Hallo,
volgens mij wordt de motor van de 2cv6 van een gorde vriend van mij veel te warm. Heeft iemand tips waar dat aan kan liggen. bijvoorbeeld aan een verstopte olie koeler ofzo?? Ik heb ff gekeken maar kan eigenlijk niks vreemds vinden. Oliestand is perfect/ geen olie in de luchtfiter/ en de koeler ziet er van buiten ook nog prima uit.
dus voor dat ik weer van alles ga demonteren zou ik willen vragen of er iets is wat ik eerst moet checken
Bedankt
Chris
motor te warm??
-
- Heavy user
Ik kan me haast niet voorstellen dat ie te warm wordt door een slechte koeling. Mits er iets in de koelkappen verstopt zit. Oliekoeler even flink in de remmenreiniger en dan met compressor doorblazen is een optie. Voor de rest is het zo dat als de fan draait dat ie voldoende koelt. Een eendenmotortje is eerder niet op temperatuur als dat ie te warm wordt.
Misschien anders een verkeerde verbranding? Ben wel benieuwd naar de reden waarom je denkt dat ie te warm wordt.
Misschien anders een verkeerde verbranding? Ben wel benieuwd naar de reden waarom je denkt dat ie te warm wordt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987