la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 16 jul, 2007 09:47

autosloperij akkie stomphorst in de bilt heeft nog een dyanekoets op het terrein staan met een best aardig voorfront en schutbord..!
Verbruik: Afbeelding

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 16 jul, 2007 10:53

Hey Douwe, hoe is je koffer? Ik hoop beter dan de mijne :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 16 jul, 2007 11:04

Yannick schreef:de beugels op de achterbumper zijn beslist niét lelijk, danku :wink:
Inderdaad :D Ik heb afgelopen weekend net 2 van die mooie beugels achter op de bumper van mijn ´82 ´er Dyane geknutseld. Het is dan wel niet origineel, maar samen met de achterspatlappen geeft het een mooie ouderwetse look :wink:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 16 jul, 2007 11:47

Charly schreef:
Yannick schreef:de beugels op de achterbumper zijn beslist niét lelijk, danku :wink:
Inderdaad :D Ik heb afgelopen weekend net 2 van die mooie beugels achter op de bumper van mijn ´82 ´er Dyane geknutseld. Het is dan wel niet origineel, maar samen met de achterspatlappen geeft het een mooie ouderwetse look :wink:
Op een dikke bumper?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 16 jul, 2007 12:14

Yannick schreef:
Charly schreef:
Yannick schreef:de beugels op de achterbumper zijn beslist niét lelijk, danku :wink:
Inderdaad :D Ik heb afgelopen weekend net 2 van die mooie beugels achter op de bumper van mijn ´82 ´er Dyane geknutseld. Het is dan wel niet origineel, maar samen met de achterspatlappen geeft het een mooie ouderwetse look :wink:
Op een dikke bumper?
Ja :oops:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 16 jul, 2007 13:19

Yannick schreef:Hey Douwe, hoe is je koffer? Ik hoop beter dan de mijne :wink:
volgens mij is die in prima staat. deze uitspraken uiteraard even onder voorbehoud, want ik moet die vreselijke kitnaden nog wegsteken. qua roest is de koets heel aardig. eigenlijk alleen het voorfront, stukje dorpel en een klein plekje op de bodemplaat. verder heeft ie een nare deuk in het achterpaneel, waar wat aan gedaan moet worden. verders is bijvoorbeeld c-stijl, binnenschermen achter in uitstekende conditie. ik ga vanavond de 83 slashen en dan die 69er op zn plek zetten. dan kan ik het iets beter bekijken. ik zal ook wat kiekjes maken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » ma 16 jul, 2007 14:42

'69 rules :)
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 16 jul, 2007 15:07

dyane_maniac schreef:
Yannick schreef:Hey Douwe, hoe is je koffer? Ik hoop beter dan de mijne :wink:
volgens mij is die in prima staat. deze uitspraken uiteraard even onder voorbehoud, want ik moet die vreselijke kitnaden nog wegsteken. qua roest is de koets heel aardig. eigenlijk alleen het voorfront, stukje dorpel en een klein plekje op de bodemplaat. verder heeft ie een nare deuk in het achterpaneel, waar wat aan gedaan moet worden. verders is bijvoorbeeld c-stijl, binnenschermen achter in uitstekende conditie. ik ga vanavond de 83 slashen en dan die 69er op zn plek zetten. dan kan ik het iets beter bekijken. ik zal ook wat kiekjes maken.
Gelukzak :lol:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Jaspersch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 15:25
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jaspersch » ma 16 jul, 2007 22:09

Hoi allemaal!

Maak hier stiekum toch even wat reclame voor m'n nieuwe-Dyane-topic (mét foto's!), want hier zitten een hoop Dyane-liefhebbers...
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=5456
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Michiel, bedankt voor de tip, en Douwe, bedankt voor 't aanbod! Ben nog aan het bedenken wat ik met m'n nieuwe Dyane ga doen. Misschien gaat ze wel de plek innemen van la soixante-neuf, terwijl ik rustig naar onderdelen ga zoeken...

Douwe, hoe is 't trouwens gelukt met 'slashen'? Ben benieuwd naar je foto's!
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)

- liberté, toujours

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 17 jul, 2007 00:35

Jaspersch schreef:Hoi allemaal!

Maak hier stiekum toch even wat reclame voor m'n nieuwe-Dyane-topic (mét foto's!), want hier zitten een hoop Dyane-liefhebbers...
ja hoor pik mijn lezertjes maar weer in :wink:
Jaspersch schreef: Michiel, bedankt voor de tip, en Douwe, bedankt voor 't aanbod! Ben nog aan het bedenken wat ik met m'n nieuwe Dyane ga doen. Misschien gaat ze wel de plek innemen van la soixante-neuf, terwijl ik rustig naar onderdelen ga zoeken...
dat gaat niet, daar staat nu een oude witte, die voor de ds van john stond. de groene koets iets opgeschoven en de ds meer naar voren gezet. opgeruimd staat netjes.
Jaspersch schreef: Douwe, hoe is 't trouwens gelukt met 'slashen'? Ben benieuwd naar je foto's!
ja was sneu moment. was mn allereerste autootje en ben daarmee ook voor het eerst echt mee op vakantie geweest (frankrijk en wm italie). hoop goeie herinneringen in een uurtje stuk geslepen en bij het oud ijzer gezet. maar goed het was echt een gaar koetsje. ik had de beslissing om met de 69er te beginnen en de groene te /-en veel eerder moeten nemen. foto's volgen.

oja stoer ding trouwens die oranje!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 17 jul, 2007 00:50

hierbij even heel snel wat foto's van vanavond. de groene moest weg om plaats te maken voor la soixante neuf en ik kon het karretje eens beter bekijken. dit zijn de slechte delen: (chassis nog niet echt bekeken)

Afbeelding

verdachte plek op kokerbalk, lijkt mee te vallen.

Afbeelding

c-stijl en binnenscherm: ok!

Afbeelding

kwijlen yannick!

Afbeelding

lelijke deuk achterin, kijken of ik ga uitdeuken of ga vervangen. gelukkig is het bumpertje helemaal top. (zie je wat ik bedoel yannick? :wink: en dan zitten de lichten er nog niet eens op.)

Afbeelding

door die deuk is de reservewiel bak los gekomen. maar gelukkig precies op de las, dus niet ernstig.

Afbeelding

bodemplaat

Afbeelding

met de voorruit erin vreesde ik het ergste, maar het valt mee. jammer dat het scharnier rot is. dus toch een deel van de voorkant vervangen. er zit ook een gat thv lucht bak (bekende plek helaas)

Afbeelding

het /-en kan beginnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tsja.......

Afbeelding

maar dit maakt een hoop goed!

Afbeelding

kon het niet laten even snel wat plaatwerk op te hangen. ziet er een stuk meer als een auto uit. blanke lak erover en gaan!

ga nu pitten.
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op ma 7 jun, 2010 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 jul, 2007 07:00

goed exemplaar nog, erg leuk hoor

Jaspersch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 15:25
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jaspersch » di 17 jul, 2007 10:05

Wow, wat zit jij nog laat achter de computer!
Het lijkt me idd nogal pijnlijk, dat slashen... Heb het wel eens bij de DVN gedaan. Vond het toen stiekum op een heel sadistische manier ook wel weer leuk om zo'n slopertje uit elkaar te halen en te verzagen :oops: (maar niet m'n eigen auto dus!)

Ik vind je 69'er er heel behoorlijk uitzien hoor! Plotseling is 't weer een echte auto, met de achterklep en een deurtje. Wanneer ga je beginnen met het koetsje loshalen van 't chassis? Ben benieuwd in welke staat dat verkeert.

Trouwens, je vervangende voorruitframe+schutbord ziet er goed uit! Welke delen van de geslashte groene ga je eigenlijk bewaren? Want je snapt dat ik je graag zou afhelpen van het onderste deel van de voorruit+schutbord van je groene :lol: . Maar ik neem aan dat je 't zelf bewaart hoor.
Laatst gewijzigd door Jaspersch op di 17 jul, 2007 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)

- liberté, toujours

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38

Bericht door pauldegoede » di 17 jul, 2007 10:17

Commentaar van mijn vrouw: 'nou, daar hoef je niet rouwig om te zijn dat je die berg roest kwijt bent' :wink: Ik heb maar niet geprobeerd uit te leggen dat het voornamelijk oppervlakteroest is en dat het om een heel goed exemplaar gaat. ..

Blij dat je er mee aan de slag gaat Douwe, ik hoop dat ie als herboren uit je loods tevoorschijn komt. Ik heb er alle vertrouwen in!

Paul

p.s. over die eivormige pookknop: in Visa's en C15's zitten ook ovale pookknoppen. Wellicht zitten ze vast met hetzelfde schroefdraad

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » di 17 jul, 2007 12:30

leuk dat er overal 4 ruiters opduiken. k heb hem wel eens bij de dvn gezien, succes met de restauratie douwe!!
dyane 4 68 en dyane 6 69

Plaats reactie