toerenteller BCC

Plaats reactie
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

toerenteller BCC

Bericht door thomaaas » vr 13 jul, 2007 20:41

Haj iedereen,

ben bezig de eend in te rijden [zitten al 1200 km op deze week], en omdat je dan niet boven de 5000 toeren mag uitkomen, had ik n toerenteller van bcc [burton] gekocht. [was trouwens ook meteen een leuk, laat vaderdagcadeautjes voor mn pa].

Dit is n toerenteller die je aansluit op je DG/W/123 ignition [ik heb DG], de plus en de min, tenminste dat zeiden ze bij burton maar er zitten 4 aansluitingen aan.

Probleem is alleen dat ie als ik stationair loop ongeveer 1200-1600 toeren aan geeft en als k weg rijdt schiet ie omhoog en zit zo op de 7000, dan rijd je ongeveer 6 km per uur. Alleen bij afremmen op de motor zie je m nog wel eens afzakken tot 5-6000 toeren. Ik meende eerder iets te hebben gelezen over dit probleem [volgens mij geeft ie 2 keer te veel aan], maar kan het niet terug vinden:

Vraag is dus, hoe kan k m goed krijgen zonder de toerenteller te slopen?

Dankuschön!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 13 jul, 2007 22:52

nou hebben ze er in de loop der jaren al een paar verschillende gehad, Burton tellers, maar waarschijnlijk zit er of achterop je teller een een schakelaar (maar die had je waarschijnlijk al wel gevonden) of je moet een ander draadje hebben, dus zeg maar ipv een schakelaar verschillende lange draden om te kiezen. Welke je dan moet hebben? geen idee.

Alleen, 4 draden? alleen voor de teller? of zitten daar ook + en - voor het lampje bij?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 14 jul, 2007 00:38

nee nee, er zitten nog twee lampjes in en die hebben hetzelfde soort aansluiting als de gewone lampjes op je dashboard, dus een min en een plus.

In totaal zijn er dus 8 aansluitingen, twee lampjes, een min, een plus, een s en een w. Waar die dan voor staan, geen flauw idee. Ik weet niet precies wat voor toerenteller ik heb, maar ik heb geen schakelaar kunnen vinden. Ik heb gevraagd om een toerenteller voor op de 123, aloewel ik een DG heb, en ik heb m net een maand, dus het zal niet een van hun oudere modellen zijn.

Ik wil anders ook wel ff een foteautje maken, maar dat wordt m morgen pas.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 14 jul, 2007 01:30

Uit mn hoofd had onze burton teller maar 2 draadjes en voor het feit dat hij onwijs zwaberde tussen allerlij waarden was er toen een ding wat je tussen die draadjes moest monteren en dan doet ie het goed. Waren gratis verkijgbaar maar dat is al een jaar of 2 terug.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 14 jul, 2007 12:35

in de lomax lukt te het eerst ook niet de toerenteller aan te sluiten. het was toen een complete tellerset van VDO, gekocht bij bcc. Na veel gepruts hebben we hem maar met de signaaldraad (weet ff niet of dat er eentje was of welke het dan was) op de + van de bobine aangesloten. Na wat spelen met de schakelaartjes voor het instellen van het aantal cylinders stond ie wel goed (kan nog fijn afgestemt worden, maar we hebben hem nu zo dat ie bij 60 mijl = +/- 100 km/h rond de 5000 rpm zit.

het is deze set, niet heel duidelijk helaas.
Afbeelding[/img]
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 14 jul, 2007 12:43

owkej dankjewel. Ik heb geen schakelaars, maar ik denk dat de S aansluiting dan voor de signaal is, waar die W voor is weet k dan niet, k heb nu de W op de min van de bobine, ik zal zo ff kijken wat ie doet als ik de S op de plus aansluit. Als ik de S op de min aansluit krijg ik 4 keer te hoge toeren, loop ik 3600 stationair :lol:

Edit: Ja die set had ik in kraggenberg ook al gezien bij Ron v/d Berg maar hij had toen geen toerentellers op voorraad
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Black Beauty
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 24 mar, 2003 23:02
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Black Beauty » za 14 jul, 2007 14:16

misschien een ideetje om een toerenteller van een motorfiets te gebruiken. veel bikes hebben 2 pitten dus toerenteller telt dan juist.
maar blijft waarschijnlijk een vaag geheel bij het gebruiken van contactpuntjes omdat het stuursignaal niet electronisch is (= lekstroom).

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 14 jul, 2007 15:15

wat betreft lekstroom...in de lomax zit een visablokje, dus geen puntjes. Kn zijn dat de toerenteller hierdoor mooi rustig is en goed weegeeft.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

JL2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 31 jul, 2005 17:39

Bericht door JL2CV » za 14 jul, 2007 18:14

Het is een bekend probleem met de toerentellers van bcc. Als je ze even belt sturen ze een filter op die je ertussen moet zetten.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jul, 2007 09:23

Ja ik krijg het niet voor elkaar door wat met de kabeltjes te knoeien. Ik zal ze in zweden even vragen wat en hoe, daar zijn ze ook. Mocht ik er echt neit uit komen, dan zal k nog ff kijken naar die tellers van motorfietsen :lol:

Enniehouw, k ga nu op weg richting zweden!! Voor de mensen die ook gaan: zie je daar en de rest: pas goed op het land ;)

Super bedankt toch he!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie