Het horten en stoten!! Het houd niet op
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
Het horten en stoten!! Het houd niet op
In mijn vorige post had ik gevraagd of iemand wist hoe het komt dat mijn eend vaak hort en stoot en luide knallen maakt. Maar na 1300 euro aan reparatie ondertussen in het totaal, en wel vier keer laten repareren is er niemand die weet hoe het komt of het moet oplossen. Ik heb de bobine verwisselt, nieuw benzinefilter, de tankdop is goed, de carburateur is schoongemaakt.Ik ben een beetje teneinde raad want het gaat maar niet over. En ik ben blut
Is er iemand die mij kan helpen???????
Groetjes
Hans
Is er iemand die mij kan helpen???????
Groetjes
Hans
1300 euro aan reparatie
Zo dat is wel erg veel, was je nieuwe bobine van goud of zo...
Heb je de motor een algehele grote beurt gegeven, inclusief kleppen en ontsteking afstellen?
Daarnaast kan het geen kwaad om eens compressie te meten, dan heb je een idee van de staat van de motor. Zo'n meting doe je met het gas helemaal open een druk van rond de 9 a 10 bar is goed(beetje afhankelijk van het motortype) bij minder dan 7 bar zou ik me zorgen gaan maken.
Maar vooral ontsteking en kleppen stellen veroorzaken zulke problemen dus diezou ik eerst eens goed stellen.
Hopelijk heb je er wat aan...
Groetjes en succes, Bart
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
Hee Bart, hahaha nee die bobine was niet van goud, maar was nieuwe versnellingsbak, uitlaat, keuren etc. En toen elke keer losse reparaties om van dat horten en stoten af te komen. Maar bedankt voor de tip. Ik ga nu op zoek naar iemand die dit goedkoop kan doen voor me want voorlopig loop ik leeg op die k.. eend.
hahaha
Bedankt
hahaha
Bedankt
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Bij de reparatie van 1300,- zat daar toevallig ook een grote beurt bij?
Als dat zo is, dan zou de garage de ontsteking hebben moeten vervangen en zouden de kleppen ook gesteld moeten zijn. Ook zouden er onderdelen vervangen zijn zoals bougies en slechte kabels. Ik weet niet bij wie je geweest bent, maar anders kun je het misschien nog verhalen op een stuk garantie/service van deze garage.
Na een grote beurt zou namelijk alles goed moeten zijn.
Is de uitlaat wel geheel luchtdicht op alle verbindingen? Dit heeft bij mij destijds ook voor nogal wat knallen gezorgd.
Als dat zo is, dan zou de garage de ontsteking hebben moeten vervangen en zouden de kleppen ook gesteld moeten zijn. Ook zouden er onderdelen vervangen zijn zoals bougies en slechte kabels. Ik weet niet bij wie je geweest bent, maar anders kun je het misschien nog verhalen op een stuk garantie/service van deze garage.
Na een grote beurt zou namelijk alles goed moeten zijn.
Is de uitlaat wel geheel luchtdicht op alle verbindingen? Dit heeft bij mij destijds ook voor nogal wat knallen gezorgd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
Ja er zijn nieuwe bougiekabels op gekomen. Nieuw benzine filter etc. Ik denk dat ik weet wie even voor mij de contactpuntjes en zo kan doen. Ik zal hem zo even bellen en hopen dat hij dat wil. ik heb twee linkerhanden wat betreft motoren etc. Ik ga in ieder geval straks even kijken naar dat ene stekkertje of dat vastzit. Er zat geen grote beurt bij trouwens.
Ik ben zo ontzettend blij met al jullie leuke reacties!!!! Dat wil ik wel even melden want ik zat goed in zak en as met mijn eend.
Groetjes
Hans Baank
Ik ben zo ontzettend blij met al jullie leuke reacties!!!! Dat wil ik wel even melden want ik zat goed in zak en as met mijn eend.
Groetjes
Hans Baank
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
Ja lekker dan! Degene die mijn eend wilde doen gaat lekker drie weken op vakantie. Pffff het zit weer lekker mee. Branden eendjes makkelijk?? Nou kan dus niet weg met de vakantie. Is het makkelijk om zelf wat aan de ontsteking te doen? En zo ja is er iemand die weet waar ik op het net een beschrijving kan vinden hoe het moet en waar hij zit, en wat ik moet doen?
Groetjes
Hans
Groetjes
Hans
-
- Veelvuldig poster
Kijk hier eens en gebruik de zoekfunctie.
Maar ik zou toch even nog iets geld uitgeven aan een echte beurt bij een 'erkende' eendeboer. Zo heel duur is dat niet en dan weet je zeker dat het goed staat.
Maar ik zou toch even nog iets geld uitgeven aan een echte beurt bij een 'erkende' eendeboer. Zo heel duur is dat niet en dan weet je zeker dat het goed staat.
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer: