Ook op 1 cilinder starten

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » wo 4 jul, 2007 17:06

Ok,vandaag even bezig geweest,wat ik gedaan heb

-spruitstuk en carb losgehad en weer gemonteerd en gecontroleerd op valse lucht,is het dus niet..
-carb gereinigd,is het dus ook niet.
-bougiekabels+bougies verwisseld om te kijken als het nie aan deze lag,reultaat bleef gelijk,zelfde cilinder draaien
-bobine omgedraait om te kijken als 1 uitgang mss niet doorgaf.Is het dus ook niet

Na dat ik deze dingen gedaan heb bleef ij wel met half choke stationair lopen,dat deed hij gistren niet..

Blijft over?123?

ik zit ff zonder inspiraratie :?

p.s.Ook kleppen geregeld vandaag,maar hij geeft het probleem van uitstoot langs carb nog,dus wss zijn de kleppenl lek :(
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jul, 2007 17:11

carb gereinigd? weet je zeker dat je alle sproeiers goed schoon hebt, want het klinkt nog steeds naar een te arm mengsel.

klep lek, ff inslijpen, kijken of dit effect heeft, testen met spiritus (witte alcohol) of de klep lekt. Je moet dan wel weer de kop los halen ;(

het gaat dus steeds beter, nog ff en hij loopt weer als tevoren. :D

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » wo 4 jul, 2007 18:53

soms moet je van het simpelste uitgaan ,zijn de bougie kabels wel goed ,aan de buitenkant misschien wel, draai ze eens om of gebruik je oude , bobine? je kan altijd nog alles uit elkaar halen
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » do 5 jul, 2007 13:41

yess,victorie!!!!(drie kwart toch)

vandaag met de compressiemeter aan de gang gegaan,bleek dat de compressie op de niet draaiende cilinder iets minder was(maar bijna niet) dus even het klepdeksel eraf en aandraaien.Nu bij het aandraaien merkte ik iets heel raar.De inlaatklep stond open,en de uitlaatklep ook :shock: Dus wat bleek,de stoterstang van de uitlaatklep zat niet goed in de tuimelaar(en dit had ik gisteren bij het klepstellen niet opgemerkt) dus alles goedgestoken,en weer kleppen gesteld.En startten met half choke.Direct op twee cilinders en geen uitstoot meer door de carb :D Maar als ik de choke minder dan 1/5 openzet valt die tweede cilinder weer weg en valt na een halve minuut weer uit.Ik herrinner me dat dit probleem zich vroeger ook voordeed,maar ik had er nooit aandacht aan gegeven(logisch,na 3 dagen ermee rijden lag ik op de grond met een gebroken chassis :roll: ) Nu is dit wss een te arm mengsel?Hoe los ik dit op?Dus hoe stel ik de carb opnieuw af?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 5 jul, 2007 13:55

Door hem eerst grondig te ontleden De sproeiers e.d., pas als je er zeker van bent dat alle aanslag weg is, dan ga je de boel afstellen. CO schroef volgens boekje afstellen.

We vergeten altijd maar gemakshalve dat de meeste onderdelen vaak ouder zijn dan 20 jaar.

Plaats reactie