Als je bobines stuk blijven gaan is er een probleem met je ontsteking.Bertje Beige schreef:Ik heb mijn 123 voor Zweden maar verwijderd en ga op puntje's die kant op.
Ik kon met de 123 de laatste tijd bobine's blijven wisselen, ze werden allemaal warm, ook op de snelweg, even wachten voor een brug of om te tanken, na het afzetten van de motor kreeg ik hem niet meer aan de praat zonder de bobine te wisselen. soms viel ze uit tijdens stationair draaien.
O ja, heb een nieuwe bobine (2 stuks) nieuwe Equem bougie's en nieuwe kabels en de 123 stond op tijd.
Dat elektronische spul rijd en werkt prachtig als het nieuw is, maar als het ouder word, in mijn geval ca. 6 jaar, komen er blijkbaar toch storinkje's in.
Prima reden om eens kontakt op te nemen met 123 daar over want dat is niet normaal.
Ik rijdt ook al aardig wat jaren met 123, eerst de standaard en later de dakar en in de 18pk de uni
maar nog nooit problemen met bobines gehad.
Een kennis rijdt ook een eend maar met punten en heeft al 3 nieuwe bobines versleten,
de vierde doet het voorlopig nog.
Ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van sommige nieuwe bobines.