.

Een vriend van me attendeerde me een hele tijd terug op deze advertentie.

qua uitvoering (1969) is het helemaal mijn model: ZDZ, omhoogstaande klinken, oud type achterklep handgreep, stuur, en net de serie waarbij die lelijke "sier"beugeltjes op de achterbumper niet meer werden gemonteerd.
de staat lijkt aardig goed te zijn. grootste dingen: (deel van de) voorkant/raamstijl vervangen, achterkant uitdeuken of vervangen, klein puntje bodemplaat en een 30 cm dorpel. chassis durf ik nog niet veel over te zeggen, maar ik heb redelijke hoop dat deze goed te krijgen is. voornamelijk de achterpoten zijn slecht.
technisch hou ik m niet helemaal origineel omdat ik veel voor de restauratie van mijn 83er dyane had liggen en die restauratie gaat niet door. dus am2 blok, groen systeem. jammer van groen systeem vond ik dat het batteur frotteur verhaal dan niet kon ivm de remleiding naar achter. maar vandaag kwam ik erachter dat mijn dyane schokdempers achter heeft en ik neem aan dat dat origineel is en dan kan ik dus ook gewoon een spiraal remleiding monteren voor lhm.
na de wm maar eens naar de rdw om te kijken of ie weer op (origineel) kenteken te krijgen is. heb nl geen papieren, alleen een homologatie verklaring van citroen nederland.
en daarna maar eens kit krabben en kijken hoe die is.