, en ik vrees dat daar een hoogteslag in zit. Dat wordt dus even tijdelijk een ander wiel monteren om te kijken of het aan de banden of velgen ligt. Hoogst irritant is het wel. Ik heb het ooit eerder meegemaakt met oude Firestones.
La vie est belle.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Banden
Ze bevallen me helemaal niet.
Ik heb één wiel maar weer vervangen voor het oude wiel, want niemand krijgt de trilling eruit. Velg is recht, band gebalanceerd, maar toch trilt het ding rond de 100 km/h als een bezetene.
Er zit nu dus weer een velg met Nankang band uit 2007 op en er is geen trilling meer te vinden. Ook de bandenleverancier geeft niet thuis, ik denk dat er gewoon een hoogteslag ofzo in zit, hoewel het niet te zien is.
Ik heb één wiel maar weer vervangen voor het oude wiel, want niemand krijgt de trilling eruit. Velg is recht, band gebalanceerd, maar toch trilt het ding rond de 100 km/h als een bezetene.
Er zit nu dus weer een velg met Nankang band uit 2007 op en er is geen trilling meer te vinden. Ook de bandenleverancier geeft niet thuis, ik denk dat er gewoon een hoogteslag ofzo in zit, hoewel het niet te zien is.
Re: Banden
Vreemd inderdaad. Zou een misproductie kunnen zijn dan. Je zou je moeten kunnen beroepen op non-conformiteit, omdat je de rest al hebt uitgesloten.
Maar hoe bevallen de Maxxis verder?
Maar hoe bevallen de Maxxis verder?
La vie est belle.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Banden
Ze doen me denken aan Firestones. Dr compound is vrij hard, daarmee weinig souplesse in de wangen, wel goede grip. Nu rijd ik als een bejaarde, dus ik weet niet hoe ze reageren bij 50 op een rotonde
.

Re: Banden
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring: ik kan veel minder precies sturen als bij de Mabors die ik hiervoor had. De grip van de Maxxis is wél in orde, maar het 'plaatsen' op de weg is minder exact.
La vie est belle.
Re: Banden
Heb deze Banden 125 R15 68s MCC. op mijn eend liggen die erop zaten toen ik deze kocht heb wel een beetje het gevoel dat deze banden als ik over klinkers rijd dat het erg doorklinkt en veel lawaai maken is dat de eigenschap van deze banden
Zou dat met duurdere banden een stuk minder zijn
Zou dat met duurdere banden een stuk minder zijn
-
- Gebruiker
- Berichten: 56
- Lid geworden op: vr 4 nov, 2022 16:50
Re: Banden
Een 2CV is natuurlijk veel minder geluid geïsoleerd dan een moderne auto, een klinkerweg hoor je dan vanzelfspreken ook veel beter. Andere banden zou MISSCHIEN iets kunnen schelen, maar naar mijn idee is dat marginaal
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 208
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Banden
Ik ben ook aan het kijken naar nieuwe banden. Vooraan zitten er al jaren originele 125 Michelin banden op. Die gaan al mee zolang dat we er zelf meer rijden. Maar achteraar heb ik toch al zeker 3 of 4 Toyo 135 setjes er doorheen gereden.
Nu vraag ik mij dus af of de Michelin's echt beter zijn in slijtvastheid. Of is het gebruikelijk dat de achterwielen sneller slijten?
Want als ik het uitreken ben ik dan met de originele Michelin's goedkoper uit toch?
Ik moet alle vier de banden vervangen.
Nu vraag ik mij dus af of de Michelin's echt beter zijn in slijtvastheid. Of is het gebruikelijk dat de achterwielen sneller slijten?
Want als ik het uitreken ben ik dan met de originele Michelin's goedkoper uit toch?
Ik moet alle vier de banden vervangen.
2cv special 1986
Re: Banden
"Back in the day" dat ik nog dagelijks woon/werk met de 2cv reed, 40.000km per jaar, gingen Michelins het allerlangste mee. Sindsdien is mijn standpunt dat als je je 2cv lang in bezit houdt en er regelmatig mee rijdt, Michelins onderaan de streep inderdaad de voordeligste keuze zijn.
Banden gingen toen ongeveer 2 tot 3 jaar mee, voor slijt het hardste vanwege aandrijving en sturen.
Het is wel heel persoonlijk welke keuze je maakt en welke eigenschappen je voorkeur hebben.
Wat ik ook vind meespelen is veiligheid. Onafhankelijke bandentests bevestigen keer op keer dat de veiligheidseigenschappen van b en c merken aanzienlijk minder zijn dan a-merk. Het verschil tussen voor- of na de kruising stilstaan. Dat zijn eigenschappen die je niet zelf kunt beoordelen door "ik vind het lekker rijden en ben tevreden". Daarom waag ik mij niet aan Nankang, Nexen, etc.
Banden gingen toen ongeveer 2 tot 3 jaar mee, voor slijt het hardste vanwege aandrijving en sturen.
Het is wel heel persoonlijk welke keuze je maakt en welke eigenschappen je voorkeur hebben.
Wat ik ook vind meespelen is veiligheid. Onafhankelijke bandentests bevestigen keer op keer dat de veiligheidseigenschappen van b en c merken aanzienlijk minder zijn dan a-merk. Het verschil tussen voor- of na de kruising stilstaan. Dat zijn eigenschappen die je niet zelf kunt beoordelen door "ik vind het lekker rijden en ben tevreden". Daarom waag ik mij niet aan Nankang, Nexen, etc.