Koppeling schuurt
Koppeling schuurt
Vandaag eerste stukje gereden met de eend,maar de koppeling maakt een raar geluid,de koppeling is splinter nieuw maar hij maakt,als ik hem intrap een geluid alsof er schuurpapier opzit,moet ik de koppeling wat bij stellen,of is het nieuwegeit.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Kijk zowiezo ff naar de spelling van het koppelingspedaal
Het padaal (uiterste punt) moet 13 cm van de bodemplaat af zitten. in de rust stand. En de speling deze kun je voelen als je het pedaal met de hand beweegt moet rond de 2cm zijn.
Ik doe de getallen ff uit mijn hoofd. Kijk ze voor de zekerheid nog ff na in een vraagbaak ofzo.
heb je tijdens de montage het vliegwiel schoongemaakt met iets???
Het padaal (uiterste punt) moet 13 cm van de bodemplaat af zitten. in de rust stand. En de speling deze kun je voelen als je het pedaal met de hand beweegt moet rond de 2cm zijn.
Ik doe de getallen ff uit mijn hoofd. Kijk ze voor de zekerheid nog ff na in een vraagbaak ofzo.
heb je tijdens de montage het vliegwiel schoongemaakt met iets???
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ben je alleen met het motorblok naar de garage geweest, zonder de versnellingsbak?
Als dit zo is, zit daar de fout. De koppelingsplaat en de drukgroep zitten namelijk op het vliegwiel dat op de motor zit gemonteerd. het druklager zit om de prise-as dit is de as die uit de versnellingsak steekt. Als je de versnellingsbak dus niet hebt meegenomen en niks vervangen hebt aan je versnellingsbak toen je de motor weer monteerde, rijdt je dus rond met het oude lager.
Deze hoor je dus. Als mijn opzet hierboven klopt.
er zit dus niks anders op dan de motor van de bak te scheiden en het lager alsnog te vervangen.
Bij publicaties op deze site staat een uitleg (met foto's) over het vervangen van de koppeling (en drukgroep en lager.)
Succes
Als dit zo is, zit daar de fout. De koppelingsplaat en de drukgroep zitten namelijk op het vliegwiel dat op de motor zit gemonteerd. het druklager zit om de prise-as dit is de as die uit de versnellingsak steekt. Als je de versnellingsbak dus niet hebt meegenomen en niks vervangen hebt aan je versnellingsbak toen je de motor weer monteerde, rijdt je dus rond met het oude lager.
Deze hoor je dus. Als mijn opzet hierboven klopt.
er zit dus niks anders op dan de motor van de bak te scheiden en het lager alsnog te vervangen.
Bij publicaties op deze site staat een uitleg (met foto's) over het vervangen van de koppeling (en drukgroep en lager.)
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!