Plek sensor voor olietemperatuur?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Plek sensor voor olietemperatuur?
Hallo,
Ik heb laatst een oliesensor (watertemperatuursensor) gekocht. Nu ben ik een plekje aan het zoeken voor de sensor. Kan dit misschien in de carterstop?
Een sensorflens is voor mij een beetje teveel van het goede.
Als het in de carterstop kan, wat is dan de maat van de karterstop (M16?)
Greetz,
Steven
Ik heb laatst een oliesensor (watertemperatuursensor) gekocht. Nu ben ik een plekje aan het zoeken voor de sensor. Kan dit misschien in de carterstop?
Een sensorflens is voor mij een beetje teveel van het goede.
Als het in de carterstop kan, wat is dan de maat van de karterstop (M16?)
Greetz,
Steven
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ABSOLUUT WAAR.backfire schreef:Als je gewoon rustig rijdt dan ben jij met de eend waarschijnlijk de enige die zonder problemen over alle colletjes heen kachelt. Zoalng je maar niet in een te hoge versnellig naar boven wilt.
Zorg ervoor dat je voor je gaat je olie koeler ff schoon spuit, beetje thinner ofzo, met een kwastje, compressor er ff overheen, verse olie en vers filter (evt ook van je bak)en kachelen. Ik heb ook meters in de eend, en het gekke is dat je je opeens zorgen gaat maken over dingen die je vroeger gewoon voor lief nam. Je druk en je temp bedoel ik dan. Gewoon met 70/75 kmpu in de derde versnelling naar boven kachelen en verder niet over nadenken, zo ging dat altijd prima. Je zult nog veel vloeistofgekoelde wagens met caravans langs de kant zien staan hoor. Soms zelfs met "sloten" vocht onder de auto. Je rijdt ze zo voorbij met de eend.
Met stijl naar beneden rijden (zonder de extra koeling op de schijven, die zat er bij mij af fabriek niet op) gewoon laag in 2 of 3, zonder gas naar beneden laten zakken en bij remmen als je te hard gaat, ff stug remmen en dan weer laten gaan. Niet de hele tijd je rem gebruiken, dan lopen ze zo vreselijk warm en heb je kans dat je remolie gaat koken, en he je gewoon opeens geen druk meer.
Ik heb met de Xsara meer "gezweten" dan met de eend in de bergen hoor, die water temp bleef oplopen telkens, met de eend gewoon rijden, en aankomen, lol.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Beginner
- Tom Duckpower
- Moderator