conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » wo 27 jul, 2022 10:20

ik vermoed dat je ook een retourleiding moet aanleggen. Ik heb 3 auto's omgebouwd naar injectie (Fiat Panda, Seat Marbella en Seat Trans). Dat is weliswaar monopoint injectie, maar vanaf het gasklephuis loopt er een retourleiding terug naar de tank. De brandstofdruk is immers constant, maar de vraag niet.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 27 jul, 2022 11:54

Klopt inderdaad van de pomp gaat de leiding naar de drukregelaar. Van de drukregelaar terug naar de tank. En naar de injectoren. Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » do 28 jul, 2022 10:07

mooie oplossing!
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » do 28 jul, 2022 19:54

Retour zit er op beugel voor filter geprint. AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 259
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door IVARIO » vr 29 jul, 2022 08:34

Cruise control, injectie, onderdelen 3D printen ... gaaf hoor!

Nu nog A/C en C/V en hij is klaar! :D
Claudette: 2CV6 Spécial van 1986 (denk ik...)

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 29 jul, 2022 11:43

heb al serieus gekeken naar elektrische a/c compressor maar dat trekt 100Ampere.



Heb wel nog geluidsdemping besteld om hem wat stiller te krijgen.

Gister 130kmh gehaald op de gps motortje loopt lekker.
De lange bak komt in de charleston beter tot zn recht als in de pickup. Die trok het niet.
De teller klopt precies met de gps met de originele michelin banden en de bak verhouding die er nu op zit.

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 30 jul, 2022 17:45

Vandaag de brandstofpomp aan het chassis gemonteerd. Moest een vulring printen om dat de beugel tegroot was.

Ook 12kg antidreunplaat geplakt in de deuren op het schurbord en voetenbak en de bodemplaten en chassis.

Bewust de randen vrij gehouden anders zie je niet als er roest ontstaat.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » za 30 jul, 2022 22:38

Hoeveel bar is je injectiepomp? Ik heb bij mijn ombouw-projecten 5 bar pompen gebruikt, ook in verband met de relatief dunne brandstofleidingen. Ze zijn relaisgestuurd, dus als er geen vonk is gaan ze na 3 seconden weer uit. Werkt uitstekend!
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 31 jul, 2022 09:12

Max 8,5bar volgens de specs. Er komt een drukregelaar op die ik instel op 3 bar.

Welk merk pomp heb jij gebruikt? En gewoon de originele leidingen?

Ik dacht dat die te dun zijn daarom heb ik een 10mm aanzuigleiding gemaakt. En de overige leidingen zijn AN6 dat is 8mm inwendig.


Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » zo 31 jul, 2022 20:17

Ik heb een pomp van Bosch. de leidingen zijn origineel, inwendig meen ik 3,5mm, maar met aansluitnippels van 2mm. Dat gaat uitstekend. Ik heb er zelf voor gekozen de pomp relatief dicht bij het relais te plaatsen (onder de kap) omdat dit beter uitkwam met de bedrading. Hij moet dus door een vrij dun rietje aanzuigen. Maar dat gaat al jaren goed.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 31 jul, 2022 20:49

hmm, ik heb het me zelf dus weer veel te moeilijk gemaakt en onnodig duur.
Had gewoon de originele aanzuig leiding kunnen gebruiken en alleen een retourleiding kunnen leggen.

Er is over het brandstofsysteem echt vrij weinig te vinden op internet. Had alleen gelezen dat de aanzuigleiding dik genoeg moest zijn. Maar dat is dus al onjuist.

Ik ga nu maar door met wat ik aan het maken was het is nu toch bijna klaar. De tank is voorbereid de pomp gemonteerd.
Ik ben nog wel een beetje bang voor het geluid van de pomp hoop dat hij niet te veel herrie maakt.

Als je een keer zou willen kijken of er een type nr op jou pomp staat zou ik graag weten. Mogelijk dat ik de Pickup ook ga ombouwen als het bevalt. Dat scheelt mee een hoop werk dan.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » zo 31 jul, 2022 21:45

ik heb hem zelf in een beugel opgehangen waarin ik een fiets-binnenband heb opgerold (en verlijmd). Je hoort hem daardoor veel minder. Het nummer is Bosch 0580464038. Op de Marbella heb ik er een van Stark, SKFP-0160003.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 31 jul, 2022 22:48

Thanks, die pomp lijkt erg op de mijne. Die fietsband is goed idee er zit wel al een rubber in de beugel maar ook een vulring van 5mm om dat ik de beugel te groot had besteld. Die ring ga ik vervangen door rubber.

Gebruikersavatar
Data58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Data58 » ma 1 aug, 2022 13:48

Mooi ontwikkelingen en leuke discussie over een weer. Las wel iets over wanneer de ontsteking geen vonken afgeeft dat de pomp wordt afgeschakeld. Hoe werkt dit principe had ergens gelezen dat de uitlezing via de bedrading van de bobine wordt gepakt of van een toerentellen. Is dat bij jullie ook het geval. Wanneer je geen toerenteller hebt is dan de bobine de aangewezen plek.
Kortom hierover met een andere bouwer over gediscussieerd hoe je de brandstofpomp veilig kunt inbouwen. Geen spanning geen pomp. Bij aanvang contact start pomp en bij afslaan startcontact uit ook geen pomp. Wanneer de motor is aangeslagen dan wel pomp. Wanneer een lekkage of losgeschoten connector dan ook geen pomp omdat de druk wegvalt?
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2602
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » ma 1 aug, 2022 16:50

Data58 schreef: ma 1 aug, 2022 13:48 Wanneer een lekkage of losgeschoten connector dan ook geen pomp omdat de druk wegvalt?
dat ligt aan de afstelling van je injector. Bij mij gaat de klep open bij 3 bar. Onder de 3 bar druk slaat de auto af en stopt de pomp met draaien.

Ik heb een bdp-sensor ingebouwd die het signaal doorgeeft, maar pulsen van de bobine zouden ook kunnen natuurlijk.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie