hoe zijplaten draagarmen met bevestiging schokbreker?
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
hoe zijplaten draagarmen met bevestiging schokbreker?
Nu na een jaar de 2cv uiteen gelegen te hebben weet ik niet precies meer hoe die platen op de zijkanten van de voordraagarmen gemonteerd zate.Welke moet links/welke rechts?Is het normaal dat als de plaat gemonteerd zit,je de schokbreker vooraan niet meer los kunt draaien?Eventueel foto om het mij te tonen zou welkom zijn..
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
De bout zit onder en wijst naar binnen toe. Als je goed kijkt past het dan maar op 1 manier als je de drie gaatjes waar de bouten in horen te zitten aan je draagarm.
Op zich kun je nog wel bij de schokbreker alleen vind ik het wel handiger om die plaat even los te halen. Scheelt veel gepiel.
Op zich kun je nog wel bij de schokbreker alleen vind ik het wel handiger om die plaat even los te halen. Scheelt veel gepiel.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
ja het kan idd maar op 1 zinnige manier gemonteerd worden,maar welke moet links en welke rechts?Bij mij kan ik die moet niet loskrijgen als ze gemonteerd zit omdat dat die uitsteeksels waar de kantelmessen zitten ervoor zitten..
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Naar mijn weten kunnen de schokbrekens niet los als de platen blijven zitten. Je kunt de moer niet eraf draaien en de schokbrekers er niet afnemen. Deze plaat moet je dus demonteren.
De stand van de plaat kan op 2 manieren. De vorige eigenaar van mijn eend heeft namelijk ooit langere schokbrekers gemonteerd (joost mag weten waarom) en de platen omgedraaid. Dit heb ik tijdens de restauratie mooi overgenomen en de APK heeft hij er meerdere malen mee gehaald. Je moet dan dus wel langere schokbrekers hebben. Bij het monteren van de stabilisatorstang kwam ik erachter dat het niet klopte.
Kortom waar je vanuit kunt gaan bij het plaatsen is dat de 2 bouten waar de schokbreker ingaat de kortste afstand hebben, aangezien een eendenschokbreker korter is.. Dus de plaat wijst naar achteren. Zoals op de bovenstaande foto.
Wie ze om wil draaien, ik heb nog 2 goeie langere monroe's liggen.
De stand van de plaat kan op 2 manieren. De vorige eigenaar van mijn eend heeft namelijk ooit langere schokbrekers gemonteerd (joost mag weten waarom) en de platen omgedraaid. Dit heb ik tijdens de restauratie mooi overgenomen en de APK heeft hij er meerdere malen mee gehaald. Je moet dan dus wel langere schokbrekers hebben. Bij het monteren van de stabilisatorstang kwam ik erachter dat het niet klopte.
Kortom waar je vanuit kunt gaan bij het plaatsen is dat de 2 bouten waar de schokbreker ingaat de kortste afstand hebben, aangezien een eendenschokbreker korter is.. Dus de plaat wijst naar achteren. Zoals op de bovenstaande foto.
Wie ze om wil draaien, ik heb nog 2 goeie langere monroe's liggen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!