Eindelijk eendje: Claudette
- IVARIO
- Regelmatige poster
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Bedankt, Marco, ben benieuwd of ik dat eraf ga krijgen...heb dit nog nooit gedaan
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Beginner
Hallo, Let op! de naven zijn niet hetzelfde want dat hangt af van de grootte van het wiellager die erin zit. Je hebt 2 soorten wiellagers . Meestal hebben besteleend,350/400 acadiane/ami 6en8 grote wiellagers en Mehari kan allebei afhankelijk bouwjaar of land. de eend en dyane hebben kleine wiellager. Dan nog de spiebanen grof/fijn in de wielnaaf. Je kan het pas zien als je de naaf gedemonteerd hebt. Dan kan je de diameter van naaf opmeten die in het wiellager zit. Bij demontage de aandrijfas eruit dan met een dop van dopsleutel in de wiellager vanaf binnenkant er in steken de dop. Je ziet een rand zitten van de naaf en daar een passende dop erop en met een grote vuisthamer slaan en de wielnaaf eruit meppen naar buite toe. Het kan zijn dat je een ring van de wiellager meeneemt en 1 kogellagerij meeneemt. Je moet de ring die op de naaf achter blijft eraf halen met hamer twee schroevendraaiers of warm stoken eraf halen. Meestal wordt dat een nieuw wiellager als dat gebeurt. wees gewaarschuwd . succes
- IVARIO
- Regelmatige poster
Bedankt, Karel, ik denk dat dit voor mij een brug te ver gaat zijn. Bij mij thuis in de garage zou ik het nog wel aandurven, maar hier in Spanje, zonder eigen garage (de auto staat onder het flatgebouw in een gemeenschappelijke parkeerruimte) en met zeer weinig gereedschap, ga ik dit uit handen moeten geven.
Goh, wat zijn schijfremmen dan toch een stuk gemakkelijker...
Goh, wat zijn schijfremmen dan toch een stuk gemakkelijker...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987