afslaan in filerijden

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
stijn
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 11:38
Locatie: Ieper

afslaan in filerijden

Bericht door stijn » za 6 jan, 2007 22:53

Ik zit al een tijdje met volgend probleem.
Ik heb al een jaar 123-ontsteking, waar ik tevreden van ben.
Deze zomer heb ik een nieuwe zwarte 2cv-bobine laten steken.
Als ik in een file rijd, dan voel ik na een tijdje dat de ontsteking begint over te slaan.
Een keer is hij zelfs helemaal afgeslaan.
Vandaag nog... ik rij 15 minuten file en ik voelde al dat ik moest opletten dat hij niet afsloeg.
Mijn winterkapje zat er niet op. Het is 10 graden, dus van de grote hitte kan het toch niet zijn.

Iemand zei me: Je moet een AMI8-bobine steken. Die verdragen beter de hogere spanning van een 123.
Is daar een verschil met een gewone 2cv-bobine die 15.000V levert???
Of zit het probleem ergens anders??

Stijn
een eend = een geit

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 22:56

Welke soort 123 ignition heb je ?
Afblijven.

stijn
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 11:38
Locatie: Ieper

Bericht door stijn » za 6 jan, 2007 22:58

123-UNI
een eend = een geit

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 6 jan, 2007 23:00

Ok, want ik heb hier een 123-Dakar en daarbij kan je zowel een Visa-bobine als een Eenden-bobine gebruiken, maar Visa is toch 30% beter.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 17 jun, 2007 20:54

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, 123 UNI (een van de eersten, weet niet of het uitmaakt) en de bobine (nieuw of oud maakt niet uit) word vrij snel warm.
Vandaag op de snelweg voor brug moeten wachten na ong. 10 km. planken, daarvoor 20 km. ong. 100 km/u gereden, na ong. 5 minuten weer starten, niks, dit was een nieuwe zwarte bobine.
Bobine gewisseld en karren maar weer.
Heb redelijk verse bougie's (Equem) en kabels geven ook nooit problemen.
Tanken geeft eigenlijk nooit problemen
Wat is er loos?
Kan het kwaad als ik een Visa bobine plaats?

Gr. Bert
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 17 jun, 2007 22:24

Dat een bobine warm wordt is normaal, heet is een probleem.
De UNI ondersteund geen Visabobine voor zover ik weet.
Ik heb ook al enige tijd het probleem bij mijn eend dat de motor bij laag
toeren stottert als alles warm is en ik gas geef.
Laatst was ook het warm starten een langdurige kwestie.
Nieuwe bougies schelen aanmerkelijk.
Nou nog een keer nieuwe kabels, en dan geen onstorings kabels.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

stijn
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 11:38
Locatie: Ieper

Bericht door stijn » zo 17 jun, 2007 22:30

Ik heb dit ook al nagevraagd en bij een 123-UNI mag NOOIT een Visa-bobine gemonteerd worden, itt. de vroegere 123-DAKAR.
In mijn Acadiane zit al een tijdje een DG-ignition, gekoppeld aan een nieuwe (ducellier)-bobine.
Mijn Acadiane start warm, ook na een tijdje stilstaand draaien, als de beste, vergelijkbaar met een moderne motor voorzien van injectoren. Daarmee beweer ik niet dat DG-ignition beter is dan 123, het is enkel een vaststelling.
een eend = een geit

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 17 jun, 2007 22:34

ik heb met mijn 123-uni + nieuwe bobine(bijna jaar oud), beru bougies en hotwire bougiekabels geen probleem met de warme start. slaat vrijwel direct aan

Beru is het dochter/zuster merk van Eqyem. Dus zelfde bougies, alleen een andere code...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 18 jun, 2007 00:44

Ik rijd al jaren met een 123 en de oude bobine die er bij aanschaf al in zat en nog nooit geen problemen gehad bij warm starten. (Dit bij beide blokjes, eerste was inmiddels op).
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 18 jun, 2007 20:34

O.K.

Het zouden dus de bougiekabels nog kunnen zijn.
Wel is het bij mij zo dat ze al niet meer aanslaat als de bobine warm is!
Over bougiekabels, ik heb nu van die zwarte soepele dingen met aan de bougiekant zo'n grote ronde dop die precies in de koeltunnel valt.
Daar waar af fabriek zo'n rond rubbertje zat en waar de rode bougiekabels precies in pasten.
Wat zijn hotwire kabels en hebben die nog meer voordelen?
En als ik niet ontstoorde kabels neem, krijg ik dan geen storing op de autoradio, in mijn geval een radio/CDspeler?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie