Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » wo 4 jul, 2007 19:07
sind een paar dagen schakeld mijn eend wat rottig bij opschakelen gaat het wat krakkig in zijn 2,3 en 4 terug schakelen niet heel veel problemen
koppeling is juist gesteld meerdere malen. als ik stil sta schakeld ie gewoon goed in zijn 1. 2,3 en 4 is wat moeilijker.
btw koppeling is nieuw.
wat ik wel nog weet is bij mijn laatste blokwissel was mijn druklager niet zo lekker was die bleef maar tollen.
zou dat simpele ding het kunnen zijn??
-
revi
- Veelvuldig poster

- Berichten: 667
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
- Locatie: Den Haag
Bericht
door revi » wo 4 jul, 2007 19:28
Wat heb jij toch altijd voor problemen?

Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 4 jul, 2007 20:05
ik neem aan dat als je een nieuwe koppeling steekt je ook meteen een nieuw druklager monteerd.
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » wo 4 jul, 2007 20:07
Er zit wel een lager? Was jij niet degene die laats zei dat je dat lager ook kon vervangen door een koperen bus ofzo. Ik heb dat laatst iemand horen zeggen, was meen ik op het SDE.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
sellavie
- Regelmatige poster

- Berichten: 365
- Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21
Bericht
door sellavie » wo 4 jul, 2007 21:09
heb je al eens naar die 2 rubber ringetjes gekeken aan het eind van je versnellingspook? die vernieuwen geeft een wereld van verschil
-
the Nosepicker
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bericht
door the Nosepicker » wo 4 jul, 2007 21:37
Dolf, ik denk dat dat over het toplager ging, dat is nl een koperen busje. Druklager is 'iets' groter dan een busje. Maar ik was er niet bij op het SDE en ik zat niet aan de apfelkorn, dus ik weet niet wie wat gezegd heeft..

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » do 5 jul, 2007 06:55
ja idd ik vertelde over top lager dolf!
en natuurlijk heb ik die rubber schakel wokkel al vervangen.
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » do 5 jul, 2007 06:56
backfire schreef:ik neem aan dat als je een nieuwe koppeling steekt je ook meteen een nieuw druklager monteerd.
de set was nieuw idd
maar toen ik laats mijn moter er uit haalde heb ik niks vervangen omdat ik simpelweg het matteriaal niet had en weer moest rijden!
en hij schakelde de afgelopen 9000 km ook goed met dat druklager
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 5 jul, 2007 08:41
Kan goed zijn dat de plaat niet helemaal lekker gecentreerd zit.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 5 jul, 2007 10:13
Als je de koppeling 1X vrij trapt,centreer de plaat vanzelf.Maar staat het
versnellingshandel wel haaks met die bocht op de bak,zodat de ribbeltjes
binnen goed op de plaats zitten als hij vrij staat.Anders de koppeling boven
op de bak even goed zetten en goed vast aandraaien
-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2126
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » do 5 jul, 2007 12:38
Ramon2cv schreef:ja idd ik vertelde over top lager dolf!
Het lijkt me niet handig om daar een koperen bus voor te gebruiken. Dat slijt veel te hard en smeert niet. Die bussen zijn van brons of een speciale legering waar wel koper in verwerkt is. Brons heeft namelijk een smerende werking.
En ik kan me niet voorstellen dat die busjes zo duur zijn dat je gaat "hobbyen" met zelfgemaakte koperen busjes.
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 5 jul, 2007 13:52
Nu je het zo zegt EJ koper busje, moet brons zijn of naaldlager. Als Ramon daar echt een koper busje in heeft gemaakt dan zal deze na 9000KM wel al weggesleten zijn. Dat kan dan ook het schakelprobleem verklaren.
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » do 5 jul, 2007 13:57
nee gewoon het origineel koperkleurig ding ja, jeetje zeg!
en elmer je kent me toch ik vervang 2 keer per jaar die olie!
-
Lelijke Eend
- Heavy user

- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bericht
door Lelijke Eend » do 5 jul, 2007 14:09
In jou geval had ik dat eigenlijk ook niet hoeven vragen nee
Enneh, orgineel = goed

Afblijven.