conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » do 3 jul, 2025 09:24

Het is nu een 2CV650i AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk


Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Denny » do 3 jul, 2025 16:07

Mooi

Tiemen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 20 jan, 2022 14:25

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Tiemen » do 3 jul, 2025 19:38

Netjes!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 4 jul, 2025 08:41

Digitaal dashboard uitbreiding. Het is een 8 inch Windows tablet van AliExpress. Verbind via bluetooth met de ecu. Werkt erg goed. Heb er een toetsenbord met muispad bij. Ken eventueel onderweg ook nog wat aanpassingen doen in de instellingen als het nodig is. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk


Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 5 jul, 2025 18:58

3d print powertube. Leuke is dat je nu ook kan meten wat het doet.

Het brengt geen overdruk maar het verlaagd vel de onderdruk. Zonder powertube gaat met optrekken stilstand tot 6000rpm de onderdruk van 98 naar 96.5 kpa met powertube blijft het constant op 98kpa op vol toeren dus 1,5 kpa verschil. Volgens chatgpt zou dat ongeveer 0,56 pk moeten opleveren.

Tel daar bij op 1% winst voor elke 20graden minder inlaat lucht temperatuur.

De lucht die onder de motorkap wordt aangezogen is al snel 40c.

Nu komt de koudere lucht van de fan. Dus een powertube geeft je zn 0,5 tot 1 pk winst.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk


Mehaarlem
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 3 jan, 2024 19:45

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Mehaarlem » za 5 jul, 2025 20:02

Meet je dat met die (ik denk) sensor, naast de bocht naar de carb?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 5 jul, 2025 20:43

Die sensor in het luchtfilter meet temperatuur van inlaatlucht. De druksensor zit onder de gasklep in het verloopstuk naar het spruitstuk.

Carburateur zit er niet meer op die is vervangen door injectoren en een gasklep van een Toyota Aygo.




Afbeelding

Plaats reactie