Eindelijk eendje: Claudette
- IVARIO
- Regelmatige poster
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Bedankt, Marco, ben benieuwd of ik dat eraf ga krijgen...heb dit nog nooit gedaan
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Beginner
Hallo, Let op! de naven zijn niet hetzelfde want dat hangt af van de grootte van het wiellager die erin zit. Je hebt 2 soorten wiellagers . Meestal hebben besteleend,350/400 acadiane/ami 6en8 grote wiellagers en Mehari kan allebei afhankelijk bouwjaar of land. de eend en dyane hebben kleine wiellager. Dan nog de spiebanen grof/fijn in de wielnaaf. Je kan het pas zien als je de naaf gedemonteerd hebt. Dan kan je de diameter van naaf opmeten die in het wiellager zit. Bij demontage de aandrijfas eruit dan met een dop van dopsleutel in de wiellager vanaf binnenkant er in steken de dop. Je ziet een rand zitten van de naaf en daar een passende dop erop en met een grote vuisthamer slaan en de wielnaaf eruit meppen naar buite toe. Het kan zijn dat je een ring van de wiellager meeneemt en 1 kogellagerij meeneemt. Je moet de ring die op de naaf achter blijft eraf halen met hamer twee schroevendraaiers of warm stoken eraf halen. Meestal wordt dat een nieuw wiellager als dat gebeurt. wees gewaarschuwd . succes
- IVARIO
- Regelmatige poster
Bedankt, Karel, ik denk dat dit voor mij een brug te ver gaat zijn. Bij mij thuis in de garage zou ik het nog wel aandurven, maar hier in Spanje, zonder eigen garage (de auto staat onder het flatgebouw in een gemeenschappelijke parkeerruimte) en met zeer weinig gereedschap, ga ik dit uit handen moeten geven.
Goh, wat zijn schijfremmen dan toch een stuk gemakkelijker...
Goh, wat zijn schijfremmen dan toch een stuk gemakkelijker...
- IVARIO
- Regelmatige poster
Niet verwacht dat dit moment "ooit" zou komen, maar ik ga na tien jaar mijn Claudetje verkopen.
De reden: ik werk voornamelijk van thuis uit, en daarbij maakt het niet uit waar ik zit, zolang ik maar een goede internetverbinding heb.
In totaal heb ik al een kleine tien jaar in Spanje gewoond en ik wil daar weer vaker verblijven.
Vorige week heb ik een huisje in Spanje gekocht, wat betekent dat ik de opbrengst van Claudette goed kan gebruiken.
Ik haal haar dit weekend naar België (ze staat nu in Drenthe) en ga haar dan te koop zetten.
Ik zal vast nog wel op dit forum te vinden zijn, want de Mehari van mijn maat in Spanje blijft ook aandacht vragen.
De reden: ik werk voornamelijk van thuis uit, en daarbij maakt het niet uit waar ik zit, zolang ik maar een goede internetverbinding heb.
In totaal heb ik al een kleine tien jaar in Spanje gewoond en ik wil daar weer vaker verblijven.
Vorige week heb ik een huisje in Spanje gekocht, wat betekent dat ik de opbrengst van Claudette goed kan gebruiken.
Ik haal haar dit weekend naar België (ze staat nu in Drenthe) en ga haar dan te koop zetten.
Ik zal vast nog wel op dit forum te vinden zijn, want de Mehari van mijn maat in Spanje blijft ook aandacht vragen.
-
- Regelmatige poster
Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen. Het geld wat je ervoor krijgt is snel op en het plezier wat je met je eend kan beleven is weg. Ik zou er toch nog maar eens goed over na denken. Weg is weg en je weet nu wat je hebt
- IVARIO
- Regelmatige poster
Ja, ik weet het... Echter, ik ben niet iemand die daar snel spijt van gaat krijgen. Ik denk dan aan de mooie road trips die ik ieder jaar met Claudette in Frankrijk heb gemaakt, de leuke korte ritjes, het vele sleutelen en alles wat ik daarbij geleerd heb, het geluid van de motor, het comfort, de aandacht onderweg en de gesprekken met voorbijgangers, haar betrouwbaarheid, haar leuke uiterlijk in mimosa-geel... ik heb er slechts goeie herrinneringen aan, en die zullen blijven.
Mijn toffe NSU'tje heb ik afgelopen augustus ook al verkocht, en, hoewel ik daar net zoveel plezier van heb gehad, heb ik ook daar geen spijt van.
Daarnaast is er nog de gele R4 in Spanje (en de Mehari), dus er is nog zat te genieten.
Roadtrip Frankrijk: In Orvelte (Drenthe) juli 2024: In Heist-op-den-Berg (België): Onderweg met mn maatje Erwin tijdens de road trip in mei en juni 2024 in Spanje en Portugal:
Mijn toffe NSU'tje heb ik afgelopen augustus ook al verkocht, en, hoewel ik daar net zoveel plezier van heb gehad, heb ik ook daar geen spijt van.
Daarnaast is er nog de gele R4 in Spanje (en de Mehari), dus er is nog zat te genieten.
Roadtrip Frankrijk: In Orvelte (Drenthe) juli 2024: In Heist-op-den-Berg (België): Onderweg met mn maatje Erwin tijdens de road trip in mei en juni 2024 in Spanje en Portugal:
- Isabelle
- Gebruiker
Hé, dat moet lukken, een paar jaar terug zijn er nog een paar vleugeltjes van Soleille op Claudette gegaan, en nu kom ik nog even dit forum checken nadat ik net mijn Mimosa-gele "geitje" op 2dehands heb gezet, en zie ik dat je Claudette ook te koop aanbiedt...
Ik heb lang zoveel niet gereden met Soleille als jij met Claudette, maar toch ook genoeg om een ervaring rijker te zijn... en spijt, tjah, ik ben aan het verbouwen, daar kan ik ook alle centen voor gebruiken, dus mijn herinneringen aan Soleille zullen worden vereeuwigd in een stukje van mijn woonst, net zoals jouw herinneringen aan Claudette ook goed besteed zullen worden.
Succes met de verkoop, en succes in Spanje.
Ik heb lang zoveel niet gereden met Soleille als jij met Claudette, maar toch ook genoeg om een ervaring rijker te zijn... en spijt, tjah, ik ben aan het verbouwen, daar kan ik ook alle centen voor gebruiken, dus mijn herinneringen aan Soleille zullen worden vereeuwigd in een stukje van mijn woonst, net zoals jouw herinneringen aan Claudette ook goed besteed zullen worden.
Succes met de verkoop, en succes in Spanje.

groetjes,
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986