Het horten en stoten!! Het houd niet op

Gebruikersavatar
Hans Baank
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 15:45
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Het horten en stoten!! Het houd niet op

Bericht door Hans Baank » di 10 jul, 2007 12:27

In mijn vorige post had ik gevraagd of iemand wist hoe het komt dat mijn eend vaak hort en stoot en luide knallen maakt. Maar na 1300 euro aan reparatie ondertussen in het totaal, en wel vier keer laten repareren is er niemand die weet hoe het komt of het moet oplossen. Ik heb de bobine verwisselt, nieuw benzinefilter, de tankdop is goed, de carburateur is schoongemaakt.Ik ben een beetje teneinde raad want het gaat maar niet over. En ik ben blut :evil:

Is er iemand die mij kan helpen???????

Groetjes

Hans :(

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 10 jul, 2007 12:53

1300 euro aan reparatie
:shock:
Zo dat is wel erg veel, was je nieuwe bobine van goud of zo...

Heb je de motor een algehele grote beurt gegeven, inclusief kleppen en ontsteking afstellen?
Daarnaast kan het geen kwaad om eens compressie te meten, dan heb je een idee van de staat van de motor. Zo'n meting doe je met het gas helemaal open een druk van rond de 9 a 10 bar is goed(beetje afhankelijk van het motortype) bij minder dan 7 bar zou ik me zorgen gaan maken.

Maar vooral ontsteking en kleppen stellen veroorzaken zulke problemen dus diezou ik eerst eens goed stellen.

Hopelijk heb je er wat aan...

Groetjes en succes, Bart

Gebruikersavatar
Hans Baank
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 15:45
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » di 10 jul, 2007 13:13

Hee Bart, hahaha nee die bobine was niet van goud, maar was nieuwe versnellingsbak, uitlaat, keuren etc. En toen elke keer losse reparaties om van dat horten en stoten af te komen. Maar bedankt voor de tip. Ik ga nu op zoek naar iemand die dit goedkoop kan doen voor me want voorlopig loop ik leeg op die k.. eend.

hahaha

Bedankt

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 10 jul, 2007 14:06

kleppen en ontsteking stellen is niet moeilijk en moet iedereen die een beetje handig is en goed wil heeft zelf kunnen... Met een vraagbaak, voelermaatjes en een gereedschapkistje met wat standaard uitrusting moet het lukken en dan kost het je net niks.

Groeten, Bart

plof
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 10:31

Bericht door plof » di 10 jul, 2007 22:43

zijn er nieuwe bougiekabels opgekomen? ik heb ze onlangs vervangen, en was van de plof (of ploffen beter gezegd) bij acceleratie af :D

heb ook een keer loszittend bobine stekkertje gehad, zelfde ook schokken.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » di 10 jul, 2007 22:54

je moet denk ik toch gaan zoeken bij de ontsteking , condensator nog goed zit het stekkertje er goed op(maakt het goed contact)het zit goed weggestopt maar kan los zitten
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 11 jul, 2007 13:06

ja, idd. Check je onsteking van bougies tot en met de puntjes en bobine...

Suc6!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 11 jul, 2007 13:17

Bij de reparatie van 1300,- zat daar toevallig ook een grote beurt bij?

Als dat zo is, dan zou de garage de ontsteking hebben moeten vervangen en zouden de kleppen ook gesteld moeten zijn. Ook zouden er onderdelen vervangen zijn zoals bougies en slechte kabels. Ik weet niet bij wie je geweest bent, maar anders kun je het misschien nog verhalen op een stuk garantie/service van deze garage.

Na een grote beurt zou namelijk alles goed moeten zijn. :roll:

Is de uitlaat wel geheel luchtdicht op alle verbindingen? Dit heeft bij mij destijds ook voor nogal wat knallen gezorgd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Hans Baank
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 15:45
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » wo 11 jul, 2007 14:22

Ja er zijn nieuwe bougiekabels op gekomen. Nieuw benzine filter etc. Ik denk dat ik weet wie even voor mij de contactpuntjes en zo kan doen. Ik zal hem zo even bellen en hopen dat hij dat wil. ik heb twee linkerhanden wat betreft motoren etc. :? Ik ga in ieder geval straks even kijken naar dat ene stekkertje of dat vastzit. Er zat geen grote beurt bij trouwens. :evil:

Ik ben zo ontzettend blij met al jullie leuke reacties!!!! Dat wil ik wel even melden want ik zat goed in zak en as met mijn eend.

Groetjes

Hans Baank

Gebruikersavatar
Hans Baank
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 15:45
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » wo 11 jul, 2007 15:23

Ja lekker dan! Degene die mijn eend wilde doen gaat lekker drie weken op vakantie. Pffff het zit weer lekker mee. Branden eendjes makkelijk?? :wink: Nou kan dus niet weg met de vakantie. Is het makkelijk om zelf wat aan de ontsteking te doen? En zo ja is er iemand die weet waar ik op het net een beschrijving kan vinden hoe het moet en waar hij zit, en wat ik moet doen?

Groetjes

Hans

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » wo 11 jul, 2007 16:07

Kijk hier eens en gebruik de zoekfunctie.
Maar ik zou toch even nog iets geld uitgeven aan een echte beurt bij een 'erkende' eendeboer. Zo heel duur is dat niet en dan weet je zeker dat het goed staat.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » wo 11 jul, 2007 18:53

met de vraagbaak kan je eind komen om de ontsteking te doen of je moet er geen kaas van hebben gegeten dan wordt het wat lastiger maar met een beetje geduld moet het wel lukken
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
Hans Baank
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 15:45
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » wo 11 jul, 2007 19:22

ik heb helemaal geen verstand van sleutelen. Als ik het doe rijdt hij waarschijnlijk nooit meer :cry: . Ik ga kijken of ik de goede info vind om de onsteking te vernieuwen en dan maar kijken of het werkt hahaha :?: .

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » wo 11 jul, 2007 19:23

da wens ik je in ieder geval succes ,maar je kan soms versteld staan van jezelf als je probeer
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 11 jul, 2007 19:31

cooooooooondensator vervangen en het spul schoonmaken kleppen stellen en weer proberen is het nog niet goed vlink gas geven en goed hard op toeren komen is het nog niet goed pak een kloofbijl kap die motor er voor weg en haal een andere
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie