krik
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Je kan proberen bij de bouten waarmee de wielophanging vastzit aan het chassis.
Anders bij de schokdemperbevestiging aan het chassis.
Het kan inderdaad zijn dat je het niet red met de schaarkrik.
Met een houten balk er tussen haal je het dan net wel, is ook extra bescherming tegen beschadiging van je chassis.
Anders bij de schokdemperbevestiging aan het chassis.
Het kan inderdaad zijn dat je het niet red met de schaarkrik.
Met een houten balk er tussen haal je het dan net wel, is ook extra bescherming tegen beschadiging van je chassis.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
mee eens. en je hebt van die garage krikjes van niet al te beste merken, maar goed genoeg (vooral gezien het gewicht v/e eend) en spotgoedkoop
als je het dan toch een band moet wisselen en uit nood nix anders heb dan zo'n schaar krikje kun je hem (voor) ook onder de draagarm zetten.
als je het dan toch een band moet wisselen en uit nood nix anders heb dan zo'n schaar krikje kun je hem (voor) ook onder de draagarm zetten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Mee eens. Een goede krik en assteunen, ik zag op de site van rustbuster een mooie aanbieding. Eén nadeel, je moet hem zelf ophalen. Ik wil hem ook gaan halen omdat mijn oude garage krik overleden is.TB schreef:Opkrikken en dan met assteuntjes ondersteunen. Is het veiligste uiteraard. Hoe je m opkrikt... met balk eronder ofzo, zolang je er maar niet onder gaat liggen voordat de boel veilig is.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
met een originele krik is er idd geen bezwaar. deze kan als je m goed plaatst niet makkelijk weg schieten. het ging hier om een schaarkrik die wel makkelijk kan wegschieten omdat ie nergens in kan haken. nadeel van de originele krik is wel dat je de auto aan de dorpel omhoog krikt en deze zijn meestal niet zo heel erg best meer.wieltje1 schreef:Origineel zat er bij de eend een houten wig die je da voor het krikken achter het wiel moest leggen zodat de auto niet weg kan rollen, en een wiel wisselen met originele krik gaat dan best OEFENING BAART KUNST
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction