Restauratie Dyane Confort '67
-
- De Forumbelg
Dat opschrift staat bij de jaren 70-velgen rond het centraal gat op het afgevlakte stuk. Ik heb nog oude bolle velgen (met klinknagels binnenin) en dus die gravatie niét. Ik heb nog niets anders kunnen vinden van gravatie op m'n velgen, misschien kom ik nog wel eens iets tegen als ik alles proper maak. 

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
Hoi,
geen restauratienieuws maar wel iets anders. Joos (rocco) heeft op zijn geweldige blog een prachtig stukje geschreven over de voorgeschiedenis van mijn Dyane. Glimlachen, traantje wegpinken en blozen tegelijkertijd, het kan!
Bedankt! (en bedank mij nu ook maar voor gratis reclame van uwe winkel
)
http://www.smaaktnaarmeer.be/?act=post-view&post=88
geen restauratienieuws maar wel iets anders. Joos (rocco) heeft op zijn geweldige blog een prachtig stukje geschreven over de voorgeschiedenis van mijn Dyane. Glimlachen, traantje wegpinken en blozen tegelijkertijd, het kan!

Bedankt! (en bedank mij nu ook maar voor gratis reclame van uwe winkel

http://www.smaaktnaarmeer.be/?act=post-view&post=88
-
- De Forumbelg
Vanwege een ander project zal de Dyane wat vertraging oplopen en gebeurt er hoogstwaarschijnlijk deze zomer niets
Maar niet getreurd want ik heb net een hoopgevende Paintschets gemaakt!

Even ter info om te begrijpen hoe het in godsnaam zo ver is kunnen komen met deze arme Dyane. Met de bekende lek tussen dak en kofferdeksel heeft ze bijna een jaar lang buiten bij een Citroëngarage gestaan. Toen vader ze kocht stond de koffer vol water. Onder de achterbank bevond zich een spleet van een centimeter over bijna heel de breedte van de auto, welke begin jaren 90 (ietwat grof) is opgelast. Uiteraard zal de auto voor zijn grote ontbinding bij de Citroëngarage al wel wat roest gehad hebben, maar dit zal wel de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen of in dit geval de Dyane. Wat daarentegen wel ongelofelijk is hoe ongelofelijk strak mijn voorruitframe is!
De carrosserie wordt waarschijnlijk gezandstraald, al is het maar om eens te kijken hoe het was toen in juli '89, vóór de polyesteraanval.
Ik heb een donor op het oog met een accidentje rechtsvoor (kale carrosserie), ik kan er enkel momenteel niet bij. Maar da's dan weer een ander verhaal

Even ter info om te begrijpen hoe het in godsnaam zo ver is kunnen komen met deze arme Dyane. Met de bekende lek tussen dak en kofferdeksel heeft ze bijna een jaar lang buiten bij een Citroëngarage gestaan. Toen vader ze kocht stond de koffer vol water. Onder de achterbank bevond zich een spleet van een centimeter over bijna heel de breedte van de auto, welke begin jaren 90 (ietwat grof) is opgelast. Uiteraard zal de auto voor zijn grote ontbinding bij de Citroëngarage al wel wat roest gehad hebben, maar dit zal wel de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen of in dit geval de Dyane. Wat daarentegen wel ongelofelijk is hoe ongelofelijk strak mijn voorruitframe is!

De carrosserie wordt waarschijnlijk gezandstraald, al is het maar om eens te kijken hoe het was toen in juli '89, vóór de polyesteraanval.
Ik heb een donor op het oog met een accidentje rechtsvoor (kale carrosserie), ik kan er enkel momenteel niet bij. Maar da's dan weer een ander verhaal

-
- Moderator
-
- Beginner
- Contacteer:
Ziet er uit als een relaxte sleutelplek, maar heb je zo geen last van optrekkend vocht uit de grond? Als ik jou was zou ik er een zeil onder leggen, blijft de boel wat droger en groeit er naderhand nog gras wanneer je wat olie of benzine zou morsen.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
-
- De Forumbelg
Het is best wel een ruime sleutelplek maar daar dient het niet voor. De garage moest geruimd voor een ander project, vandaar deze tijdelijke stalling
Er komt nog wel een zeil onder ja, straks even doen!
Over die pennetjes...Ik ga geen scharnierplaatjes/pennetjes vervangen maar het 6mm-5mm-verschil oplossen door er busjes tussen te steken zodat het verschil opgevuld wordt.

Over die pennetjes...Ik ga geen scharnierplaatjes/pennetjes vervangen maar het 6mm-5mm-verschil oplossen door er busjes tussen te steken zodat het verschil opgevuld wordt.