Volgens de orga decoder is hij gebouwd op vrijdag de 13e. hopelijk geeft dat geen ongeluk

Nu wordt hij geel zwart in charleston uitvoering. niet origineel maar ik vind die uitvoering mooi

Hij is helaas niet van 1982 dan zou het een geel zwarte charleston geweest kunnen zijn. (en het is mijn eigen bouwjaar

De auto is voorzien van vin loodjes door het RDW en alle reparatiedelen zijn gekocht.
Weg gaan vervangen:
bodemplaten, dorpels, voetenbak, paravans, kofferbakbodem, achterpaneel, binnen schermen, zijpanelen en het voorruit frame.
De koets wordt dus eigenlijk vrijwel nieuw.
Vandaag begonnen met het spalken van de koets doormiddel van een stalen frame, om het verband te bewaren zo dat straks de deuren weer netjes gaan passen.
We hebben besloten om aan de achterkant te beginnen, eerst de zijpanelen verwijderd daar ben je wel een dagje mee zoet. Er zitten heel wat puntlassen. Die boren we los met een puntlas boor. Dat moet daar bij probeer je alleen de boven plaat los te boren zonder de onderplaat te beschadigen. daar moet het nieuwe plaatwerk straks weer aan worden gelast.
Na het uitboren van de puntlassen blijft er een rondje van de verwijderde bovenplaat achter deze slijp ik weg met een lamellen schijfje wat al bijna op is zo dat je niets te veel weg haalt.
Het zijpaneel er even tegenaan gezet voor het idee, dat was het voor vandaag. Na de kerstdagen weer verder.
Als er nog tips zijn bijvoorbeeld de beste volgorde van werken of handigheidjes dan hoor ik ze graag.
Een tip heb ik vandaag verzonnen. De stelmof van de veerpot draaide mee met de binnenste moer.
Tegenhouden op de schroefdraad zag ik niet zitten ivm beschadigen. Heb een 4mm gaatje geboord door de schuifmof en daar een boortje in gestoken om hem tegen te houden werkt perfect en met een klein lasje is hij weer dicht.